Bende Balázs, az M1 állami televízió Világ c. műsorában

Megnéztük, igaz-e, hogy tényleg olyan óriási tömegek kapcsoltak az állami tévére a választások hétvégéjén, ahogyan azt Bende Balázs állította

Cikkünkből kiderül, mekkora nézettséget ért el az állami M1 tévécsatorna április 2-án, a választásokat megelőző napon, valamint amikor Bende Balázs műsorvezető, az MTVA vezető szerkesztője a kormány mellett agitált a másnapi országgyűlési választások előtt a Világ című műsorban, illetve hogyan alakult április 3-án, a szavazás napján a nézettségi adat, azaz tényleg olyan nagy tömegek nézték-e a csatornát, ahogyan arról Bende dicsekedett egy riportban.

A 444 bukkant elsőként arra a nemrég adásba került önfényező riportra, amelyben Bende Balázs, az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) vezető szerkesztője, a Világ című műsor műsorvezetője – aki korábban arról vált ismertté, hogy egy hangfelvételen megzsarolta az állami médiaszolgáltató munkatársait annak érdekében, hogy a Fidesz-kormány narratíváját tolják, és aki még az április 3-i országgyűlési választásokat és népszavazást megelőző órákban, április 2-án is nyíltan a kormány mellett agitált a 130 milliárd forintból működő, a Fidesz által kisajátított közmédia képernyőjén – ezúttal arról beszélt, hogy

„bár évtizedes magyar közhely, hogy a közmédia hazudik, mégis, a rendszerváltozás óta legnagyobb téttel bíró parlamenti választás estéjén több mint 2 millióan kapcsoltak az M1-re, hogy megnézzék, hogyan is áll az ország. Ugyanis amikor valami országos vagy globális jelentőségű eseményről van szó, bizony a magyarok a közmédiára kapcsolnak, mert napközben ugyan sikk szidni bennünket, de azért mégis a közmédiát nézik, ha tudni kell valamit.”

Bende hozzátette, hogy úgymond a „nemzetközi balliberális média is igyekezett az elmúlt időszakban hitelteleníteni a közmédiát és hiányolni a sajtó szabadságot Magyarországon”.

Arról, hogy az elmúlt években milyen súlyos hírhamisítások, cenzúrák, manipulációk történtek az állami médiaszolgáltatónál (az M1 tévénél, az MTI-nél, a hirado.hu-nál), a Media1.hu oldalon kiterjedt gyűjtemény érhető el ide kattintva, ami alapján mindenki könnyen eldöntheti, jogos-e a kritika, amit Bende megfogalmazott azokról, akik bírálják a közszolgálatinak nevezett csatornát. Portálunk ugyanakkor kíváncsi volt arra, hogy az M1 televízió nézettsége kapcsán igazat mondott-e Bende Balázs, valóban 2 milliós nézettsége volt-e a választások estéjén.

Mielőtt elmélyednénk részletesebben is a Nielsen Közönségmérés műszerei által mért közönségmérési adatokban, elöljáróban azokat úgy összegeznénk, hogy valóban kiugróan sokan nézték az M1-et április 3-án, vasárnap egész nap és este is, sőt – idén először – meg is nyerte az M1 a tévécsatornák közönségarány-versenyét a különböző korcsoportokban, de mi egyetlen olyan műsort sem találtunk, amelynek 2 millió lett volna a nézettsége aznap: a legnagyobb nézettségű műsor (AMR-adatok alapján) aznap este az RTL Híradó volt, mely 711.912 nézőt tudott felmutatni a teljes lakosságban. Április 3-án az M1-csatornán sugárzott legnézettebb műsor a 459.207 nézővel rendelkező Választás 2022 volt, mely az 5. legnézettebb műsor volt aznap este az összes műsor között.

Ha megnézzük a nézőszámokat (AMR), az látszik, hogy egészen héten és Magyarország egyetlen tévécsatornáján sem volt olyan műsor, amelynek a nézőszáma akárcsak meghaladta volna a 800 ezret.

A választások napja, az esti főműsoridőben

Kétségtelen tény, hogy április 3-án, a teljes lakosság (4+) körében az M1 13,6 százalékos lineáris share-t elérve a legnézettebb tévécsatorna volt főműsoridő tekintetében (19:00 és 23:00 között), és a második helyezett TV2 csak 12,2 százalékot ért el. Az ATV lett a harmadik 11,5 százalékkal, majd a negyedik helyen futott be az RTL Klub 10,1 százalékkal. A HírTV 5,4 százalékkal az ötödik helyet érte el.

A szavazókorúak (18+) körében is az M1 volt a legnézettebb vasárnap este: 14,1 százalékos közönségarányt ért el, majdnem 2 százalékponttal többet mint a TV2, mely 12,3 százalékot ért el. Az ATV ebben a korcsoportban 3. helyezett lett 11,9 százalékos eredményével, megelőzve az RTL Klubot, mely 10,2 százalékot produkált.

A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban is az M1 lett a legnézettebb: 13,2 százalékos közönségarányával még az RTL Klubot is meg tudta verni, mely második helyezett lett 12,2 százalékos lineáris share-rel. A harmadik legnézettebb csatorna ebben a korcsoportban a TV2 lett 11,7 százalékos közönségaránnyal, és 4. helyen futott be az ATV 8,0 százalékos eredményével. Az eredmény azért érdekes, mert az M1 ebben a korcsoportban meg sem szokta közelíteni a máskor piacvezető RTL Klub eredményét.

A választások napja, egész napos adat

Amikor még tartott a szavazás, akkor is népszerű volt az M1. Egész nap a szavazókorúak (azaz a 18 éves és annál idősebbek) körében az M1 10,8 százalékos közönségarányt ért el, és ezzel megnyerte nem csak az estét, de az egész vasárnapot is. A jó adathoz persze az este is jelentősen hozzátett.

