fbpx
Reklámpiac, hirdetések, Piccadilly Circus, közterület, out of home

Idén is növekedhet a nemzetközi reklámpiac a Dentsu előrejelzése szerint – tovább tarol a digitális média, gyengül a nyomtatott sajtó

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a Dentsu nemzetközi kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében, melyet a Media1-hez is eljuttatott. A magyarországi reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd.

A dentsu Global Ad Spend Forecasts címet viselő elemzés adatai azt mutatják, hogy a COVID első hullámait követő évek erőteljes növekedése idén mérsékeltebb ütemben folytatódik: a 2022-ben tapasztalt 8 százalékos növekedés helyett idén feleakkora mértékű lesz a globális reklámpiac bővülése. A visszafogottabb várakozásokat számos tényező magyarázza: a magas inflációs ráta, a piaci recessziós félelmek, valamint a magas kamatszint mind negatívan befolyásolják a vállalati és fogyasztói költéseket.

A digitális média tarol

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a korábbi évek trendjét folytatva 2023-ban is dinamikusan növekszik a digitális reklámok részaránya: ebben a szegmensben várhatóan 422,8 milliárd dollár lesz a hirdetések összértéke, ami 57,1 százalékos részesedést jelent a teljes reklámpiacból. Mindez főként a videós tartalmaknak (+7%), valamint a közösségi platformokon (+13,5%), a kiskereskedelmi felületeken, (+22%), illetve a keresőplatformokon (+7,2%) elhelyezett reklámok további térhódításának köszönhető.

A tévé továbbra is erős

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltések negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke 0,2 százalékkal fog nőni, miközben köztéri hirdetésekre, illetve rádióreklámokra egyaránt 2-2 százalékkal, mozireklámokra pedig 6,1 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők.

A nyomtatott sajtó bevételei esnek

Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 3,6 százalékkal: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása idén is folytatódni fog, immár csupán 6,7 százalékát téve ki a teljes reklámpiaci tortának.

Reklám növekedés előrejelzés csatornánként 2023-ban.
Reklám növekedés előrejelzés csatornánként 2023-ban. Forrás: dentsu

„A hazai reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd. Míg a televízióban és más klasszikus médiatípusokban (a print kivételével) visszafogott, néhány százalékos bővülés várható, digitális területeken (főként a social, online display és online video szegmensekben) a reklámpiaci átlag másfél-kétszerese is lehet a növekedési ütem”

– mondta el Turóczi András, a dentsu Hungary nemrég kinevezett új vezérigazgatója. A reklámra fordított összegek növekedése itthon is jelentős részben az inflációs hatásnak köszönhető, ami főként a televíziós, a közterületi és az online videós reklámok szegmenseiben érezteti majd hatását a szakember szerint.

Távozik Novák Péter, a Dentsu Hungary vezérigazgatója – megnevezték az utódját

Távolabbi kilátások

A következő években várhatóan ismét erősebb növekedés jellemzi majd a globális reklámpiacot: a dentsu elemzése 2024-re 4,8 százalékos, míg 2025-re 4,5 százalékos növekedési ütemet jelez előre a reklámpiacon – ez a növekedési ütem nagyjából egyezik a világjárvány előtti években tapasztalt mértékkel. A digitális média egyre inkább domináns szegmense lesz a reklámpiacnak, költési részaránya 2025-ben már elérheti a 60 százalékos szintet.

A dentsu letölthetővé tette a teljes médiapiaci előrejelzését is, amely nem csupán az 58 vizsgált ország számait összegzi és elemzi, hanem az egyes régiókat, csatornákat, valamint a fenntarthatóságot érintő fő tényezőket is vizsgálja.

A Miniszterelnöki Hivatal maradt a legnagyobb hirdető a magyar reklámpiacon

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Alkotmánybírósághoz fordul a budapesi szigorítások miatt öt épülethálós cég

Milliárdok mentek az érvénytelen gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetésekre

További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.

Fotó: Nagy márkák logói a Piccadilly téren Londonban. Fotó: Unsplash
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások