fbpx
„Orosz propagandagyár”-felirat az MTVA bejárata előtt.

A közmédia székházánál akciózott a Momentum ifjúsági szervezete

Úgy véli a TizenX, hogy a magyar állami média az agresszor orosz fél propagandáját sugározza.

„Orosz propagandagyár” – ezt a feliratot fújta fel hétfőről keddre virradó éjszaka a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kunigunda utcai gyártóbázisának a bejárata elé a Momentum ifjúsági szervezete, a TizenX – erről lapunknak eljuttatott közleményben és egy keddi Facebookon közzétett bejegyzésben is beszámoltak.

Mint írták, az akcióval arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy a közpénzből fenntartott magyar közmédia a háborús helyzetben az agresszor orosz fél propagandáját sugározza.

„Az orosz agresszió múlt heti kirobbanása óta a közmédiában orosz hadműveletként hivatkoznak arra, az ellenzéki elemzőket nem szólaltatják meg, az ellenzéki politikusok megszólalásait kiforgatják”

– vélekedett a TizenX.

Azt is elmondták, hogy az akció után igazoltatták az aktivistáikat, és ehhez három rendőrjárőr érkezett a helyszínre. „Nevetségesnek” nevezték, hogy a szabad véleménynyilvánításnak számító, lemosható krétafesték miatt három rendőrjáratot kellett mozgósítani.

„Követeljük, hogy az MTVA legalább egy háborús helyzetben működjön tisztességesen, sugározzon egységet az agresszióval szemben, ne megossza az amúgy is szétszaggatott társadalmunkat”

– zárult a TizenX közleménye.

Mint arról a Media1 beszámolt, szombaton Polyák Gábor, az ellenzék sajtópolitikai kabinetvezetője arra szólította fel Koltay Andrást, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és az NMHH Médiatanácsának elnökét, hogy hívja vissza Papp Dánielt, az MTVA elnökét – Polyák ennek érdekében hétfőn már egy petíciót is indított. Szintén bírálta a közmédiát az LMP nevében Ungár Péter is, ám az erről szóló közleményt az állami hírügynökség, az MTI OS nem volt hajlandó közreadni, mivel – állításuk szerint – az abban leírtak sértik a közmédia jó hírnévhez fűződő jogait. A Putyin-barát álhírek miatt az ellenzéki pártok hétfőn már az EBESZ-hez fordultak.

Kedden írtuk meg azt is, hogy az ellenzék bírálatai miatt az állami média bepanaszolja az ellenzéket a Médiatanácsnál és a Nemzeti Választási Bizottságnál, mivel szerintük „politikai támadásokat” indított ellenük az ellenzék. Az NMHH Médiatanácsa egyébként az állami tévé pártját fogta, és az ellenzéket bíráló közleményt adott ki, míg az orosz propaganda ellen nem emelte fel a hangját.

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!

Borító: „Orosz propagandagyár”-felirat az MTVA bejárata előtt. Fotó: TizenX / Facebook.com
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */