fbpx

médiamanipuláció

Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató új vezérigazgatója egy 2012-es felvételen.

A közmédia vezérigazgatója nem lát problémát abban, hogy az M1 Híradó egy konteós riportjában olyanokat állított, hogy Gyurcsány szervezte az október 23-i tanártüntetést

Altorjai Anita, az Áder János volt köztársasági elnök egykori sajtósából lett újdonsült közmédiás vezérigazgató szerint úgymond a szerkesztői szabadság része, hogy Császár Attila, az M1 televízió tudósítója azt állította a Híradóban, hogy Gyurcsány Ferenc és a baloldal vitte utcára az idén október 23-i tanártüntetés résztvevőit. A Duna Médiaszolgáltató vezetője Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőnek azért írt erről, mert a politikus egy hivatalos levélben szóvá tette a tudósítás elfogult mivoltát, ami szerinte a médiatörvényt is megsértette.

Néhány oroszbarát tartalom az Origón

Gyűjtemény készült arról, milyen módszerekkel tolja az Origo Vlagyimir Putyint és az orosz propagandát

Egy olvasónkat, Pétert annyira feldühítette, amilyen módszerekkel a Gábor László főszerkesztette Origo dolgozik annak érdekében, hogy megtolja az Oroszországgal kapcsolatos propagandisztikus, gyakran valótlanságokra épülő tartalmakat, hogy elkezdte az így közölt „rendkívüli híreket” fényképekkel dokumentálni. Péter a gyűjteménye 1. részét eljuttatta a Media1-nek.

Trükkösen számolt be az M1 televízió az állami média cenzúrái és Papp Dániel vezérigazgató elleni tiltakozásról

Épp csak a lényeget, vagyis azt hagyták ki az M1 hírcsatorna és a hirado.hu tudósításából, hogy az MTVA épülete elé Hadházy Ákos országgyűlési képviselő által szervezett pénteki demonstráció célja a közmédia súlyos hírcenzúráinak eltörlése volt és az, hogy a hírhamisító Papp Dániel vezérigazgató távozzon az állami médiaszolgáltató éléről, a helyére pedig konszenzusos vezető kerüljön. Hadházy a demonstráción egyébként békés, puha forradalmat hirdetett a szerinte puha diktatúra ellen.

A HírTV műsorvezetője beharangozza a 2022.09-15-i meghamisításra épülő riportját

Durván meghamisította a HírTV Ujhelyi István szavait (VIDEÓ)

Egy YouTube-ra feltöltött videó igazolja, hogy egy vágószoftver segítségével meghamisította a HírTV Ujhelyi István, az MSZP európai parlamenti képviselőjének egy hónappal ezelőtt a Tranzit Fesztiválon elhangzott szavait. Az EP-képviselő várhatóan jogi lépéseket tesz a hírcsatornán történt lejárató célzatú manipuláció miatt.

Vitányi Judit, a TV2 műsorvezetője az elhíresült Orbán-videóban

Pachmann Péter kihagyta az Orbánt támogató TV2-s videó felvételét, Vitányi Judit a könnyeivel küszködött az informátorok szerint

Több, a műsorvezetők közvetlen környezetéből származó forrás is azt állítja, hogy az Orbán Viktor és a Fidesz újraválasztása mellett kampányoló, a TV2 által az országgyűlési választások előtt, idén március végén közzétett propagandavideóban szereplő tévések közül néhányan vonakodtak elvállalni a szereplést, és volt, aki vissza is utasította a feladatot. Csakúgy mint a néhány évvel ezelőtti hasonló videó esetében, a mostani felvételét is kihagyta Pachmann Péter – a Media1 úgy tudja, azért, mert összeegyeztethetetlennek tartja a szereplést a televíziós műsorvezetéssel. Vitányi Judit esetében informátoraink úgy emlékeznek, hogy könnyeivel küszködött, annyira elkeseredett a helyzet miatt, és kollégája lelki támogatására szorult. Úgy tudjuk, Szebeni István sem szívesen vállalta a felvételt. Megkerestük az érintetteket, beszéltünk a műsorvezetők közvetlen környezetében többekkel és a TV2 sajtóosztályának is kérdéseket küldtünk. Beszédes, mi történt és mi nem történt azután, hogy több hetes munkával a most következő cikket előkészítettük.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások