Emelték a tétet: összesen 14,2 milliárd forint sorsáról döntöttek. A legtöbb pénzbe az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” került. De jutott azért a Családbarát Magyarország kampányra és a közmédiának is – írja az Átlátszó.
Kezdetnek itt van mindjárt egy sokat sejtető feladat az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel” kapcsolatban. Azt nem tudni, hogy pontosan mire megy el a 7,8 milliárd forint, de a teljesítés helye minden megyére kiterjed, így az oknyomozó portál szerint nem kizárt, hogy egy újabb hatalmas plakátkampánynak nézünk elébe.
Repkedtek a milliárdok
A „Családbarát Magyarország kampány komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátására” is jut majdnem 1,6 milliárd forint. A Családokért Felelős Államtitkárság legutóbb 2021-ben jelentette be, hogy 3,4 milliárd forintból családbarát kampányt indítanak.
Nem spórol a Várkapitányság sem, amely 495 milliót költ komplex kommunikációs feladatokra, és a Paks II. Zrt. sem, mely közel 225 millió forintot szán hasonló célokra.
Az MTVA összesen 150 milliót áldoz „kommunikációs és médiaügynökségi” tevékenységekre – de hát futja is rá a 127 milliárdos éves büdzséjéből.
A negyedéves tájékoztató szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. 800 millió forintot, a Mathias Corvinus Collegium Alapítvány 550 milliót, a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. 305 milliót, míg a MOL-Új Európa Alapítvány 400 millió forintot fordít komplex kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési feladatok ellátására.
A Miniszterelnökség „a magyar bormarketing stratégia megalkotására” 118 millió forintot szán.
Több más szervezet mellett felbukkan a listában a Szánthó Miklós nevéhez kötödő, az úgynevezett Alapjogokért Központ mögött álló Jogállam és Igazság Nonprofit Kft. is, amely 140 millió forintot költ kommunikációra. Ami azért érdekes, mert a Fidesz-barát cég nettó árbevétele 2017 és 2021 között mindössze 16 és 33 millió forint között mozgott. Igaz, a 2022-es beszámolók még nem ismertek.
Donáth Anna uniós jogszabállyal akadályozná a propaganda állami finanszírozását
Balásy cégei megint jól jártak
Akárcsak a rendezvényszervezési, úgy a kommunikációs feladatokra is keretmegállapodást kötött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH). A nyertes ezúttal is a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft. és a Lounge Desing Kft. által alkotott konzorcium lett.
Vagyis ezúttal sem kell versenyezniük senkivel, minden egyes megbízást automatikusan ők kaptak/kapnak, amely a keretmegállapodás része. Tehát a fentebb felsoroltakat is.
A New Land éves bevétele 80,3 milliárd forint volt 2021-ben, a Lounge Designé pedig 19,2 milliárd.
A kanos nagypapa történetét is támogatta Magyarország Kormánya
A kormánymédia kapta az állam társadalmi célú reklámjaiból származó 20 milliárd forint 85 százalékát
Hiába a válság, 7,8 milliárd forintot költhet Rogán Antal hivatala kormányzati kampányra
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.