RTL Klub, logó, RTL Klub HD

Veszteséges lett az M-RTL, az RTL Magyarország cégcsoport viszont nyereséges maradt

Több milliárd forinttal csökkent az árbevétele az M-RTL Zrt. televíziós cégnek, miközben költségei megnőttek. A teljes RTL Magyarország cégcsoport - ahová más RTL-es magyarországi érdekeltségek is tartoznak - ugyanakkor nyereséggel zárt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az M-RTL Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 32,77 milliárd forint volt, míg a megelőző, 2017-es pénzügyi évben 34,26 – derül ki  a vállalat tájékoztatásából.

A vállalat közölte:

A csökkenő reklámbevételek mellett emelkedett a vállalat működési költsége. Jelentősen megnőttek az igénybe vett szolgáltatások díjai: drágult a vásárolt tartalmak beszerzése, a versenyképesség megtartásának érdekében pedig növelni kellett a saját gyártású tartalmak mennyiségét, miközben emelkedtek azok előállítási költségei is (az igénybe vett szolgáltatások díja 2017-ben 17 milliárd 886 millió forint, 2018-ban 19 milliárd 251 millió forint volt).

Amíg 2017-ben 2 milliárd 360 millió forintnyi egyéb bevétel – beleértve ebbe egy egyszeri, 2,1 milliárd forintos reklámadó-visszatérítést is – javította az M-RTL Zrt. eredményét, addig 2018-ban 370 millió forint egyéb bevételt realizált a vállalat.

További 410 millió forint egyéb ráfordítást jelent, hogy amíg 2017-ben csak fél évig volt a hatályos a reklámadót érintő törvény, az 2018-ban a teljes adóévre vonatkozott.

A fentieket figyelembe véve az M-RTL Zrt. 2018-ban 3,8 milliárd forintos veszteséggel zárta az üzleti évet.

Ami a cégcsoport teljes magyarországi érdekeltségeit illeti: az RTL Magyarország összesen 8 millió eurós nyereséggel zárta az előző üzleti évet (EBITDA). Fontos azonban megjegyezni, hogy az RTL Magyarország adatai konszolidáltak, azaz abba a cégcsoport teljes magyarországi bevétele beletartozik.

Az RTL Magyarország közölte: az RTL Klub főműsoridős eredménye a 18-49-es kereskedelmileg fontos célcsoportban 2018-ban 49 százalékkal volt magasabb, mint a TV2-é. (Főműsoridő: RTL Klub 14,3%, TV2 9,6%). A teljes napok eredménye is az RTL Klub győzelmét mutatja. (Teljes nap: RTL Klub: 10,2% ,TV2: 7,7%). Az RTL Klub a 18-49-es célcsoportban 2018-ban 272 főműsoridős estét nyert meg (egy estét pedig a Film+ is megszerzett).

 

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Sóbors.hu

Megújult a Sóbors.hu

Az Indamédia csoport gasztroportálja új arculattal és néhány új funkcióval várja az olvasóit.

start_it_k&h_2019

Új lehetőség startupoknak

Jellemzően korai fázisban levő, minimum két fős csapatok jelentkezését várják a Start it @K&H inkubációs programba.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!