A pandémia sem változtatott a legnagyobb reklámozók sorrendjén, továbbra is az állami szereplők költötték a legnagyobb összeget a magyar reklámpiacon, derül ki a CANnual Reportból.
A legtöbb pénzt a Miniszterelnöki Hivatal fordította reklámra. 76 millió eurót költöttek el egy év alatt a különböző kampányokra a CANnual Report szerint. Érdekes összevetni, hogy ez az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt.
A második legnagyobb hirdető az állami Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió eurós költéssel, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt – áll az idei CANnual Reportban.
Az állami reklámköltések biztosították a magyar reklámpiac növekedését, azt azonban elvitte az infláció
A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek. A növekeds mértéke a jelentés szerint összhangban van a többi közép-kelet-európai országéval. (Fontos azonban hozzátenni, hogy korábban reklámszakemberek hangsúlyozták, hogy a 9 százalékos magyarországi növekedést valójában a magas infláció lényegében el is vitte.) A régióban egyébként ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni, ami 9,5 milliárd eurót elérő reklámköltést jelent a múlt esztendőre vetítve – állapítja meg a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, online letölthető kiadvány.

A jelentésből kiderül az is, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ezt a területet évek óta stabil növekedés jellemzi, ami tavaly elérte a 8 százalékot. Viszont az innen befolyó bevételek egyre kevésbé gazdagítják a hazai médiaszereplőket. A világtrendeknek megfelelően ezek nálunk is elsősorban a globális szereplőknél csapódtak le. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.
Ugyanakkor a 2021-es év a televízió évének is számított Magyarországon. 2020-hoz képest 15 százalékos növekedést könyvelhettek el a csatornák és több mint 209 millió eurós hirdetési forgalmat generáltak. A reklámpiac tavalyi eredményének negyedét ők állították elő. Sőt az online és a tévés szegmens együtt 76 százalékot szakított ki a hazai reklámtortából. Velük szemben a közterületi reklámoknál már az örömteli fejlemény a szakmai érdekeltek számára, hogy a tavalyi 18 százalékos emelkedés révén ez a terület visszakapaszkodott a COVID-előtti időszak szintjére, közel 70 millió eurós bevételt termelve. Viszont sem a rádió, sem a nyomtatott sajtó nincs hozzá hasonló helyzetben. Előbbi bebetonozta gyengébb pozícióját és mindössze 4 százalékkal járul hozzá a reklámtorta éves bevételeihez. Utóbbi pedig folytatja az esztendők óta tartó lassú, de folyamatos visszaesését. Ezt jelzi, hogy a 2019-ben felmutatott 126 millió eurós forgalom, a múlt évre 100 millió euróra apadt.
A teljes jelentés letölthető a www.wecan.net oldalról.
További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.