fbpx
tévé, tv, távkapcsoló

Az RTL Klub és a TV2 uralja 2020 legnézettebb tévéműsorainak toplistáját, az Álarcos énekes lett 2020 legtöbb nézőt vonzó műsora

Míg a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban két közmédiás műsor is bejutott 2020-ban a legnézettebb műsorok listájára, teljes lakosságban a TOP20-ba kizárólag az RTL Klub és a TV2 műsorai tudtak bekerülni.

Közleményt adott ki a napokban az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport is arról, hogy a Nielsen Közönségmérés adatai alapján csatornáik (az RTL Klub és a TV2) és csatornacsaládjaik egyaránt megnyerték az évet a nézettségi adatok alapján.  A korábbi efféle közleményekhez hasonlóan egyikük sem állított valótlant, de az adatokat áttekintve az látszik, hogy az RTL Klub a főműsoridős (19:00-22:59-ig tartó) piacvezető szerepét megőrizte, míg a TV2 az egész napot tekintve tudott piacvezető szerepre szert tenni.

A nagy, költséges produkciók nem véletlenül mindig este kerülnek adásba a TV2 esetében is: akkor csilingel igazán nagyot a kassza a tévécsatornák szempontjából, azaz akkor tudnak igazán nagyobb bevételre szert tenni, hiszen este ülnek le a legtöbben tévét nézni.

Az RTL Klub egyébként 13,6 százalékos közönségarányt ért el éves átlagban a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 évesekből álló korcsoportban esténként (főműsoridőben), és 245 alkalommal, azaz az év túlnyomó részében (az esték több mint kétharmadában) meg tudta nyerni a nézettségi versenyt.

Elmondhatta az RTL Klub magáról azt is, hogy ő gyártotta 2020-ban a legnézettebb tévéműsort, ami az Álarcos énekes volt 2020. április 12-én este, amikor 33,8 százalékos közönségarányt és 601 ezer nézőt ért el a kereskedelmi szempontok miatt kiemelten figyelt 18-49-ben a nagyszabású jelmezes show, míg a teljes lakosságból 1 millió 485 ezren nézték az adást.

Jelenet az RTL Klub Álarcos énekes c. műsorának első adásából
Jelenet az RTL Klub Álarcos énekes című műsorának egyik adásából

További érdekesség, hogy az év 10 legnézettebb műsora közül a legtöbb az RTL Klubé volt teljes lakosságban és 18-49-ben egyaránt. (Lásd erről írásunk második felében bővebben.)

A  fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben az RTL Magyarország nyolc csatornája 26,6 százalékos közönségaránnyal piacvezető tudott maradni a fő versenytárs, a TV2 Média Csoport 14 adóból álló hazai portfóliója előtt, mely 25,0 százalékos közönségarányt ért el.  Az új év is szerencsésen kezdődött számukra, hiszen a Keresztanyu című új napi sorozat premier epizódja 21,3 százalékos közönségarányt szállított a csatornának a 18-49-es célcsoportban, ami mintegy 1 millió 40 nézőt jelentett. A széria a rá következő hétköznapokon is szépen menetelt, és nyerte a saját sávját: átlagban 18,2 százalékos közönségarányt ért el, maga mögé utasítva a TV2 műsorát.

Az RTL Klub Keresztanyu című sorozata
Az RTL Klub Keresztanyu című sorozata nagy sikerrel indult

A TV2 egy közleménnyel arról számolt be, hogy éves átlaga egész napot tekintve most először volt magasabb a 18-49 évesek körében, mint az RTL Klubé. Átlagosan a 18-49 éves nézők 9,0 százaléka választotta a TV2-t, míg az RTL Klubot 8,9 százalék.

Csoportszinten is nyertek éves átlagban, de csak ha az egész napot vizsgáljuk: a 18-49 évesek 22,7 százaléka választotta a TV2 Csoporthoz tartozó csatornákat teljes napos adatokat nézve. Nekik is jónéhány műsoruk hozott nagy sikert, például tavasszal az Exatlon Hungary 2. évada, amely a nézők 15,4 százalékát nyerte meg magának, megelőzve az RTL Klubon vele szemben futó műsorok átlagos 12,8 százalékos közönségarányát. Az Exatlon Hungary legújabb, 3. évada néhány héttel ezelőtt, december 28-án szintén erősen kezdett.

A TV2 Exatlon Hungary c. sportreality-jének egyik pillanata
A TV2 Exatlon Hungary című sportreality-jének egyik pillanata
Fotó: TV2 sajtószoba

2020 legnézettebb műsorai közé főleg az RTL Klub és a TV2 műsorai kerültek

A minap a SorozatWikin megjelent a Nielsen Közönségmérés 20-as toplistája arról, hogy mely műsorok voltak 2020 legsikeresebbjei. E szerint a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18 és 49 év közötti korcsoportban az RTL Klub Álarcos énekesének fent már említett április 12-i adása lett a 2020-as év legnézettebb tévés produkciója, mely a korcsoportban 33,8 százalékos közönségarányt és 601 ezer nézőt ért el.

2.helyen végzett az RTL-es A mi kis falunk című sorozat évadzáró epizódja április 4-én, melyet 556 ezer néző választott, és 31,7 százalékos  közönségarányt tudott felmutatni.

A TV2 új sorozata, a Bödörék első része május 1-jén szintén nagyot tarolt: 504 ezer nézővel és 29 százalékos közönségaránnyal az év 3. legnézettebb produkciója lett 18-49-ben.

4. lett az RTL Klub Fókusz, ki van a maszk mögött? című műsora március 22-én, melyet 463 ezer néző választott és 24,6 százalékot ért el.

