
Hatályba lépett, hogy mégsem lesz jövőre reklámadó
Már biztosan nem kell reklámadót fizetni 2023. január 1. után sem – derül ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) mai, pénteki közleményéből.
Már biztosan nem kell reklámadót fizetni 2023. január 1. után sem – derül ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) mai, pénteki közleményéből.
Bár a ma, szerdán benyújtott javaslatot még a parlamentnek el kell fogadnia, de már szinte biztosra vehető, hogy a korábbi bejelentés ellenére mégsem tér vissza a reklám- és médiaipart sújtó különadó 2023-tól.
A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipar képviseletében azzal a kéréssel fordult korábban a magyar kormányhoz, hogy a kabinet hosszabbítsa meg a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válságra tekintettel. Gulyás János, az MRSZ elnöke Orbán Viktor miniszterelnök kabinetfőnökével, Rogán Antallal folytatott megbeszélései során azt a választ kapta, hogy a kabinet megfontolja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését.
Az MRSZ és társszövetségei nem értenek egyet az új kata-törvénnyel és annak év közbeni bevezetésével. Kérik a kormányt, hogy a kommunikációs iparágban is várható negatív hatások miatt gondolja át annak tartalmát.
Interjút adott Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója és a Spirit FM-et működtető egyesület elnöke a nemrég a tévétársaság partnerévé vált Indexnek, aki ebből az alkalomból néhány jövőre vonatkozó kijelentést is tett, és elmondta, milyen károkat okozna a reklámadó.
A Media1 megtudta, ki veszi át az operatív igazgatói feladatokat, miután a Life Tv és az Ozone csatornákat működtető Media Vivantis Zrt. vezérigazgatójától, Hajdú Péter televízióstól, valamint rajta kívül mintegy 30 főtől, köztük Kiss Péter programigazgatótól is megválik a cég. Megtudtuk azt is, hogy Hajdú Péter tanácsadói pozíciót kap Vaszily Miklós kormányközeli médiavállalkozó mellett azt követően, hogy a Life TV és az Ozone TV stábjának túlnyomó többségét hétfőn elbocsátják, és felhagynak a jövőben a saját gyártású műsorok készítésével. Vaszily Miklóst kérdeztük az okokról.
Vaszily Miklós, a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 Csoport igazgatósági elnöke egy most megjelent lapinterjúban arról beszél, hogy meg akarták venni az RTL Croatiát, ám az végül meghiúsult, most viszont Szerbiában terjeszkednének. Az interjúban emellett szóba került a Magyarországon bevezetésre váró reklámadó, a streaming piac jelentette kihívások, a TV2, az Index és az Indamedia helyzete, valamint az is, mi lesz pontosan a Pesti TV stábjával és miért csukják be a csatornát. Utóbbi médiumoknál Vaszily szintén tulajdonosként van jelen.
A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei, köztük az IAB, a MEME és az MLE is arra figyelmeztetnek, hogy a reklámadóról már korábban is bebizonyosodott, hogy mennyire káros a teljes magyar gazdaságra, ezért visszavezetését nem támogatják. Az MRSZ és társszövetségei közleményükben azt is levezetik, hogyan hat pontosan a gazdaság teljesítményére a reklámadó.
Visszatér a kommunikációs ágazatot 2014 és 2019 között sújtó adó.
Az újabb kéretlen levélben ezúttal a reklámadót és a repülőtársaságokra, valamint a kereskedelmi vállalatokra, telekommunikációs cégekre és az energiacégekre kivetett különadót népszerűsítik, miközben éppen csak egy dologról nem esik szó benne: a koronavírusról.
Copyright © 2019-2023 All rights reserved / Minden jog fenntartva. Media1 Digitális Média Kft.
v 1.95.2023.01.10.0301
Az oldal reCAPTCHA-t használ. Adatvédelmi elvek és használati feltételek szerint.