Vaszily Miklós, a TV2 Zrt. elnöke

A TV2 körüli kavarásokat már a bíróság sem érti

A cégbíróság számára is zavarossá vált, ki vagy kik is tulajdonképpen a médiavállalat tulajdonosa(i), illetve hogyan kerül újabb tulajdonos az alapszabályba anélkül, hogy erről korábban a közgyűlés döntött volna. A bíróság hiánypótlást követelve próbálja tisztázni a furcsa helyzetet.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Hiánypótlásra szólította fel a cégbíróság a TV2 Média Csoport Zrt.-t egy korábbi beadványa miatt, mivel a cégbíróság nem érti, mi folyik a kormányközeli kereskedelmi tévé körül. A G7 azt írja: a cégbíróság hiánypótlást kérő végzésében szó szerint a következőt írták:

„A cégjegyzéki adatok szerint a társaságnak egy részvényese van, a csatolt okiratok ezzel ellentétes tartalmúak. Az ellentmondás feloldandó.”

Mindez azért érdekes a honlap szerint, mert az új tulajdonos nem most tűnt fel a médiavállalkozásnál, hanem hónapokkal ezelőtt, néhány nappal Andy Vajna halála után.

A TV2-nek egy tulajdonosa volt, most meg hirtelen több is szerepel az alapszabályban

Január 24-ig a céges iratok szerint a kereskedelmi tévé egyetlen részvényese a néhai filmügyi biztos érdekeltségébe tartozó Magyar Broadcasting Co Zrt. volt, az aznap tartott közgyűlés után azonban a médiavállalkozás alapszabályának szövegébe váratlanul bekerült tulajdonosként egy Máltára bejegyzett offshore cég, a Medialog Worldwide is.

A problémát az okozza, hogy a január 24-i közgyűlésről született jegyzőkönyvben nem szerepel olyan, hogy döntöttek volna az új tulajdonos megjelenéséről, csak a tisztségviselők megválasztásáról, a cégvezetés átalakításáról, ennek ellenére a módosított alapszabályban nemcsak azt írta át a TV2, amiről a közgyűlés a leadott jegyzőkönyv szerint döntött, hanem a tulajdonosi struktúrát is.

Vagyis olyan jelentős változások kerültek az alapszabályba, amelyekről vagy nem volt döntés, vagy a döntést tartalmazó jegyzőkönyvből ezt kifelejtették. Külön érdekesség, hogy az azóta lezajlott vállalati eseményeken a máltai céget képviselő ügyvédi iroda egy olyan meghatalmazással vehetett részt, amit 2018. május első napjaiban írtak. Vagyis az új tulajdonos a jelek szerint nem is annyira új, csak eddig valahogyan és valamiért háttérben maradt

A G7 szerint ezeket az ellentmondásokat nehéz lesz tisztázni, ugyanis miközben a cégbíróság hiánypótlási felszólításának egy másik részére már válaszolt – itt Vaszily Miklós kinevezését kellett igazolni –, addig ez az ügy egyelőre húzódik.

Nem ez az első nagy rejtély a TV2 körül. Áprilisban arra is fény derült, hogy Andy Vajna már 2016-ban elkezdhette eladni a médiavállalatot a Businesshelp Kft. nevű cégnek, mely 20 milliárd forint körüli összeget fizetett előlegként a médiavállalatért Vajnának.  Ez a kft. egy 60 éves cinkotai hölgy nevén volt, de ő éppen Vajna halála után 5 nappal továbbpasszolta a kft.-t.

Épp az erről szóló korábbi cikkek körüli időpontban jelentette be Vida József (a Mészáros Lőrinc közeli bankár, aki a Takarékbank vezetőjeként és a Mészáros érdekeltségű Opus Global igazgatósági tagjaként is ismert), hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat a TV2 megvásárlásáról.

Kiemelt kép: Vaszily Miklós, a TV2 Zrt. elnöke és megbízott vezérigazgatója, a MEME alelnöke. Fotó: MEME

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti