A korábbi kudarcos próbálkozás után – amikor is nem jutott frekvenciához Szerbiában a magyar TV2 Média Csoport ott létrehozott leányválallata – a Media1.hu információi szerint újra megpróbál a magyar miniszterelnökhöz, Orbán Viktorhoz, illetve az ő rövid idő alatt milliárdossá vált közeli barátjához, Mészáros Lőrinchez közeli médiavállalat televíziós frekvenciát szerezni Szerbiában.
Most TV B2 médiaszolgáltatási névvel újra próbálkoznak
Néhány hónapja már megírtuk, hogy a TV2 Média Csoport Magyarországon TVB2 néven ábrás védjegyet regisztrált. Már akkor beindultak a találgatások, hogy mi lehet ezzel a névvel a cél és a TV2 csak sejtelmes választ adott a kérdésünkre, most azonban a Media1 több forrásból is olyan egyértelmű információkhoz jutott, hogy TVB2 vagy TV B2 néven indítanák el Szerbiában, Belgrádban az új tévécsatornájukat.
A Media1 megtudta azt is, hogy Szerbiában épp újabb televíziós frekvenciapályázat zajlik, és erre be is nyújtott ajánlatot a TV2 Csoport, a Szerbiában még korábban létrehozott TV2 RS Broadcasting céggel, melynek Pavel Stanchev, a magyar TV2 Zrt. vezérigazgatója a vezetője.
A szerb médiahatóság is megerősítette
Lapunk április végén küldött kérdést a helyi médiaszabályozó hatóság, a REM Tanácsának (Regulatory Authority for Electronic Media), hogy arról érdeklődjünk, kik adtak be pályázatot a folyamatban lévő tévés frekvenciapályázatra és köztük van-e a TV2. A REM mostanra válaszolta meg kérdésünket, melyből kiderül, hogy a TV2 valóban pályázója a frekvenciapályázatnak.
A szerb médiaszabályozó hatóság a következő válaszokat küldte pénteken portálunknak:
„Az Ön kérdésével kapcsolatban a Szerbiában folyamatban lévő TV-tenderrel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a TV2 RS Broadcasting Ltd Belgrád jogi személyisége pályázott a közszolgálati versenyen a televíziós adások kibocsátási engedélyének kiadásáért digitális földi sugárzás útján az Avala területére (tárgyra).
A írásbeli döntést a nyilvános meghallgatást követően a REM honlapján, a www.rem.rs weboldalon közzé fogják tenni. Továbbá az összes releváns információt a közszolgálati versenyről a fenti weboldalon lehet megtalálni.
Tisztelettel,
Az elektronikus média szabályozó hatósága”
A REM oldalának angol nyelvű szekciójába ugyan 2013 óta, azaz közel tíz éve nem került ki friss hír, a médiahatóság szerb aloldalán megtaláltuk a frekvenciapályázat egyik szkennelt dokumentumát, melynek szerb szövegéből is kiderül, hogy a TV2 RS Broadcasting pályázata szerint TV B2 néven kíván médiaszolgáltatást indítani.

B mint Belgrád
A Media1 egyébként úgy tudja, hogy a TV B2 márkanévben a B arra utal, hogy Belgrádra kívánnak fókuszálni, a szerb főváros mellől lenne a sugárzás. Erre utal az is, hogy a szerb médiaszabályozó hatóság lapunknak küldött válaszában említett Avala egy tévétorony Belgrádnál.
Ha a TV2 megnyeri a belgrádi tévés frekvenciapályázatot, ebből az alábbi toronyból sugározzák majd a TVB2 / TV B2 adását.

Politikai és üzleti célokra is jó lehet a terjeszkedés
A TV2 Média Csoport nem most kezdte a külföldi expanziót, hiszen pár ezelőtt Szlovéniában is megjelentek, miután megvásárolta a Planet TV-t. Egy Mészáros Lőrinc közeli cég emellett a szlovén Mariborban rádiót is vett már.
A külföldi expanziók lehetővé teszik, hogy egy médiavállalat hatékonyabban működjön, hiszen egyes műsorokat külföldön is sugározhat (mint például tette az Exatlon Hungary esetében), így pedig a jogdíjak több ország között oszlanak szét.
Emellett egyes vélemények szerint a kormányközeli befektető külföldi terjeszkedése mögött politikai motivációk is felsejenleni látszanak, hiszen a nagyobb médiajelentléttel egyre többeket érhet el a Fidesz Európában.
Amint kiderül, hogy a TV2 Csoport ezúttal sikerrel pályázik-e szerb (belgrádi) tévés frekvenciára, beszámolunk róla.
Piaci fordulat Magyarországon a két nagy kereskedelmi tévétársaság versenyében
A kormányközeli TV2 egyébként az utóbbi időben nagyon erőre kapott Magyarországon a korábban több mint két évtizeden át piacvezető RTL-lel szemben a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres nézettségi adatai alapján.
Tavaly ősz óta a TV2 minden kiemelt korcsoportban (4+, 18-49, 18-59) piacvezetőnek mondhatja magát, beleértve az esti főműsoridőt és a napközbeni idősávot is, és idén még tovább is erősítették a pozícióikat versenytársukkal szemben, hiszen 2023-ban az esti főműsoridők túlnyomó többségét eddig a TV2 nyerte meg a nyert esték számát illetve a közönségarányt illetően is.
Az idei év egyik izgalmas kérdése a magyar tévés piacon az lesz, hogy az RTL vissza tudja-e szerezni a piacvezető pozíciót. Ez utóbbival hamarosan különálló, részletes cikkben foglalkozunk.
A TV2 Média Csoport szlovéniai terjeszkedése is téma volt az Európai Parlamentben
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalál minket Facebokon is.