fbpx
Az orosz Russia Today (RT) televízió közvetítőbuszai.

Felfüggesztette az Európai Unió Tanácsa az orosz RT és a Szputnyik tévécsatornák uniós műsorszolgáltatási jogosultságát

Az Európai Unió Tanácsa az Ukrajna elleni orosz katonai agresszióra válaszul ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és az Russia Today (RT) orosz állami tulajdonú médiavállalatok műsorszórási tevékenységét az Európai Unióban, közölte a Tanács szerdán.

A tájékoztatás szerint a korlátozó intézkedések „mindaddig érvényben maradnak, amíg az Ukrajna elleni orosz agresszió véget nem ér”, és amíg „Oroszország meg nem szünteti a nevezett csatornákon keresztül az EU és tagállamai ellen folytatott dezinformációs és manipulációs tevékenységeit” – írja az MTI.

Az intézkedés meghozatalának indoklásában az Európai Unió Tanácsa közölte: a Szputnyik és az RT (korábbi nevén Russia Today) az orosz hatóságok állandó, közvetlen vagy közvetett ellenőrzése alatt áll. Alapvető fontosságúak és fontos szerepet játszanak az Ukrajna elleni katonai agresszió előmozdításában, támogatásában, valamint a szomszédos országok destabilizálásában.

A közlemény szerint Oroszország rendszeres, nemzetközi dezinformációs és manipulációs kampányt folytat, illetve meghamisítja a tényeket annak érdekében, hogy zavart keltsen a szomszédos országokban, az EU-ban és tagállamaiban. Az orosz félretájékoztatás és manipuláció célba vette az európai politikai pártokat, a civil társadalmat, a menedékkérőket, valamint a demokratikus intézmények működését az Európai Unióban. „Oroszország az Ukrajna elleni katonai agressziójának igazolására és támogatására félretájékoztatja az EU-tagállamok és a vele szomszédos országok civil társadalmát, súlyosan torzítva és manipulálva a tényeket” – húzták alá.

Az Európai Unió a lehető leghatározottabban elítéli Oroszország Ukrajnával szembeni indokolatlan katonai agresszióját, és követeli, hogy haladéktalanul hagyjon fel a katonai akcióival, feltétel nélkül vonja vissza erőit és katonai felszerelését Ukrajna egész területéről, és teljes mértékben tartsa tiszteletben Ukrajna területi egységét, önállóságát és függetlenségét a nemzetközileg elismert határain belül – tették hozzá.

Vlagyimir Putyin orosz elnök február 24-én indított háborút Ukrajna ellen.

Múlt héten vasárnap közölte az Európai Bizottság, hogy megvonja a Russia Today (RT) és a Szputynik médiaszolgáltatási jogosultságát, de a Media1 épp tegnap, kedd este írta meg, hogy az adás változatlanul elérhető maradt az Astra1 és az Astra2 műholdon Európa teljes területén, így Magyarországon is, erről fényképet is készítettünk.

Frissítés

Mostanra megtörtént az elérhetetlenné tétel

A Media1 műholdas szakértője jelezte, hogy az Európai Unió Tanácsának határozata után végül, nagyjából szerdán, magyar idő szerint fél 7 tájban megtörtént a Russia Today (RT) levágása az Astra műholdjairól, de az orosz műholdakról továbbra is elérhető maradt. Részletek különálló újabb hírünkben olvashatók.

További hírek érhetők el a Media1-en. Csatlakozzon hozzánk Facebookon is!

Borító: Az orosz Russia Today (RT) televízió közvetítőbuszai. Fotó: stock / Depositphotos.com
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */