fbpx
Az ELLE magazin címlapja

Megszűnés helyett a Central Médiacsoport konkurenciájához, Milkovics Pálhoz kerül a majdnem bezárt ELLE Magyarország

Bár november közepén maga az ELLE nemzetközi igazgatója és a Central Médiacsoport magazin-divíziójának vezetője jelentette be, hogy megszűnik a magazin magyarországi kiadása, a Media1 megtudta, hogy időközben fordulat következett be a lap jövőjét illetően. Az ELLE megmenekül, sőt már januárban is megjelenik. Az új tulajdonosa az a Milkovics Pál üzletember lesz, aki korábban megszerezte a 168 Órát és alapítója a Pesti Hírlapnak.

A Media1 több mint egy hónapja, november 12-én számolt be arról, hogy a Varga Zoltán üzletember többségi tulajdonában lévő (a 24.hu mellett például a Nők Lapját és a Marie Claire-t is megjelentető) Central Médiacsoport úgy döntött, nem hosszabbítja meg az ELLE Magyarország magazin lejáró licencszerződését a nemzetközi jogtulajdonossal, így a hazánkban 2001 óta a sajtópiacon lévő lap 2020 végén megszűnik. A lap megszűnéséről nyilatkozott Valéria Bessollo Llopiz, az ELLE nemzetközi igazgatója is, aki akkor úgy fogalmazott, szomorú, hogy az ELLE Magyarország csodálatos kalandja véget ér, de reményét fejezte ki, hogy csak átmenetileg lesz így. A lap megszűnéséről beszélt Lipták Tímea, a lapot kiadó Central Médiacsoport magazin divíziójának igazgatója is. A divízió vezetője így fogalmazott akkor:

„Az ELLE Magyarország bezárásával a hazai sajtópiac egyik legszínesebb, leginkább előremutató, a valóságra leginkább reflektáló divatmagazinja szűnik meg 2020 végén. Köszönjük a szerkesztőségi csapat kreatív és innovatív munkáját.”

A lap akkori búcsúközleményében méltatták a magazint, mely kiállt  a nők helyzetének javítása érdekében, aktívan foglalkozott a kisebbségek helyzetével, és olyan, női lapokban ritkán helyet kapó témákkal, mint a női drogfogyasztás vagy a prostitúció, illetve kiállt a nemi egyenlőtlenségek felszámolásáért a munkahelyen, és a nők számának növeléséért a STEM szektorban. Kiemelten segítette a fiatal művészek pályakezdését olyan pályázataival, mint az Elle Young Talent vagy az Elle Irodalmi díj.

Az ELLE Magyarország 2020 decemberi lapszámának borítója
Az ELLE Magyarország 2020 decemberi lapszámának borítója

Milkovics megragadta a kínálkozó alkalmat

A Media1 megtudta, hogy miután értesült a lapbezárásról Milkovics Pál üzletember, tárgyalni kezdett a francia jogtulajdonosokkal a magazin átvételéről. Mostanra ezek a tárgyalások sikerre vezettek, a hosszú évekre szóló licencszerződést már alá is írta Milkovics. Ennek értelmében Milkovics cége adja ki a következő években az ELLE Magazint, valamint hozzá kerül át az elle.hu internetes oldal is, amelyet december végén az eredeti tervek szerint leállítottak volna.

A Media1 információi szerint nem csupán a márkanév megy tovább Milkovicshoz, de az eddig a Central Médiacsoportnak dolgozó munkatársak közül többekkel már meg is állapodtak arról, hogy tovább folytatják az új tulajdonosnál az ELLE-nél végzett munkát.

Lehetne sikeresebben

Információink szerint Milkovics a munkatársai körében úgy érvelt, hogy a licencszerződés aláírásával, a cégcsoport megtette ezt az első lépést a portfólió kiszélesítésében. Nekik ez lesz az első életmód termékük, ezért különösen fontos lesz a magazin sikere. Illetve azt is mondta, hogy, az elle.hu internetes oldalt például nem fejlesztették eddig, így az lényegében kihasználatlan érték volt.

A Media1 telefonon érte utol pénteken az üzletembert a hír kapcsán, de Milkovics csak annyit mondott, köszöni érdeklődésünket, de sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánja értesüléseinket.

Pesti Hírlap, 168 Óra

Milkovics Pál idén már megszerezte a 168 Óra című hetilapot és a 168ora.hu internetes oldalt Köves Slomóéktól (Köves a Fidesszel jó kapcsolatokat ápoló EMIH vezető rabbija), valamint Milkovics indította el a Pesti Hírlap című napilapot Budapesten. A 168 Óra megszerzésekor azt hangoztatta, szeretné a lapot középen, kiegyensúlyozottan tartani. Ennek azonban a hetilap egyes munkatársai nem örültek, mivel úgy vélekednek, ezzel az újság a fontos karakterét veszítené el, azzal pedig olvasókat. Milkovics ezt épp ellentétesen látja: szerinte új olvasók szerezhetők, ha kiegyensúlyozottan működik a lap.

Milkovics neve akkor vált szélesebb körben is ismertté, amikor elbocsátotta Rózsa Pétert, a 168 Óra egy évvel korábban, még az előző tulajdonos által kinevezett főszerkesztőjét arra hivatkozva, hogy a hetilap olyan fotót közölt Orbán Viktor családjáról, amelynek a hetilapban való publikálása Milkovics szerint nem volt helyénvaló, mivel a kép készítésekor 18 évnél fiatalabb hozzátartozó is látható volt a fotón. (A kifogásolt fotót a családjáról korábban Orbán Viktor maga tette közzé Facebook-oldalán és a miniszterelnok.hu hivatalos internetes oldalon.)

Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát
Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát

Milkovics Pál cégénél dolgozik Keresztesi Péter, a korábban Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó tulajdonában lévő Lokál című kormányközeli bulvárnapilap volt vezetője, de Milkovics határozottan tagadta, hogy Habony Árpád mozgatná cégénél a szálakat, Keresztesiről pedig azt mondta a Media1-nek, kizárólag azért dolgozik vele, mert a Lokál élén olyan szakmai tapasztalatokra tett szert az ingyenes napilapkiadás terén, amit a Pesti Hírlapnál is jól lehet kamatoztatni.

Amit még az ELLE Magyarországról tudni érdemes

A Milkovics által megszerzett ELLE Magazin főszerkesztője 2009 óta Liptai Lívia volt. Vezetésével a magazin az ELLE minden évben egy különleges, a sablonoktól merészen eltérő címlappal jelentkezett. Az ELLE volt az első a hazai divatlapok között, melynek címlapján smink nélküli, plus size, kerekesszékes és transznemű modell szerepelt.

Az ELLE Magazin 2019 második félévében a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) auditált adatai szerint 26.352 példányban jelent meg, és értékesített példányszáma 15.248 darab volt. Idén a lap példányszámát már nem auditáltatták a MATESZ közreműködésével, így arról nem áll rendelkezésünkre hivatalos adat.

Mint arról beszámoltunk, a Central Médiacsoport egyébként több más lapját is bezárni készül. Megszűnik a Kismama és a Well&Fit, valamint az Autómagazin nyomtatott kiadása. Az ezek tartalmaira fogékony olvasókat az interneten próbálják elérni, digitális termékeikkel. A lapbezárásokat racionalizálással indokolta Varga Zoltán médiavállalata.

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Híreink megjelenéséről értesülhet RSS, hírlevél és Facebook segítségével is.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások