fbpx
Bende Balázs, a közmédia vezető szerkesztője

EBESZ-jelentés: „rendszerszintű politikai elfogultság” jellemzi a közmédiát

Aggályosnak találják a kampánycélú plakáthelyek elosztását és a „gyermekvédelmi” népszavazásra fordítható kampányköltések legmagasabb összegének összegének hiányát is.

Kiadta az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet) választásokkal foglalkozó delegációja az április 3-i választásokat megelőző időközi jelentését – a dokumentumot a Népszava online kiadása szemlézte.

A jelentésben felmerült kifogások között van, hogy a közszolgálati médiában „rendszerszintű politikai elfogultság” figyelhető meg, annak műsoraiban lényegében nem jelenhetnek meg ellenzéki politikusok (vagy csak négyévente, 5 perc erejéig).

Az EBESZ már március 3-án megkezdte 5 hazai tévécsatorna, valamint 6 internetes portál monitorozását.

A plakáthelyek elosztása is aggályos

Egyebek mellett szó esik az EBESZ jelentésében arról is, hogy az ellenzéki pártok aggodalmuknak adtak hangot annak kapcsán, hogy egyenlőtlenül osztják el a kampánycélú plakáthelyeket – a dokumentum szerint például a kampányfinanszírozásra vonatkozó jogszabályban nem térnek ki a „pártokon kívüli felek” költéseire, így például a kormányzati hirdetésekre, melyek a megfigyelések alapján aktív szerepet játszanak a kampányban.

A jelentésben emlékeztetnek arra is, hogy a „gyermekvédelmi” népszavazásra fordítható kampányköltések legmagasabb összege nincs meghatározva. A misszió által megkérdezett, névtelen szereplők egy része aggályosnak tartja, hogy ez megkönnyíti a kormány számára, hogy költségvetési pénzekből jelentős összeget fordítson a népszavazási kampányra.

politikai plakátok, közterület, outdoor, reklámpiac, kampány 2022, választás
Plakátok egy budapesti ház falán a 2022-es országgyűlési választások előtt
Fotó: Ladányi András / Media1

Néhány nappal korábban az International Press Institute (IPI / Nemzetközi Sajtóintézet) is megfogalmazott számos problémát a magyar médiahelyzet kapcsán – Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár azonban nem értett egyet annak tartalmával, szerinte eközben él és virul a magyar médiapiac.

A kormány, majd a Duna Médiaszolgáltató és az MTVA vezérigazgatója az EBESZ-t kezdte el támadni, miután megjelent a jelentés.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: Bende Balázs, a közmédia vezető szerkesztője
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások