Milkovics Pál, a Schwartz Capital Group, illetve ezen keresztül a Pesti Hírlap tulajdonosa

A 168 Óra hetilapot átvevő Milkovics Pál még nem biztos lapja 2022-es létében

A 168 Óra hetilapot a Köves Slomó vezette EMIH-től átvevő Milkovics Pál szerint ennek ellenére nem érdemes konteókat gyártani, mivel ő megmenteni akarja az újságot, és ha a lap mégis megszűnne, az csak azért alakul így, mert valamit elbaltázott, tehát nem sikerült, amit elkezdett. Szóba került a Nyamm TV, ami állítólag most már tényleg hamarosan érkezik a magyar piacra, a Pesti Hírlap, ami hamarosan újra napilap lesz, és persze Rózsa Péter 168 Óra-főszerkesztő elbocsátása is.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Interjút közölt pénteken Milkovics Pállal, a 168 Óra és a Neokohn című sajtótermékeket 100 százalékban tulajdonló Brit Media Kft. ügyvezetőjével és leendő tulajdonosával, a Pesti Hírlap alapítójával a Válasz Online. Az interjú előzménye, hogy másfél hete Köves Slomó, a kormányzó párttal jó kapcsolatokat ápoló EMIH (Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség) vezető rabbija egy interjúban bejelentette, hogy tulajdonosváltás lesz a Brit Mediánál, tehát kivonul az EMIH a médiapiacról, beleértve a 168 Óra mellett a Klubrádiót is, és a termékeket Milkovics veszi át.

Mégis lesz cukiskodó tévé?

Az interjú elején a Válasz Online először arról érdeklődött Milkovicstól, hogy miért nem valósult meg Milkovics 2018 elején beharangozott kutyás-cicás tévéje, a Nyamm TV Magyarországon. Erre azt mondta, egy idő után úgy érezte, pihenteti a dolgot és maga is pihent, mielőtt belevágott a Pesti Hírlap elindításába, de továbbra sem tett le elképzelése megvalósításáról, mégha a cseh piacon egy idő után túl is adott a hasonló jellegű csatornán, de „hamarosan érkezik”, illetve hozzátette, szerinte ilyen csatornára a világ minden pontján lát igényt.

Heteken belül újra napilap lesz a Pesti Hírlap

Az interjúban szóba kerültek más ügyek is. Egyrészt elmondta, hogy a jelenleg átmenetileg csak hetilapként megjelenő Pesti Hírlapból heteken belül újra nyomtatott napilap lesz, és állította, hogy csak a koronavírus miatt kellett leállítani a megjelenését tavasszal, mert az éppen kezdett volna sikeressé válni.

Pesti Hírlap a Három tarka macskapékség előtt korábban

Nem akarja bezárni a 168 Órát, de a jövője még kétséges

Milkovics elmondta továbbá, hogy a 168 Órát nem akarja bezárni, hanem megmenteni, ugyanakkor nem éppen magabiztos választ adott arra az újságírói kérdésre, hogy a hetilap meglesz-e még 2022 után. Azt kérte, e kijelentése miatt még senki se szőjön összeesküvés-elméleteket, mert ha esetleg meg is szűnne az újság, akkor ez csak azért lesz így, mert nem jöttek be az elképzelései a lap megmentésével kapcsolatban.

Azt mondta, ha a lap bezárása lenne a célja, megbízatása, akkor besétálna már holnap, összehívná az állományt és megmondaná, hogy vége, bezárt még egy hetilap, sokadik a világon. Hozzátette, ő 15 éves korától a médiában dolgozik, végigjárta a ranglétrát, kávéfőzéstől a riportkészítésig sok mindennel foglalkozott, és ebben a szakmában kezdett el vállalkozni 15 éve, ezért ambicionálja a lap megmentését.

