Rózsa Péter a Hír TV Egyenesen című műsorának vendégeként 2018 májusában

Elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra hetilap főszerkesztőjét egy Orbán Viktort és családját ábrázoló fotó miatt

Rózsa Péter főszerkesztővel az elbocsátást szerdán reggel közölték. Már mától nem ő vezeti a 168 Óra szerkesztőségét.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 információi szerint a mai napon elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra című hetilap tavaly szeptemberben kinevezett főszerkesztőjét.

Úgy tudjuk, Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa még tegnap eldöntötte ezt, és nem sokkal ezelőtt, szerdán reggel írásban közölték Rózsával az elbocsátás tényét. Ugyan rendes munkáltatói felmondásról van szó, de azonnali hatállyal felmentették a leváltott főszerkesztőt a munkavégzés alól.

Az elbocsátást a Media1 érdeklődésére Milkovics Pál is megerősítette nem sokkal ezelőtt.

A vezérigazgató a lépést azzal indokolta, hogy a 168 Óra most megjelenő lapszámát Rózsa Péter úgy engedte nyomdába, hogy az újságban Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról egy korábbi, adventi fotó is megtalálható.

Milkovics elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak tartja a kép közlését: a fotón ugyanis a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható, emellett a vezérigazgató véleménye szerint „a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”. Milkovics úgy véli, „a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.”

A 6. oldalon kezdődő, Családi álca címet viselő összeállításról és a mellette szereplő illusztrációról van szó.

A 168 Óra ma megjelenő lapszámának Családi álca című írása melletti kép
A 168 Óra ma megjelenő lapszámának Családi álca című írása melletti kép.

Milkovics azt mondta a Media1-nek: lélekben felkészült, hogy a főszerkesztő elbocsátása miatt azzal fogják támadni, hogy személyében bizonyára megérkezett a NER a laphoz, de ha így is lesz, ezek alaptalan támadások lesznek: egyszerűen a jó ízlés határát messze túllépte a főszerkesztő, amikor így, ezzel az oda nem illő képpel engedte nyomdába a lapot.

„Számomra ez egy morális döntés volt, nem mérlegeltem és nem is tartottam fontosnak a PR-következményeket. Bármelyik másik politikus családja esetében is így jártam volna el” – nyilatkozta a Brit Media vezérigazgatója.

Milkovics Pál elmondta azt is, hogy megpróbálta visszahívni a Lapker nevű terjesztőcégtől az újságot, ám ez technikai okok miatt már nem volt megvalósítható. Emiatt a tulajdonos szándéka ellenére az Orbán-gyerekeket tartalmazó 168 Óra végül ma reggel az újságosokhoz és a postai terjesztők közreműködésével az előfizetőkhöz kerül.

Az adventi fotó egyébként eredetileg Orbán Viktor weboldalán, a miniszterelnok.hu-n jelent meg korábban, egy ünnepi fotósorozat részeként – a szerkesztőség innen emelte be a lapba.

A 168 Óra legújabb lapszámának borítója
A 168 Óra legújabb lapszámának borítója

Makai József veszi át Rózsa Péter helyét

Milkovics Pál közölte: Rózsa Péter helyett megbízott főszerkesztőként Makai József, a Pesti Hírlap főszerkesztő-helyettese felel ezután a 168 Óra hetilapért. Makai József korábban dolgozott a Magyar Narancs, az Origo és a Magyar Hírlap szerkesztőségében, illetve a Magyar Rádióban is, és megfordult a vs.hu-nál is.

Milkovics Pál júliusban lett a 168 Óra mögött cégcsoport vezérigazgatója – a vállalatban tulajdonrészt is szerzett. Milkovics a lap munkatársainak azt mondta kinevezésekor, hogy szeretné a lapot középen tartani, hogy ne csak a baloldali olvasók vásárolják. A szerkesztőségben ez néhányaknál megrökönyödést váltott ki, mivel úgy vélik, hogy a lap ezzel elveszítené karakterét és olvasóit.

Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát
Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát. Fotó: archív

Pár napja a 168ora.hu-nál is változás volt

Mint arról már mi is beszámoltunk, néhány napja a 168ora.hu internetes oldalnál is változás volt. Rózsa Péter vezette a nyomtatott médium mellett az internetes oldal szerkesztőségét is, de annak irányításáról augusztus végén lemondott, miután összevonták a szerkesztőséget a pestihirlap.hu stábjával, és közös newsroomot hoztak létre. A newsroom főszerkesztője Trencséni Dávid, a Pesti Hírlap főszerkesztője lett.

Azonban mostanáig úgy volt, hogy Rózsa a 168 Óra hetilapot tovább irányítja majd: épp arra hivatkozva mondott le az internetes stáb irányításáról, hogy így a hetilapra fókuszálhat.

A 168ora.hu korábbi 6 fős stábjából 3-an is távoznak. A távozók között van Molnár Richárd, aki azután mondott fel, hogy leléptették a 168 Óra Online vezető szerkesztői pozíciójából.

Frissítés 14:29

A Media1 mostanra visszajelzést kapott Rózsa Pétertől is, akit reggeltől többször is kerestünk. Az elbocsátott főszerkesztő azonban csak annyit írt, hogy egyelőre nem kíván nyilatkozni.

A Brit Media, a 168 Óra és a Klubrádió bejárata
A Brit Media, a 168 Óra és a Klubrádió közös bejárata Budapesten, a Bokor utcában.
Fotó: Ladányi András / Media1

További hírek találhatók a Media1-en! RSS-csatornánk itt található. Feliratkozhat napi hírlevelünkre és Facebook-oldalunkat is követheti.

Borító: Rózsa Péter a Hír TV Egyenesen című műsorának vendégeként 2018 májusában

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!