A Central Médiacsoport a Media1-hez is eljuttatott pénteki közleményében azt írja, hogy a koronavírus minden ágazatot érintő gazdasági hatásai és az olvasói szokások megváltozása miatt átszervezi és optimalizálja nyomtatott magazin portfólióját.
A legfontosabb változás, amivel a fogyasztók is szembesülhetnek majd, hogy mint a közlemény fogalmaz, „a speciális tematikák digitális térben való tartalomfogyasztásának megerősödése miatt”
a kiadó januártól a szegmensvezető babaszoba.hu tartalmaival célozza a Kismama magazin célcsoportját és ezzel párhuzamosan szünetelteti a Kismama magazincsalád nyomtatott kiadását. A Well&Fit magazin tartalma januártól szintén csak digitálisan lesz érhető. A hazai autós piac jelentős csökkenése miatt az Autómagazin és különszámainak megjelenése lezárul 2020. december végén, azonban nem maradnak autós tartalom nélkül sem az olvasók, sem a hirdetők, hiszen a Vezess.hu-n minden autós téma megtalálható a jövőben is.
Hozzátették: a nyomtatott magazin portfólió a változások ellenére jövőre is 3 millió havi olvasó elérését teszi lehetővé a hirdetők számára. (Az már egy hete kiderült, hogy ugyancsak megszűnik az ELLE Magyarország, melyet szintén a Central Médiacsoportot adott ki.)
Tartalomgyártási központokba szervezik át a működést
A cég struktúrájának átalakítása keretében a kiadó tartalomgyártási központokat hoz létre, integrált tartalomkészítési rendszerre áll át a print divízióban. Továbbfejleszti terjesztési, előfizetési szolgáltatásait annak érdekében, hogy az olvasók könnyebben juthassanak hozzá a magazinokhoz.
„2021 elejétől a Central középtávú magazin stratégiája a legnagyobb elérésű és legerősebb márkáira fókuszál, melyek a kiadó üzleti eredményének túlnyomó részét adják. A változó fogyasztói igényeknek és a nemzetközi trendeknek megfelelően ez az optimalizálási folyamat és integrációs szemlélet a kiadó magazin portfólióját stabil üzleti alapon tartva biztosítja magazinmárkái számára az erős piaci pozíciót és egyben a hosszú távú digitális fejlődést is” – nyilatkozta Lipták Tímea divízió-igazgató.
Tóbiás Andrea stratégiai terjesztési igazgató hozzátette: „nyomtatott magazin portfóliónkban a hagyományos, fizikai terjesztési és értékesítési pontok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális platformok. Idén novemberig a kiadó saját webshopján, a magazincentrum.hu-n keresztüli print és digitális előfizetés-értékesítés 67 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Jövőbe mutató digitális irányunk a szintén előfizetői konstrukcióban kínált digitális tartalomszolgáltatás. A nőklapja.hu elindítása csak az első lépés volt azon az úton, amit a Central paywall-stratégiájában kijelöltünk”.
Összevonják a Nők Lapja hetilap és az idén indult noklapja.hu online szerkesztőségét
A közleményből kiderül, hogy 2021 januárjától a Nők Lapja tartalmi központban a Nők Lapja integrált szerkesztősége állítja elő mind a hetilapban, mind a nőklapja.hu digitális felületén, valamint a Nők Lapja szezonális különszámaiban (Tavasz, Nyár, Tél, Kert és virág, Enteriőr, Advent) megjelenő tartalmakat is.
A speciális szépség, egészség és lélek tematikájú márkakiterjesztések esetében dedikált főszerkesztő vezetésével szintén ebben a tartalomgyártási központban készülnek a magazinok (Egészség, Psziché, Szépség, Évszakok) a továbbiakban. A Nők Lapja Konyha és különszámai, illetve az Ezotéria-csoport megjelenései változatlan szervezeti felállásban készülnek. A Nők Lapja digitális előfizetéssel továbbra is fizetős szolgáltatásként lesz elérhető a hazai és külföldi célcsoport számára. A Nők Lapja portfólióját ezután is Vékási Andrea felügyeli.
A kiadó másik, szórakoztató és szolgáltató tartalmi központjában készülnek a jövőben a Story magazin és különszámai, a Best magazin, a Színes RTV, az RTV műsormagazin és Heti TV magazin, és a női magazinpiac 3. szereplője, a Meglepetés annak saját márkakiterjesztéseivel együtt (Retro, Nők és Nyár, Horoszkóp, meglepetes.hu). A terület Kovács Mónika portfolió-igazgatóhoz tartozik majd.
2021-ben a National Geographic továbbra is 12 nyomtatott lapszámmal jelenik meg, míg a Marie Claire 6 megjelenéssel lesz elérhető az újságárusoknál. A prémium célcsoportot elérő licencmárkák (Marie Claire, National Geographic és Cosmopolitan) online tartalmai a Central digitális portfóliójába integrálódnak a továbbiakban.
Borító: Kismama az egyik újságárusnál. Fotó: Ladányi András / Media1
További hírek találhatók a Media1-en!