A TV2 9 százalékos közönségarányával csak a második, az RTL Klub a 8,1 százalékával a harmadik, az ATV 7,1 százalékával a negyedik helyezett lett, míg a HírTV 6,6 százalékot ért el április 3-án, ami egy ötödik helyezésre volt elegendő.

A teljes lakosság (4+) korcsoport körében is az M1 nyerte a napot: 10,3 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2-nek 8,8 százaléka lett, az RTL Klubnak kereken 8. Az ATV-nek 6,8, a HírTV-nek 6,3 százalék jött össze.

A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban ugyanakkor a napot a TV2 nyerte 9,5 százalékos közönségaránnyal, az RTL Klub 8,8 százalékkal a második lett, és az M1 csak a harmadik lett, de 8,6 százalékos közönségaránya nem sokkal maradt el az RTL Klubétól. A negyedik helyezett itt a Mozi+ lett (5,3 százalék), és ezután következett az ATV 4,4 százalékkal.

A legnézettebb műsor vasárnap az RTL Híradó volt

Tény tehát, hogy a vasárnapot letarolta az M1 tévé a teljes lakosságban és a szavazókorúak között, érdekes viszont, hogy még ilyen körülmények között is az RTL Híradó műsora lett a legnézettebb műsor aznap 711.912 nézővel a teljes lakosságban (4+). A TV2 Tények a második lett 687.939 nézővel, majd az RTL Klubon látható Választás 2022 című választási műsor 587.843 nézője lett a harmadik.

A napi nézettségi toplista negyedik helyén a TV2 választási műsora, a Magyarország Választ 2022 végzett, melyet 459.382 néző választott a teljes lakosságból.  Az M1 Választás 2022 című műsorát 459.382 néző választotta a teljes lakosság körében, ami az 5. legnépszerűbb műsor lett a napi toplistában. Az ATV hasonló című választási műsora a 6. helyre futott be, 433.415 nézővel a 4+ korcsoportból.

A 18-49-es korcsoportban az RTL Híradó szintén az első helyen végzett 219.773 nézővel, majd a szintén RTL-es Választás 2022 lett a második legnépszerűbb műsor, mely 215.243 nézőt ért el. A TV2 Tények lett a harmadik legnépszerűbb, mely 176.317 nézőt érdekelt. Ezt követően az ukrán elnök főszereplésével készült sorozat 5. része lett napon belül a következő helyezett 162. 372 nézővel, majd a sorban a következő az RTL választási műsorának egy újabb szakasza, majd a TV2 választási műsora lett. Az M1 választási műsora csak ezután következik a listában 152.232 nézővel. Az RTL-en az ukrán A nép szolgája 6. része következett 148.922 nézővel, és a sorban ezután következik az ATV-s választási műsor 105.527 nézővel.

Hogy alakult a választások előtti nap?

Szombaton még közel sem volt erős az M1 televízió nézettsége. Április 2-án minden korcsoportban a TV2 lett a legnépszerűbb. 18-49-ben 18,2, a szavazókorúak körében 20,8 százalék, teljes lakosság körében 20,9 százalék lett a csatorna közönségaránya főműsoridőben.

Egész napos adatokat tekintve is a TV2 lett a vezető (teljes lakosságban 12,2, 18+ korcsoportban 12,3, 18-49-ben 11 lineáris share-t ért el). Az M1 tévécsatorna ezzel szemben 18-49-ben főműsoridőben mindössze 1,2 százalékot ért el (18-49-es korcsoportban), melyet olyan csatornák előztek meg a TV2-n kívül mint az RTL Klub (15,5%), a Film+ (6%), a Mozi+ (4,6%), az RTL+ (2,9%), a Comedy Central (2,6%), a Cool (2,6%), a Duna TV (2,4%), az RTLII (2,3%), az M4 Sport (2,1%), a Viasat3 (1,8%), az AMC (1,8%), az AXN (1,6%), a Super TV2 (1,5%), a Prime (1,5%), a Spíler2 TV (1,5%), a Moziverzum (1,3%).

Az M1 televízió a teljes lakosságban és a szavazókorúak körében sem remekelt szombaton.

Bende Balázs múlt szombati, az ellenzék ellen hergelő műsorát kétszer is 76 ezer néző nézte meg

További érdekesség, hogy a hírünk elején említett Bende Balázs vezette A Világ című című műsor április 2-án, azaz a választásokat megelőző napon 11:33-tól 11:53-ig sugárzott 20 perces adását, amelyben Bende nagyjából arról tájékoztatta az M1 nézőit, hogy ha nem szavaznak másnap az Orbán-kormányra, akkor világégés lesz (az ellenzék szerinte háborúba vinné Magyarországot), 76.907 néző választotta, majd ennek ismétlését 16:33-tól hasonló mennyiségű néző, 76.239 fő választotta a teljes (4+) lakosságból.

A riogatós műsorral aznap a 72. helyet tudta megszerezni a műsorok toplistájában Bende Balázs az M1-nek.

Összefoglalva tehát az látszik, hogy az M1 nézettségének valóban jót tett a választás múlt vasárnap, és idén először meg tudta nyerni a főműsoridőt, valamint a teljes napos adata is kimagasló lett, de a mérésekben annak nem látszik nyoma, hogy 2 millió nézője lett volna bármely műsorának aznap. Szombaton pedig egyáltalán nem szerepelt jól a csatorna a nézők figyelméért folytatott versenyben.

Még több hír található portálunkon.

Kérheti híreinket Telegramon és ingyenes hírlevéllel is. Ott vagyunk Facebookon is.

Borító: Bende Balázs, az M1 állami televízió Világ c. műsorában. Fotó: adáskép

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások