Blog.hu! címlap

Újabb jelentős blog költözött át az Index-közeli blog.hu-ról a 444.hu-ra

A TASZ ügyvezető igazgatója jelezte, hogy a távozó indexesek egységes fellépése iránti tiszteletből, illetve a szabad sajtóért való kiállás jegyében az ő civil szervezetük is átköltöztetette a 2009 óta üzemelő, közel ezer bejegyzést tartalmazó blogját a 444.hu-ra a blog.hu-ról és az Index nyitóoldaláról.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A napokban már beszámoltunk arról, hogy több blogger is faképnél hagyta a fele részben Vaszily Miklós kormányközeli médiavállalkozó tulajdonába került Indamediához tartozó blog.hu-t, illetve ezáltal az Indexet, mely a blogoknak kiemelt nyitóoldali megjelenést biztosított mostanáig, sőt épp most akarja kiterjeszteni az együttműködést a maradó bloggerekkel.

A távozó bloggerek között van például a Fortepan Blog, a Pszichobiznisz blog, de például a Helsinki Bizottság blogja. A napokban az is kiderült (és erről Uj Péter, a 444 főszerkesztője a Media1 hétfőn adásba került műsorában részletesebben is beszélt), hogy a 444.hu befogad néhány blogot, köztük elsőként a Helsinki blogját.

A Társaság a Szabadságjogokért nevű civil szervezet ma, szerdán jelentette be, hogy a 444-re költözteti A TASZ jelenti elnevezésű blogját, melynek új elérhetősége az alábbi:

https://ataszjelenti.444.hu

Az új címen a régi és az új bejegyzések is elérhetők.

A TASZ jelenti blog 2009-es elindulása óta mintegy 900 írást, beszámolót tett közzé a régi címén, a blog.hu-n. A TASZ jelenti beszámolt arról, mit tesz a szervezet a gyermekük oktatása miatt aggódó szülőkért, a tömegintézetekbe kényszerített, fogyatékossággal élő emberekért vagy a választási visszaélések, a közérdekű adatok eltitkolása és a békés tüntetők korlátozása ellen, a szervezet munkatársai mellett pedig az érintett ügyfelek is szóhoz jutottak A TASZ jelenti blogban.

TASZ: Azon dolgozunk, hogy a magyar sajtó ne váljon propagandává

A TASZ felidézte: blogja annak idején a magyar közéleti nyilvánosság izgalmas időszakában indult: a Blog.hu-nak és az Indexnek elévülhetetlen érdeme volt abban, hogy komoly közönséghez juttattak mindenkit, aki érdekes véleményeket, tartalmakat közölt saját blogján. Óriási felzúdulást váltott ki, amikor az Index címlapján átalakult „blogketrec”, de mostanáig több tízezres közönséget értek el az ott megjelenő blogbejegyzések.

A TASZ közölte: tevékenységének fontos része a sajtó szabad működéséért végzett munka, hiszen azért dolgozik, hogy

„a magyar sajtó ne váljon végérvényesen párt- és kormányzati központokból irányított, az olvasóit ostobának néző propagandává, hanem az önállóan gondolkodó és lelkiismeretesen dolgozó újságírók szabadon végezhessék munkájukat – enélkül ugyanis a társadalom nem lehet eléggé tájékozott és nem tudja szemmel tartani a hatalom működését.”

A Társaság a Szabadságjogokért hozzátette:

„Az elmúlt hetekben az Index újságírói úgy érezték, hogy nem tudják már nyugodt lelkiismerettel folytatni a munkájukat egy olyan, gyanús szándékoknak kiszolgáltatott lapnál, ahol nem beszélnek velük őszintén és kiveszik közülük azt az embert, akinek személye biztosíték volt számukra, hogy szabadon dolgozhatnak. A szerkesztőségre gyakorolt nyomásban szerepe volt az Index bevételeit szállító cégnek, az Indamédiának, amelyhez a Blog.hu is tartozik.”

Megszólalt Kapronczay Stefánia, a TASZ ügyvezető igazgatója is:

„Nekünk nem múlik az egzisztenciánk azon, hogy elhagyjuk a Blog.hu-t, ezért nem gondoljuk, hogy bátor kiállást hajtanánk végre ezzel a döntésünkkel. Mégsem éreznénk jól magunkat, ha az Index szerkesztőségének tiszteletet érdemlő közös fellépése után is ezeken a felületeken próbálnánk felhívni a figyelmet a szabadságjogokért való megalkuvásmentes kiállás fontosságára, még akkor sem, ha egyébként bárki által igénybe vehető, hirdetésekből fenntartott szolgáltatásról van szó.”

A szervezet közölte: bízik abban, hogy a távozó indexesek újságíróként tudnak majd tovább dolgozni és abban is, hogy létrejöhet akár egy új, sikeres lap, ahol folytathatják munkájukat.

TASZ: Meg kell becsülni a sajtó megmaradt részét!

A történteknek a TASZ szerint az a tanulsága, hogy még jobban meg kell becsülni a sajtó azon megmaradt részét, amely még valódi, szabad tájékoztatást folytat. A TASZ közölte, számára örömteli, hogy A TASZ jelenti blogot a 444-gyel együttműködve folytathatja, és ott írásaik

„olyan kiemelkedő minőségű újságírói munkák mellett jelenhetnek meg, amelyek fontos ügyeket tártak fel – így a ferencvárosi parkolási mutyit, az adó 1 százalékával visszaélő alapítványokat vagy a Quaestor-botrány hátterét”.

A TASZ reményét fejezte ki, hogy a 444-el egy újabb nagyon hosszú együttműködés vette most kezdetét.

Közel egy hónappal ezelőtt, július 22-én bocsátotta el Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke Dull Szabolcsot, az Index főszerkesztőjét. Ezt követően napokon belül szinte a teljes Index-stáb, mintegy 90 fő a felmondásáról határozott.

További hírek találhatók a Media1-en, ahol épp a minap számoltunk be arról, hogy alakulóban van az Index.hu új stábja, illetve kiszivárgott, ki lesz az új főszerkesztő és a négy főszerkesztő-helyettes közül az egyik. Az Index körüli helyzetről itt találhatók korábbi írásaink.

Szóljon hozzá!