közmédia

Az M1 nemzeti hírtévé megújult arculata

Megújult a nemzeti hírtévé, az M1

Öt évvel az M1 állami hírcsatorna nagy megújítása után elkészült és már látható az új vizuális megjelenés. A külső változik, de a beltartalom most nem.

Kossuth Rádió

A Médiatanács bírálja a Kossuth Rádió Rádiókabaréját, de nem bünteti meg

A Médiatanács szerint kifogásolható, az etnikai kisebbségre vonatkozó tartalom volt hallható a Kossuth Rádióban Badar Sándortól, de az nem ütközött jogszabályba. A testület a Mobilaréna egyik, fehérneműs nőket tartalmazó anyagát is kritizálja, annak ellenére, hogy itt sem állapított meg tényleges jogsértést. Máris újrapályáztatják a Vörösmarty Rádió frekvenciáját.

A DK akciója az MTI előtt, cenzorok táblával, 2019. február 16-án. Fotó: DK Facebook

Hiába az MTI-s cenzúrát igazoló képernyőképek, a Közmédia szerint ők a BBC elvét követik, és külföldi erők támadják

Az egyik feketelistára került személy, a világhírű fiatal svéd klímaaktivista, Greta Thunberg mellett a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap is reagált a Politico azon hétfői cikkére, mely bemutatta, milyen módszerekkel tart vissza információkat, illetve tilt le embereket a magyar állami médiavállalat, illetve mit kell csinálni kényes témák esetén. Az MTVA az ügy kapcsán különböző hírportálokat kezdett vadul támadni.

MTVA

Közmédiás százmilliók landoltak Fidesz-közelben

Miközben az MTVA évről-évre több pénzből gazdálkodhat, ebből megint szép kis summa került a miniszterelnökhöz közelálló körökhöz. Jutott a pénzből Orbán Ráhel (a miniszterelnök lányának) tanácsokat adó stylistnak, Habony Árpádhoz közeliként ismert cégeknek, Fidesz-közeli ügyvédi irodáknak és a Médiatanács új tagjához közeli cég is szép summát számlázhatott.

Pom-Pom meséi

Műsorváltozás Csukás István halála miatt

A hétfőn elhunyt Csukás Istvánra emlékeznek, több alkotását is műsorra tűzik. A változások érintik a Kossuth Rádiót, az M2-t, az M5-öt és a Duna Tv-t is.

mti, magyar távirati iroda

Az MTI ismét cenzúrázott

A Magyar Távirati Iroda nem hajlandó beszámolni arról, hogy jogerősen is elvesztette a közmédia azt a pert, amit az állami médiavállalatnál gyakorivá vált hírhamisítások miatt az MTVA székházába belépő DK-s országgyűlési képviselők indítottak a kihajításukkal összefüggésben.