„Nekem van személyes ambícióm. 41 éves vagyok. Egészen eddig a semmiből indítottam el vállalkozásokat, volt, hogy sikerre vittem őket és nagyok lettek, volt, hogy nem. Most jött el az idő, amikor nem új termékek létrehozásával foglalkozom, hanem igazán kihívásokkal teli időkben bizonyítom be, hogy minőségi és sikeres médiumokat tudok működtetni és fejleszteni. Szóval én az vagyok, aki megmenti a 168 Órát, nem az, aki bezárja.”

A 168 Óra címlapja 2020.06.11-én
A 168 Óra címlapja 2020.06.11-én
Fotó: Ladányi András / Media1

Bírálat a HVG-nek

Milkovics az interjúban tagadta, hogy Habony Árpád vagy más kormányközeli figura megbízását teljesítené a vállalatnál, egyúttal újból bírálta a HVG-t, amiért korábban úgy közöltek róla és Keresztesi Péter (a Habony-féle Lokál egykori kulcsfigurája) közötti kapcsolatról cikket, hogy nem kérdezték meg erről Milkovicsot.

„Elmondtam volna, hogy akkor már hónapok óta együtt dolgoztunk Keresztesivel és az egyik legjobb döntésem volt a konkurenciától szerződtetni egy vezetőt. Semmilyen leleplezendő titok nincsen. Azért kerestem meg Pétert, mert évtizedes tapasztalata van ingyenesen terjesztett lapok bevezetésében, működtetésében, a Pesti Hírlap pedig éppen az. Emellett pedig jó menedzser, higgadt vezető, és ezekben kiegészít engem. De mielőtt magyarázkodnék olyanért amiért nincs okom, mutassanak egyetlen cikket a Pesti Hírlapból vagy 168 Órából, amely nem volt korrekt, netán a kormány szekerét tolta!”

Ezek után a Válasz Online nem konkrét cikket említett, hanem azt, amikor Milkovics kirúgta Rózsa Pétert, a 168 Óra főszerkesztőjét arra hivatkozva, hogy a lap közölt egy korábban már nyilvánosan megjelent fotót Orbán Viktor családjáról.

Más politikusok gyerekét is megvédené

A 168 Óra leendő tulajdonosa továbbra is kitartott az interjúban amellett, hogy a fotó közlése nem volt szerencsés, mert egy gyereket nem helyénvaló céltáblává tenni, és azt hangoztatta, ezt más politikusok gyereke esetében is így gondolná, tehát nem Orbánnak akart hízelegni a lépéssel.

A 168 Óra Családi álca című írása melletti kép, amire hivatkozva Rózsa Péter elbocsátása történt
A 168 Óra Családi álca című írása melletti kép, amire hivatkozva Rózsa Péter elbocsátása történt

Azt is mondta, hogy még akkor is úgy gondolja, neki védenie kell a képen szereplő gyermeket, ha a fotó annak idején a szülők hozzájárulásával, sőt az ő népszerűsége érdekében jelent meg a kormányfő Facebook-oldalán és a miniszterelnok.hu-n.

Lenne igény a középen álló lapokra

Milkovics szólt arról is, hogy szerinte azért kell a 168 Órát középen tartani, mert a hazai sajtóban lövészárkok vannak, többnyire balos és jobbos lapokból áll a piac, és meglátása szerint igény van olyan lapra, amelyik mindkét felet megkérdezi, amelyik tiszteletben tartja a másik véleményét is.

Bár a Válasz Online újságírója ezt kétkedve fogadta, a Brit Media leendő tulajdonosa és jelenlegi vezetője azt is mondta, hogy szerinte meg lehet élni hirdetésekből, piaci alapon.

Reméli, csak félreértés van az ingyenes oldalak kapcsán

Szóba került az is, hogy a fővárosi közgyűlés nemrég megszavazott egy rendelet, ami alapján Budapesten úgy lehet ingyenesen lapot terjeszteni, ha abban 4 oldalnyi terjedelmet használhat az önkormányzat. Milkovics azt mondta, elég furcsa lenne, ha például egy 12 oldalas újságból 4-et át kellene adni valakinek ajándékba és mindezt úgy, hogy abba beleszólásuk sincs, miközben nekik kell fizetniük a nyomdát és a terjesztést.

