KESMA

bíróság, igazságszolgáltatás, fotó: Jason Morrison, freeimages.com

Az Origo újabb pereket bukott

Ezúttal egy ellenzéki polgármester és egy országgyűlési képviselő nyert pert a kesmás oldal ellen, melyet helyreigazításra köteleztek.

Origo

Sérelemdíjat kell fizetnie az Origónak

Megfélemlítő szándékkal listázta a fideszes médiaholding internetes lapja a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) ügyfeleit, akik egy tüntetés előkészítésében vettek részt. A bíróság most jogerősen is a TASZ ügyfelének adott igazat, ezért most sérelemdíjat kell fizetniük a különösen védett személyes adatok publikálása miatt.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

„A PestiSrácok hátba szúrta a HírTV-t”

Szó szerint ezekkel a szavakkal értékelték a HírTV-nél, hogy legalább 10-12 főt, vagyis a Hír Televízió egyik legismertebb műsora, az Informátor teljes csapata mellett a fideszes médiagólem hírcsatornájánál dolgozó más szerkesztőket és műsorvezetőket is megkeresett a Pesti TV-t hamarosan elindító PestiSrácok vezetősége annak érdekében, hogy igazoljanak át hozzájuk. A PestiSrácok főszerkesztője szerint ez nem igaz.

Huth Gergely, a Pestisrácok főszerkesztője nyilatkozik a HírTV-ben

Huth Gergely: Nem szúrjuk hátba a HírTV-t

A PestiSrácok főszerkesztője a Media1-nek azt mondta, csak rosszakaróik terjesztik, hogy 10-12 főt is megkerestek a HírTv-nél, hogy igazoljanak át az induló Pesti TV-hez. Huth Gergely szerint valójában a 6 fős Informátor című műsor stábjának szerkesztője kereste meg őket azzal, hogy átmennének hozzájuk. A PestiSrácok vezetője azt is mondta, szerinte ami történik, az nem hátba szúrás és nem igaz, hogy ráígértek a fizetésekre.

Mediaworks

Új igazgató érkezett a Mediaworks vezetőségébe

Megvan az egy hónapja távozó Györke Zoltán regionális értékesítési igazgató utódja az összes magyarországi megyei napilapot, továbbá a Magyar Nemzetet, a Lokált, a Nemzeti Sportot és számos más médiaterméket megjelentető médiavállalatnál.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Médiatanács: Durva, de nem törvénytelen volt a HírTV újságírókat becsmérlő, sz*rládázó, férgező Keménymag című műsora

A grémium szerint ugyan valóban elhangzottak a durva, becsmérlő kijelentések, és ezektől a tanács is elhatárolódik, de a tanácstagok szerint ezzel még nem sértette meg a fideszes médiaholding csatornája a médiatörvényt. A testület ezenkívül újabb frekvenciát adott a héten a HírTV tulajdonosához tartozó Karc FM-nek, és kiosztott 75 millió forintot rádiók számára.

Szaniszló Sándor, a DK XVIII. kerületi polgármestere

Rémhírterjesztés vádjával feljelenti a rendőrségen a Lokált egy budapesti DK-s polgármester a kerületiek ijesztgetése miatt

Szaniszló Sándor szerint a „rémhírgyár” postaládákban terjeszt nagy tételben rémhíreket Budapest XVIII. kerületében a kerület koronavírussal kapcsolatos védekezési stratégiája kapcsán. A polgármester kíváncsian várja, hogy a kormánypárti lap főszerkesztőjéhez is kilátogat-e a rendőrség valamelyik hajnalon, ahogyan azt tette az elmúlt napokban a kormányt bíráló facebookozókkal.

Figyelő

Egy kutató megrágalmazása miatt jogerősen is a Figyelő ellen ítélt a bíróság, de potom összegre vitték le a kártérítési összeget

Az akadémiai feketelistát publikáló, illetve Bene Márton kutatóról jó hírnevet sértő valótlanságokat közlő Figyelővel kapcsolatban született jogerős ítéletben foglalt 200 ezer forintnyi kártérítési összeg a Magyar Helsinki Bizottság szerint aligha lesz elriasztó hatással, hogy még egyszer ilyesmiket ne közöljön a közpénz-finanszírozott kormánysajtó. Ráadásul még a megvádolt kutatónak kell befizetnie 56 ezer forint illetéket.