fbpx
Az RTL Magyarország székházának egyik felirata

Ekkorát nőtt az RTL Magyarország állami reklámbevétele 2020-ban

Közel 2,5 milliárd forintra növekedett az RTL Magyarország a magyar államtól származó éves reklámbevétele a nemrég lezárult évben – tudta meg a Media1.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

2.495.600.000 Ft volt az RTL Magyarország 2020-as állami reklámbevétele – ezt a Media1 a tévétársaságtól kapott hivatalos válaszból tudta meg.

A néhány millió forint híján 2,5 milliárd forintot közelítő állami reklámbevétel azt jelenti, hogy az esti főműsoridőben változatlanul piacvezető kereskedelmi tévés cég az államtól származó bevétele 29 százalékkal növekedett 2019-hez képest, amikor a cégnél az állami reklámköltés mértéke még mintegy 2 milliárd forint volt.

Érdeklődésünkre az RTL Magyarországnál azt is elárulták, hogy a 2020-as állami reklámbevételből 1,863 milliárd forint – a teljes, a cégnél elköltött összeg mintegy 75 százaléka – úgynevezett TCR, azaz társadalmi célú reklám volt.

Próbáltuk az RTL Magyarországot arról is megkérdezni, hogy az állami bevételek milyen időbeli eloszlást követtek, de erről nem közöltek adatot. Más forrásból úgy tudjuk, a koronavírus-járvány első (tavaszi) és a második (őszi-téli) hulláma alatta is megnőttek az RTL az államtól származó bevételei: amíg februárban nem költött az állam a médiavállalatnál, áprilisban a pénz mértéke már milliárdos tételt jelentett egy hónap alatt. Ha kisebb kilengésekkel is, de ugyanilyen mintázatot követnek az államtól befolyó összegek a koronavírus második hulláma alatt is.

Ez arra utal, hogy a kormány a koronavírus miatti veszélyhelyzetben nélkülözhetetlennek találta az RTL Klubot működtető céget a reklámozás során, vélhetően abból a megfontolásból, hogy a járvány nem csak a kormánypárti tévénézőket érinti, és a kormányzati intézkedésekről, korlátozásokról és gazdasági intézkedésekről minél nagyobb nézőtábort kívántak értesíteni.

A tavalyi, 2020-as állami reklámbevételekre és annak alakulására vonatkozó kérdésekkel megkerestük a kormánypárti kötődésű TV2-t is. Amint megérkezik tőlük is a válasz, illetve bármi ezzel kapcsolatban kiderül, akkor visszatérünk még a témára. (Update: időközben megjött a válasz, de nem sokkal lettünk tőle okosabbak, a TV2 ugyanis nem akarja elmondani, mekkora összegről van szó esetükben, ám más forrásból kiderítettük, hogy listaáron számítva 20 milliárd forintot is meghaladó állami reklámbevételről van szó 2020-ban a TV2 esetében, erről részletesen különálló cikkünkben olvashatnak.)

További híreket talál a Media1.hu hírportálon! Tegye a kedvencek közé a media1.hu-t, iratkozzon fel hírlevelünkre vagy RSS-hírfolyamunkra, illetve kövesse Facebook-oldalunkat, hogy ne maradjon le friss tartalmainkról! A Media1 támogatási lehetőségeiről itt tájékozódhat.

Borító: Az RTL Magyarország székházának egyik felirata. Fotó: Szalay Dániel / Media1
Szóljon hozzá!