A Brit Media, a 168 Óra és a Klubrádió bejárata

Néhányan felmondtak a 168ora.hu-nál, de a főszerkesztő szerint nem történt semmi

A 168 Óra internetes szerkesztőségéből 6-ból 3-an távoznak. A hang.hu szerint munkahelyi konfliktus áll a háttérben, de a volt és az új főszerkesztő, valamint a cég vezérigazgatója szerint nem erről van szó, hanem, hogy két távozó más ajánlatot kapott versenytársaktól, a harmadik pedig nem tudta elfogadni, hogy összevonták a Pesti Hírlap és 168ora.hu szerkesztőségét egy közös newsroomba.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Nem indult zökkenőmentesen a 168 Óra online és az év elején indult Pesti Hírlap összebútorozása, amelynek megvalósulásáról a Media1 számolt be elsőként még júliusban – ezt írta ma, kedden a Hang.hu.  A lap ezt annak kapcsán írta, hogy az augusztus 20-i „hosszú hétvége” óta kiürült a 168ora.hu online szerkesztőségének impresszuma. A Hang.hu értesülése szerint az elmúlt napokban felmondott a 168ora.hu több szerkesztője: a 6-ból 3 ember.

Cikkükhöz mellékelték az internetes lap impresszumáról készült alábbi képernyőképet is.

A 168 Óra online impresszuma
A 168 Óra online impresszuma

A Hang.hu azt állította, hogy a felmondások hátterében és az impresszum kiürülésében „munkahelyi feszültség” áll, de Rózsa Péter, a nyomtatott lap főszerkesztője és Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Brit Média vezérigazgatója szerint ez nem igaz, és a Media1 által megkérdezett Trencséni Dávid főszerkesztő is azt mondta, nem ez a valódi magyarázata annak, hogy az impresszumból eltűntek az újságírók.

Milkovics és Trencséni szerint a Hang.hu eltúlozta a cikkében leírtakat.

Közös lett a 168ora.hu és a Pesti Hírlap stábjának newsroomja

Tény, hogy az impresszum kiürülése óta még nem töltött fel új neveket a kiadó, így az sem szerepel ott, hogy jelenleg ki felel az oldalon megjelenő hírekért, de azért az így is tudható, hogy a Pesti Hírlap stábja és a 168ora.hu 6 fős eddigi stábjából megmaradó munkatársaiból álló összevont newsroom tölti jelenleg is a tartalmakat.

A 168 Órához a nyár folyamán költözött be a Pesti Hírlap szerkesztősége, miután Milkovics Pál, a Pesti Hírlap alapító-tulajdonosa részesedést szerzett a 168 Óra kiadójában és a 168 Óra kiadójának tulajdonosa, a Köves Slomó vezette Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséghez (EMIH) tartozó Brit Media a Pesti Hírlap mögötti cégbe szállt be befektetőként.

Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát
Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0., próbaszámát. Fotó:Media1-archív

Az impresszumból azért tűnt el Rózsa Péter neve, mert már nem ő felel a 168ora.hu-ért, ugyanis saját szavai szerint lemondott a portál főszerkesztéséről. Ő is azt nyilatkozta, hogy nem konfliktus áll a háttérben, hanem a két cég összeköltözésével olyan folyamatok indultak el, amelyek szervezeti és pozícióváltozásokkal járnak, a két lap szerkesztőségét összehangolják, hogy az ebben rejlő előnyöket kiaknázhassák.

Az impresszum elmondása szerint azért lett üres, mert egy átmeneti időszakban tart az átalakítás.

Rózsa Péter, a 168 Óra hetilap főszerkesztője - a 168ora.hu oldalért már nem ő felel
Rózsa Péter, a 168 Óra hetilap főszerkesztője – a 168ora.hu oldalért már nem ő felel

Milkovics, aki nem csupán résztulajdonosa, de vezérigazgatója is lett a Brit Mediának, azt nyilatkozta most, hogy a már korábban bejelentett, a két szerkesztőség összeköltözésével előálló új helyzet vezetett a felmondásokhoz.

