Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Mészáros Lőrinc örülhet: nagy kifizetés az Atmediánál

A részben Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos érdekeltségében lévő, a többek között a TV2 és az MTVA reklámidejének értékesítéséből profitáló médiacég bőven egymilliárd forintot meghaladó osztalékot fizet tulajdonosainak. Jó éve volt a TV2 Média Csoportnak is, nem úgy a Magyar RTL Televízió Zrt.-nek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Elfogadta és közzétette Atmedia, az összesen 44 televíziós csatorna, köztük a TV2 Média Csoport, az MTVA (közmédia), valamint az ATV és a Story4, illetve több nemzetközi és hazai tévétársaság, valamint számos rádió és internetes oldal reklámfelületeit értékesítő, kormányközeli érdekeltségű médiavállalat az éves pénzügyi beszámolóját.

Az Igazságügyi Minisztérium elektronikus beszámolókat tartalmazó céginformációs internetes felületén már elérhető taggyűlési jegyzőkönyv szerint igencsak jövedelmező üzlet volt az Atmedia tulajdonosának lenni, hiszen a cég 16.960.350.000 Ft, azaz tizenhatmilliárd-kilencszázhatvanmillió-háromszázötvenezer forint mérleg-főösszeggel és 1.450.871.000 Ft, azaz egymilliárd-négyszázötvenmillió-nyolcszázhetvenegyezer forint profittal (adózás utáni eredménnyel) zárta az évet.

Ráadásul az Atmedia tulajdonában lévő, a közmédia rádióinak reklámidejének értékesítéséből profitáló Media Services Company (MSC) további 219.450.000 Ft, azaz kettőszáz-tizenkilencmillió–négyszáznegyvenötezer forint osztalékot fizet az Atmediának.

Az Atmedia ezek alapján végül 1.125.576.000 Ft, egymilliárd–százhuszonötmillió-ötszázhetvenhatezer forint osztalékot fizet ki a tulajdonosai részére, ezen felüli eredményét pedig eredménytartalékba helyezi.

Mészáros Lőrinc és mások

Az Atmedia részben Orbán Viktor miniszterelnök barátja, Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos (a gázszerelőből lett egykori polgármester és nagyvállalkozó), részben Tombor András, részben az offshore hátterű, delaware-i Cinergi (a néhai Andy Vajna volt cégének) érdekeltsége, de nemrég még tulajdonosa volt Rákosi Tamás is, de ő épp most, május elején adta el a cégbeli részét annak a Hunmedia nevű cégnek, mely bicskei székhellyel működik, és amelynek az Opten céginformációs rendszer szerint tulajdonosa Paulovics Ágnes. Az egyszemélyes részvénytársaságot idén március végén hozta létre Paulovics, aki vezérigazgatóként is jegyzi a Hunmediát.

Paulivics Ágnesről korábban a HVG megírta, hogy Vida József – a Mészáros Lőrinc közeli bankár, a Takarékbank vezetője, a Mészáros-féle Opus Global igazgatósági tagja – bicskei lovasudvarát is ő menedzseli. A fejlemény azért érdekes, mert Vida József épp a napokban közölte, hogy bár nem szokott tévét nézni, hazafias cselekedetként megvásárolja a TV2-t, ha a versenyhatóság ehhez engedélyt ad. A tranzakció lezárását idén júliusra becsülte a TV2. A felvásárlás furcsasága, hogy Vida nem hajlandó elmondani, kitől vásárolja meg a TV2-t, ami különösen pikáns annak fényében, hogy nemrég már a cégbíróság számára is zavarossá vált, kiknek a tulajdonában is áll a kereskedelmi tévé.

A Hunmediának az Atmediában 32,67 százaléknyi részesedése lett.

Az Atmedia végső tulajdonosai jelenleg. Forrás: Opten / Media1.hu
Az Atmedia végső tulajdonosai jelenleg. Forrás: Opten / Media1.hu

Rossz éve volt a Magyar RTL Televízió Zrt.-nek, a TV2 viszont hosszú idő után profitot termelt

Tegnap derült ki, hogy a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) veszteséggel zárta az évet, miután több milliárd forinttal csökkent éves árbevétele, költségei pedig megnőttek. Igaz, az RTL Magyarország cégcsoport-szinten nyereséges tudott maradni, köszönhetően egyéb hazai érdekeltségeinek. (Erről részletesebben itt.)

A konkurencia, a TV2 Média Csoport Zrt., melynek reklámjait az Atmedia értékesíti, közel 1,7 milliárd forint nyereséget ért el a 2018-as pénzügyi évben a TV2 átalakítása miatt már korábban közzétett beszámolója alapján.

A fejlemény azért is érdekes, mert az RTL a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint az esti fő műsoridők túlnyomó többségét megnyerte tavaly.

Vannak olyan vélemények, hogy a megnyert esték száma azért nem fejeződik ki a nyereségben az RTL-nél, mert a kormányzati reklámköltések az online és a nyomtatott sajtós piachoz hasonlóan a tévés piacon is torzulást okoznak. Az állam ugyanis inkább politikai, mintsem szakmai alapon dönt a kormányzati reklámok elhelyezéséről. Bár idén év elején rövid ideig az RTL-en is látható volt a a Fidesz-kormány egyik reklámja, mely arról informálta a lakosságot, hogy Magyarország jobban teljesít, az ennek a reklámnak az értékesítéséből befolyt összeg azonban aligha vethető össze azzal az állami pénzzel, ami a TV2-höz folyamatosan áramlik.

Egyébként csak most erősítették meg a Media1 már május 23-án megírt információját, mely szerint távozik Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója.

Kiemelt kép: Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

disney+ logó

A Disney+ nagyot robbantana de az öröm mégsem maradéktalan

Az idei év az eddigi egyik legizgalmasabb a streaming-piacon: a Netflixnek idén először nagyobb mértékben visszaesett az előfizetésinek száma, miközben több új szereplő is megjelent, az Apple TV és a Disney+. Utóbbi elképesztő tempóban bővült az első napokban, de a start mégsem lett teljesen felhőtlen.

TV2 Tények

Pert vesztett a TV2

A tévécsatorna Tények című műsorának helyreigazítást kell közölnie az általa hírbe hozott László Imre ügyében, legalábbis ezt mondta ki a bíróság friss első fokú ítéletében.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!