A Brit Media vezetője szerinte csak valamiféle félreértésről lehet szó.

A Pesti Hírlap rikkancsa
A Pesti Hírlap rikkancsa korábban
Fotó: Bielik István / Pesti Hírlap

Először odaadta a Pesti Hírlapot, mert elfogyott a pénz, aztán megvette az egész cégcsoportot

Szólt arról is, amikor a tavasz végén átadta a Pesti Hírlapban a tulajdonrésze 20 százalékát Köves Slomóéknak. Ezt így írta most le:

„Valóban elfogyott a rizikótűrő képességem a Pesti Hírlapnál, társra volt szükségem, aki a finanszírozásba beszáll. Több párhuzamos tárgyalást folyattam, de rövid idő után nem volt kérdés, hogy a Brit Mediával szeretnék megállapodni”.

Arra, hogy ezek után hogy alakult úgy, hogy most meg végül Milkovics szerzi meg a Brit Mediát 168 Órástul, Klubrádiós kisebbségi tulajdonostul, azt mondta, a Brit Media elég sok mínuszt termel és termelt, az eddigi támogatók jóvoltából tudta működését fenntartani: a Brit Media közel egymilliárd forintot fektetett be, és ezek nélkül ma nem lenne sem 168 Óra, sem Klubrádió, sem Pesti Hírlap.

„Lehet szerencse fiának gondolni, de előttünk most az a feladat, hogy a vezető rabbi által bejelentett támogatói kivonulás végére legyen egy életképes vállalkozásunk. Vagy befejeztük. Ezen pedig a szerencse nem sokat fog segíteni, csak a kemény munka.”

Azt is mondta, miután ő lett a vállalat vezetője, a Brit Media támogatói úgy látták, hogy ő lehet az, aki sikerre tudja vinni az átalakulást, ezután döntöttek úgy, hogy átadják neki a részesedést. Az az interjúból azonban nem derült ki, hogy Milkovicsnak, aki tavasszal még a Pesti Hírlapot sem tudta 100%-ban megtartani, hogyan tudja ezek után mindenestül megszerezni az egészet, de tagadta, hogy csak stróman lenne.

Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát
Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát

Nagy tervek a múltban és a jelenben

Milkovics azt mondta, szeretné, ha a 168 Óra három év múlva a legolvasottabb termékek egyike lenne, de elismerte, hogy ezért még sokat kell tenni. Hozzátette, nagy tervei vannak ezzel kapcsolatban, de ezeket most nem szeretné konkrétan elmondani.

Mindössze annyit mondott erről, hogy lassan fél éve dolgoznak egy innovatív online platformon, a nyomtatott 168 Óra megújításán, a Pesti Hírlap napilapkénti újraindításán, a Neokohn egyedi hangjának népszerűsítésén, és akvizíciós tárgyalásaik is folyamatban vannak, ezekből néhány remélhetőleg sikeresen le is zárul hamarosan.

Hozzátette, azért is akar olyan közéleti terméket csinálni, amelyik nem kategorizálható be ide vagy oda, mert az ezzel a filozófiával elérhető közönség nagyon értékes. Nagy, multinacionális cégek ugyanis gyakran azért nem hirdetnek sok mai termékben, mert azok elkötelezettek valamelyik irányba.

Az interjú végén egyébként megemlítette, hogy pályája korábbi szakaszában nem volt még tehetős: a Haller utcai lakótelepről származik, de volt egy erős vágya, hogy sikeres legyen. Nemrég azonban megértette, hogy a valódi siker arról az útról szól, amit az ember a célokért és az érzésért bejárt. Hogy olyan legyen, várjuk a másnap reggelt, hogy folytatni lehessen azt, ami elkezdődött előző nap.

A teljes interjú itt érhető el.

Borító: Milkovics Pál, a Schwartz Capital Group, illetve ezen keresztül a Pesti Hírlap tulajdonosa. Fotó: yanrenelt.com
Szóljon hozzá!