TV2 Tények Különkiadás március 13-én 430 ezer nézőt vonzott és 23,7 százalékos közönségaránya volt, és ezzel az év 5. legnézettebb műsora volt 18-49-ben.

Az RTL Klub Apatigris című sorozatának április 12-i premierje a hatodik helyen végzett és 23,9 százalékos közönségaránya volt.

Top7 műsorként az RTL Híradó március 22-i adása 392 ezer nézőt és 22,4 százalékos közönségarányt tudott elérni.

A lista 8. helyén a TV2-s Sztárban sztár leszek végzett október 25-én. 390 ezer nézője volt a shownak és 21,7 százalékos közönségaránya.

A 9. helyre futott be az RTL-es Mellékhatás 1. része április 4-én, mely 379 ezer nézőt és 21,2 százalékos arányt ért el.

A 10. helyen szintén RTL-es produkció végzett, méghozzá a Drága örökösök 12.23-i, záró epizódja, melyet a tévénézők 20,4 százaléka választott ebben a korcsoportban, és 379 ezer nézőt tudott felmutatni.

11. helyen végzett a TV2 Nicsak, ki vagyok? 04.26-i döntője, melyet 374 ezer néző választott és ezzel közönségaránya 22,6% volt.

A tavalyi év 12. legnézettebb műsora a TV2-n az Exatlon Hungary 12.28-i adása lett, melyet 358 ezer néző választott és 19,2 százalékos közönségarányt produkált.

A közmédiás M4 Sport a 13. helyre került be, a Bajnokok Ligája Barcelona-FTC mérkőzéssel, ami október 20-án került adásba. Ez 356 ezer nézőt vonzott és 23,3 százalékos közönségaránya volt.

Nagyot ment a TV2-n a minden évben megismételt Reszkessetek betörők! című műsor is, melyet Szenteste 354 ezer néző választott a korcsoportban és 21,3 százalékos közönségarányával az év 14. legnézettebb műsora lett 18-49-ben. Másnap a Reszkessetek betörők! 2. 354 ezer nézővel és 20,9 százalékkal a 15. legnézettebb tévéműsor lett.

A 16. legnézettebb műsor lett az RTL-en a Fókusz Plusz március 21-i adása, melyet 354 ezer néző választott és 20,5 százalékos közönségarányt ért el.

A 17. heten újra egy közmédiás műsort találunk: a Magyarország-Izland Foci Eb pótselejtező november 11-i adását 351 ezer néző választotta a korcsoportban és ezzel 20,2 százalékos közönségarányt szállított az M4 Sport számára.

18. helyen végzett a TV2 Dancing with the Stars 1. adása november 10-én, melyet 350 ezer, 18 és 49 év közötti néző választott, és ezzel 24,4 százalékos közönségaránya volt.

19. lett az RTL Klub Fókusz című műsorának március 31-i műsora, mely 332 ezer nézőt és 22,2 százalékos közönségarányt produkált.

20. lett A konyhafőnök VIP döntő az RTL Klubon november 13-án,  332 ezer nézővel és 19,9 százalékos közönségaránnyal.

Érdekes, hogy a legnézettebb tévéműsorok teljes lakosságra (4+) vonatkozó 20-as toplistájában az RTL Klubon és a TV2-n kívül senki más, így a 18-49-es listában két helyezést is elérő M4 Sport sem szerepel.

A 20 legnézettebb tévéműsor a teljes lakosság körében 2020-ban

1. Álarcos énekes (1) döntő (RTL Klub, 04.12) – 1,486 millió (30,6%)

2. A mi kis falunk évadzáró (RTL Klub, 04.04) – 1,340 millió (28,5%)

3. Bödörék 1.rész (TV2, 05.01) – 1,270 millió (27,3%)

4. RTL Híradó (RTL Klub, 03.22) – 1,149 millió (24,3%)

5. Fókusz- ki van a maszk mögött? (RTL Klub, 03.22) – 1,119 millió (22,6%)

6. Dancing with the Stars 1. adás (TV2, 10.10) – 1,075 millió (28,5%)

7. Apatigris 1.rész (RTL Klub, 04.12) – 1,057 millió (24,4%)

8. Sztárban sztár döntő (TV2, 11.08) – 1,041 millió (22,4%)

9. Drága örökösök sorozatzáró (RTL Klub, 12.23) – 1,037 millió (21,9)

10. Farm VIP 1. adás (TV2, 11.15) – 1,032 millió (21%)

11. Nicsak ki vagyok? (1) döntő (TV2, 04.26) – 1,028 millió (23%)

12. Tények (TV2, 03.24) – 1,025 millió (24,5%)

13. Tények Plusz (TV2, 01.01) – 1,002 millió (21,3%)

14. Tények Különkiadás (TV2, 03.13) – 971 ezer (21,3%)

15. Doktor Balaton 2.rész (TV2, 12.27) – 963 ezer (20,2%)

16. Fókusz (RTL Klub, 03.19) – 877 ezer (19,8%)

17. Exatlon Hungary (TV2, 12.28) – 866 ezer (18,4%)

18. Fókusz Plusz (RTL Klub, 03.21) – 832 ezer (17,4%)

19. Mellékhatás 1.rész (RTL Klub, 04.04) – 826 ezer (18,6%)

20. A Konyhafőnök VIP döntő (RTL Klub, 12.18) – 814 ezer (20,3%)

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról, illetve kövessen bennünket a Facebookon vagy RSS-sel!

Borító: Cottonbro, Pexels
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások