fbpx
RT, Russia Today.

Bíróságon támadta meg az orosz RT és Szputnyik tévécsatornák uniós betiltását a holland újságírók szövetsége

A holland újságírók szövetsége (NVJ) több jogvédő szervezettel és internetszolgáltatóval együtt pert indít az Európai Unió Bíróságán a Russia Today (RT) és a Szputnyik orosz tévécsatornák uniós betiltása ellen, annak ellenére, hogy maguk is úgy vélik, ezek a csatornák propagandát terjesztenek.

A holland újságírók szövetsége véleménye szerint az RT és a Szputnyik TV-k betiltása sérti az európai polgárok információszabadsághoz való jogát – fogalmazott a NOS hollandiai műsorszolgáltató nyomán az MTI.

Mint arról a Media1 is beszámolt, az EU március elején függesztette fel a Szputnyik és az RT orosz állami médiavállalatok műsorszórási tevékenységét az unió területén, válaszul az Ukrajna elleni orosz katonai agresszióra. Az Európai Unió Tanácsa szerint az érintett csatornák dezinformációs és manipulációs tevékenységet végeznek.

A médiabojkott ellen tiltakozók keresete az uniós bíróság felé arra hivatkozik, hogy a tilalom „túlságosan széleskörű, továbbá elviekben helytelen, hogy politikusok egyik napról a másikra cenzúrát vezethetnek be”.

Tudják, hogy propagandát adnak, de…

A NOS-nak adott nyilatkozatában Thomas Bruning, az NVJ titkára hangsúlyozta:

„Nem vagyunk rajongói az RT-nek, sem a Szputnyiknak, mindegyikük állami propagandát sugároz. Az azonban jogállamisági kérdéseket vet fel, hogy politikusok betiltják az információk terjesztését”.

Bruning továbbá hozzátette, hogy a tiltás megakadályozza, hogy az emberek hozzájussanak az információkhoz. „Nem gondoljuk, hogy az európai kormányzati vezetőkre tartozik annak meghatározása, hogy mi lehet hozzáférhető az interneten és mi nem” – vélekedett az NVJ titkára.

RT, Russia Today.
Fotó: stock / Depositphotos

A nyílt és szabad internetes információ-hozzáférés miatt aggódik egy internetszolgáltató

Anco Scholte ter Horst, a Freedom Internet internetszolgáltató igazgatója szerint mint szolgáltatónak kötelessége a semlegesség biztosítása és az internetes tartalmakba történő beavatkozás elkerülése.

„Az RT és a Szputnyik bojkottja az első alkalom, hogy a hálózatsemlegesség elve a dezinformáció miatt sérül. Ez veszélyt jelent a nyílt és szabad internetes információ-hozzáférésre”

– hívta fel a figyelmet az igazgató.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */