Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter még május 26-án bejelentette, hogy 2023. január 1-jétől újra bevezeti a Fidesz-kormány a reklámadót. Az ATV vezérigazgatója azonban még reménykedik, hogy erre végül mégsem kerül majd sor, derül ki abból a beszélgetésből, amely ma, szerdán jelent meg az Indexen Németh S. Szilárddal, az ATV vezérigazgatójával, a Spirit FM-et működtető egyesület elnökével, aki elmondta:
„Még nem vezették be, egyelőre tehát nincs, és nagyon erősen bízom benne, hogy nem is lesz”.
Mint azt a vezérigazgató kifejtette, egy ilyen plusz teher elsősorban a nagyszabású műsorok fejlesztését, gyártását akadályozhatja meg, ugyanis a hír jellegű műsorok és stúdióbeszélgetések kisebb költségvetéssel működnek, míg egy vetélkedő, gasztroműsor, női talkshow nagyobb büdzsét igényel.
Németh S. Szilárd reményét fejezte ki, hogy a törvényhozók is úgy ítélik meg:
a reklámadó többet ártana a gazdaságnak, mint használna.

Terjeszkedne a Spirit FM
Az interjúban szó esett a Spirit FM-ről is, mely júniusban nyerte el 10 évre (7 éves hosszabbítási opcióval) a korábban a Klubrádió által használt budapesti 92,9 MHz-es frekvenciát pályázati úton. Németh elmondta: hogy ha látnak megpályázható vidéki frekvenciát, versenybe szállnak érte.
Szólt arról is, hogy szerinte
„túltelített a magyar médiapiac, nem bír el ennyi rádiót, hír- és tévécsatornát, szükségszerű a szűkülés a válságtól függetlenül is. Akik benne maradnak a versenyben – az ATV és a Spirit FM köztük lesz –, a piac szűkülésével jobban fognak járni”
– vélekedett Németh, hozzátéve: „Ez végső soron üzlet”.
Az elmúlt időszakban több jobboldali médium is megszűnt vagy leépítették – előbbire példa a Pesti TV bezárása, utóbbira pedig a Life és az Ozone TV-k leépítése. Németh ennek kapcsán megjegyezte: jelenleg az ATV csapatát tartja a legjobbnak, és nem lát olyan kollégát a képernyőn, akit le kellene cserélni a megszűnt vagy átalakuló csatornák valamely munkatársára.
„Volt olyan időszak nálunk is, amikor kirúgási hullámok idején tudtunk igazolni új munkatársat, akik minket erősítettek, de a mostani nem ilyen”
– húzta alá.
Mint arról a Media1 tegnap, kedden beszámolt, partnerséget kötött az ATV és az Index, melynek keretében például az ATV műsorvezetői felbukkannak a jövőben az Index portál egyes műsoraiban, de közös gyártás, formátumfejlesztés is felmerült.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!