KESMA

Pápai Gábor karikatúrája az Origo által elkövetett tartalomlopásról

Médiajogász: Jogsértést követhetett el az Origo és Demeter Szilárd, a Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatója

A fideszes médiaholdinghoz tartozó Origo engedély nélkül előre leközölte piactársa, a Magyar Narancs egy későbbi számába tervezett cikkhez kapcsolódóan a Demeter Szilárdnak elküldött, szerzői jogi védelem alatt álló kérdéseket, ráadásul mint hamar kiderült, az Origo és Demeter Szilárd valótlan tényállítással is igyekezett manipulálni a publikumot. A Media1 által megkérdezett médiajogász szerint az Origo és Demeter Szilárd nem csak etikai, de jogi normákat is megsérthetett.

bíróság, igazságszolgáltatás, fotó: Jason Morrison, freeimages.com

Az Origo újabb pereket bukott

Ezúttal egy ellenzéki polgármester és egy országgyűlési képviselő nyert pert a kesmás oldal ellen, melyet helyreigazításra köteleztek.

Origo

Sérelemdíjat kell fizetnie az Origónak

Megfélemlítő szándékkal listázta a fideszes médiaholding internetes lapja a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) ügyfeleit, akik egy tüntetés előkészítésében vettek részt. A bíróság most jogerősen is a TASZ ügyfelének adott igazat, ezért most sérelemdíjat kell fizetniük a különösen védett személyes adatok publikálása miatt.

Rádió 1, Balázsék, Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc, Vadon Jadi. Fotó: Rádió 1

A Rádió 1 a Part FM helyén tér vissza a Balatonhoz

Hálózatba kapcsolódási engedélyt kapott a Médiatanácstól a két, közvetve Mészáros Lőrinchez is köthető rádió, így a jövő héttől a Part FM helyén a Rádió 1 műsorai lesznek hallhatók Siófokon és Fonyódon. A Médiatanács e heti ülésén egyébként több más rádiós üggyel, így az Európa Rádió jövőjével és egy tiltott hálózatba kapcsolódással is foglalkozott a grémium.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

„A PestiSrácok hátba szúrta a HírTV-t”

Szó szerint ezekkel a szavakkal értékelték a HírTV-nél, hogy legalább 10-12 főt, vagyis a Hír Televízió egyik legismertebb műsora, az Informátor teljes csapata mellett a fideszes médiagólem hírcsatornájánál dolgozó más szerkesztőket és műsorvezetőket is megkeresett a Pesti TV-t hamarosan elindító PestiSrácok vezetősége annak érdekében, hogy igazoljanak át hozzájuk. A PestiSrácok főszerkesztője szerint ez nem igaz.