Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról a Media1 szlovén sajtóinformációk alapján elsőként beszámolt szerdán, a szlovén sajtóban nemes egyszerűséggel csak Orbán Viktor közeliként emlegetett TV2 Média Csoport tulajdonosa, Vida József (a Mészáros Lőrinc-féle Takarékbank Zrt. elnöke) nyerhette meg a jelenleg még szlovén állami tulajdonban lévő Planet TV felvásárlására irányuló versenytárgyalást.  A hírt egyelőre sem az eladói oldalon lévő Telekom Slovenije, azaz a Planet TV eddigi tulajdonosa, sem pedig a TV2 Média Csoport részéről nem erősítették meg, de nem is cáfolták. A TV2 Csoport sajtóosztálya a Media1 érdeklődésére mindössze annyit reagált tegnap, hogy a sajtóértesüléseket nem kívánják kommentálni. Azonban a Požareport nevű portál szerkesztője, Bojan Požar már azt is megírta, hogy 5 millió euró körüli vételárról van szó. Most a legfrissebb fejlemény, hogy a Finance című lap szerint a Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának is jóvá kellett volna hagynia csütörtökön a Planet TV eladását, de ezt elhalasztották.

A médium forrásai a jóváhagyó döntés elmaradásának okaként azt jelölték meg, hogy

„a felügyelőbizottságnak nem volt ideje a benyújtott vételi ajánlatok tanulmányozására”.

Szlovén médiabeszámolók szerint most az új terv, hogy jövő héten kedden hozzák meg a döntést.

A kezdetek óta veszteségesen üzemelő Planet TV-ért a magyar kormányközeli befektető mellett Ivan Čaleta horvát vállalkozó is versenyben volt.

A szlovén Planet TV logója
A szlovén Planet TV logója

Erősödnek az Orbán-közeli oligarchától tartó hangok

A ceetv.net beszámolója szerint a Radio Sloveniában eközben a minap azzal foglalkoztak, hogy vajon miért is akarják a magyar kormányközeli befektetők megvenni a szlovén állami tévécsatornát, és mit hozhat a Nova24TV esetleges egyesítése a Planet TV-vel. Merthogy a Necenzurirano nevű helyi oknyomozó portál csütörtökön nem hivatalos források alapján már arról írt, hogy a magyarok valószínűleg egyesíteni szeretnék a Planet TV-t és a Nova24TV-t. (Ez utóbbit, a Nova24-t korábban már megvásárolták magyar kormányközeli körök, volt is ekörül rendőrségi nyomozás a cég körüli gyanúsnak vélt pénzmozgásokkal összefüggésben.)

A nova24tv weblapja
A Habony Árpádhoz közeli érdekeltségként számon tartott Nova24tv weblapja

A szlovén média felidézte, hogy a Planet TV-t megvásárolni kívánó Vida József, akit oligarchaként emlegetnek, itthon 14 tévécsatornát üzemeltet a TV2 Média Csoport berkein belül. A szlovén sajtóban több helyen fogalmazták meg aggályaikat a magyar kormányfőhöz közeli médiavállalkozó és a TV2 kapcsán, a cég sikereiben ugyanis nagy szerepet játszik, hogy Orbán Viktor kormánya jelentős összeget költ el a vállalatnál az adófizetők pénzéből. Márpedig a Planet TV-t elvileg épp azért akarja eladni az állami tulajdonos, hogy ne kelljen a veszteségei miatt tőkét betenni.

Vida József, a Takarékbank elnöke, a TV2 tulajdonosa (balra) a Takarék Bistro című főzőműsor műsorvezetőjeként. Jobbra Segal Viktor séf

A sajtóban megszólalt Luka Lisjak Gabrijelčič történész is, aki arról beszélt, hogy Magyarországon egyes tévétársaságok veszteségeit állami hirdetésekkel fedezik.

Idén június elején derült ki, hogy a TV2 Média Csoport tulajdonosa vételi ajánlatot tett a szlovén tévétársaságra.  A Telekom Slovenije egyébként eredetileg még azt tervezte, hogy feltőkésíti a tulajdonát képező Planet TV-t egy új stratégiai partnerrel, de márciusban végül úgy határozott, hogy inkább eladja a 100 százaléknyi üzletrészét a tévétársaságban.

A TV2 Média Csoport elnöke, Pavel Stanchev néhány éve a Planet TV egyik vezetője volt, így a TV2-t tulajdonló Vida József olyasvalaki segítségével nyomulhatna be Szlovénába, aki otthonosan mozog azon a terepen. Ehhez azonban még mindenképp szükség lesz a Telekom Slovenija felügyelőbizottságának áldására.

A Planet TV felvásárlásáról korábbi írásaink ITT találhatók. További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án. Fotó: MTI/Illyés Tibor

Szóljon hozzá!