„Minden átalakítás változásokkal jár, amiben sokan megtalálhatják a számításaikat, néhányan viszont nem, ezért inkább a távozás mellett döntöttek. Többen a távozók közül nem abban a pozícióban folytathatták volna, mint amiben addig dolgoztak. Döntésüket emberileg maximálisan meg tudom érteni. Az átalakítással egy olyan Newsroom jött létre, amelyben az eddigieknél több és minőségibb, frissebb hírrel látják el az olvasókat” – mondta.

Az új newsroom szolgálja ki a 168óra.hu és a Pesti Hírlap online oldalát is. Rózsa Péter főszerkesztő a jövőben a nyomtatott lapra és annak megújítására koncentrál, míg a newsroomot Trencséni Dávid, a Pesti Hírlap áprilisban kinevezett főszerkesztője vezeti.

A Media1 beszélt Trencséni Dáviddal, aki azt mondta:

  • a 6 fős 168ora.hu szerkesztőségéből összesen 3 fő valóban távozik, csakhogy 2 fő valójában azért, mert más ajánlatot kapott egy versenytárstól, egyikük egyébként még próbaidőn volt. A másik távozó még jelenleg is dolgozik a 168ora.hu-nál, és nem volt vele konfliktus, most is jó vele az együttműködés. A harmadik távozóval kapcsolatban azt mondta lapunknak a főszerkesztő, hogy ő egyetlen percet sem akart az új felállásban dolgozni, nem fogadta el a két szerkesztőség összehangolására irányuló átalakítást.
  • A másik 3 ember a newsroom tagja maradt, jó velük az együttműködés, jól összecsiszolódtak már az összevonás kezdetén.

Trencséni Dávid azt mondta, sajnálja a távozásokat, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az érintetteket nem elküldték, és megüresedő pozícióikra új munkatársakat keresnek, tehát nincs semmi sztori.

Elmondta azt is, hogy a közös newsroom már most több hírt állít elő, aminek az olvasók is előnyét látják.

Újra napilap lesz a Pesti Hírlap

Milkovics egyébként megerősítette azt az értesülést, hogy a Pesti Hírlap szeptember elejétől újra napilapként jelenik meg az elmúlt időszak után. Szavai szerint a visszatérést ugyanakkor a járványhelyzet még befolyásolhatja.

Trencséni ezt azzal egészítette ki a Media1-nek, hogy a nyomtatott lap tartalmát is a közös newsroom állítja majd elő.

Pesti Hírlap
Pesti Hírlap

A Pesti Hírlap idén januárban jelent meg először. Az alapító-főszerkesztő, Kerényi György márciusban távozott a cégtől, amikor a lap utcai megjelenésével leálltak a COVID-19 világjárványra hivatkozva és online működésre álltak át.

Trencsényi Dávid azután lett a Pesti Hírlap főszerkesztője, hogy Kerényi távozása után megüresedett a főszerkesztői poszt.

Multimédiás házzá formálnák a Brit Mediát

A Media1 korábban arról is írt, hogy a Brit Media tévécsatornát is szeretne magának, ennek érdekében a Hatoscsatorna megvásárlására vonatkozó vételi ajánlatot tettek.

A Brit Mediával azonos címen működik a Klubrádió is, amelynek egy ideig a Brit Media volt a kisebbségi tulajdonosa, de azután a cég részvénycsomagja egy izraeli állampolgárhoz került. Úgy tudni azonban, az izraeli állampolgár szintén Slomóékhoz köthető. A Brit Media a rádiós piacon is erősíteni szeretne, vagyis nyomtatott sajtós, online, tévés és rádiós lábakat is szeretnének maguknak.

A Klubrádió médiaszolgáltatási jogosultsága jövő év elején lejár, jelenleg a Médiatanácsnak kell döntenie arról, hogy meghosszabbítja-e a rádió licencét. A Médiatanács előreláthatólag az ősszel hozza meg ezzel kapcsolatos döntését, jelenleg egyhónapos szabadságát tölti a testület.

Frissítés 2020. 08. 26 1:41

Mostanra újra van impresszuma a 168ora.hu-nak, benne több újságíró nevével.

További hírek találhatók a Media1-en!

Borító: A Brit Media, a 168 Óra és a Klubrádió bejárata Budapesten, a Bokor utcában. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!