Közleményt adott ki a napokban az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport is arról, hogy a Nielsen Közönségmérés adatai alapján csatornáik (az RTL Klub és a TV2) és csatornacsaládjaik egyaránt megnyerték az évet a nézettségi adatok alapján. A korábbi efféle közleményekhez hasonlóan egyikük sem állított valótlant, de az adatokat áttekintve az látszik, hogy az RTL Klub a főműsoridős (19:00-22:59-ig tartó) piacvezető szerepét megőrizte, míg a TV2 az egész napot tekintve tudott piacvezető szerepre szert tenni.
A nagy, költséges produkciók nem véletlenül mindig este kerülnek adásba a TV2 esetében is: akkor csilingel igazán nagyot a kassza a tévécsatornák szempontjából, azaz akkor tudnak igazán nagyobb bevételre szert tenni, hiszen este ülnek le a legtöbben tévét nézni.
Az RTL Klub egyébként 13,6 százalékos közönségarányt ért el éves átlagban a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 évesekből álló korcsoportban esténként (főműsoridőben), és 245 alkalommal, azaz az év túlnyomó részében (az esték több mint kétharmadában) meg tudta nyerni a nézettségi versenyt.
Elmondhatta az RTL Klub magáról azt is, hogy ő gyártotta 2020-ban a legnézettebb tévéműsort, ami az Álarcos énekes volt 2020. április 12-én este, amikor 33,8 százalékos közönségarányt és 601 ezer nézőt ért el a kereskedelmi szempontok miatt kiemelten figyelt 18-49-ben a nagyszabású jelmezes show, míg a teljes lakosságból 1 millió 485 ezren nézték az adást.

További érdekesség, hogy az év 10 legnézettebb műsora közül a legtöbb az RTL Klubé volt teljes lakosságban és 18-49-ben egyaránt. (Lásd erről írásunk második felében bővebben.)
A fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben az RTL Magyarország nyolc csatornája 26,6 százalékos közönségaránnyal piacvezető tudott maradni a fő versenytárs, a TV2 Média Csoport 14 adóból álló hazai portfóliója előtt, mely 25,0 százalékos közönségarányt ért el. Az új év is szerencsésen kezdődött számukra, hiszen a Keresztanyu című új napi sorozat premier epizódja 21,3 százalékos közönségarányt szállított a csatornának a 18-49-es célcsoportban, ami mintegy 1 millió 40 nézőt jelentett. A széria a rá következő hétköznapokon is szépen menetelt, és nyerte a saját sávját: átlagban 18,2 százalékos közönségarányt ért el, maga mögé utasítva a TV2 műsorát.

A TV2 egy közleménnyel arról számolt be, hogy éves átlaga egész napot tekintve most először volt magasabb a 18-49 évesek körében, mint az RTL Klubé. Átlagosan a 18-49 éves nézők 9,0 százaléka választotta a TV2-t, míg az RTL Klubot 8,9 százalék.
Csoportszinten is nyertek éves átlagban, de csak ha az egész napot vizsgáljuk: a 18-49 évesek 22,7 százaléka választotta a TV2 Csoporthoz tartozó csatornákat teljes napos adatokat nézve. Nekik is jónéhány műsoruk hozott nagy sikert, például tavasszal az Exatlon Hungary 2. évada, amely a nézők 15,4 százalékát nyerte meg magának, megelőzve az RTL Klubon vele szemben futó műsorok átlagos 12,8 százalékos közönségarányát. Az Exatlon Hungary legújabb, 3. évada néhány héttel ezelőtt, december 28-án szintén erősen kezdett.

Fotó: TV2 sajtószoba
2020 legnézettebb műsorai közé főleg az RTL Klub és a TV2 műsorai kerültek
A minap a SorozatWikin megjelent a Nielsen Közönségmérés 20-as toplistája arról, hogy mely műsorok voltak 2020 legsikeresebbjei. E szerint a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18 és 49 év közötti korcsoportban az RTL Klub Álarcos énekesének fent már említett április 12-i adása lett a 2020-as év legnézettebb tévés produkciója, mely a korcsoportban 33,8 százalékos közönségarányt és 601 ezer nézőt ért el.
2.helyen végzett az RTL-es A mi kis falunk című sorozat évadzáró epizódja április 4-én, melyet 556 ezer néző választott, és 31,7 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.
A TV2 új sorozata, a Bödörék első része május 1-jén szintén nagyot tarolt: 504 ezer nézővel és 29 százalékos közönségaránnyal az év 3. legnézettebb produkciója lett 18-49-ben.
4. lett az RTL Klub Fókusz, ki van a maszk mögött? című műsora március 22-én, melyet 463 ezer néző választott és 24,6 százalékot ért el.
A TV2 Tények Különkiadás március 13-én 430 ezer nézőt vonzott és 23,7 százalékos közönségaránya volt, és ezzel az év 5. legnézettebb műsora volt 18-49-ben.
Az RTL Klub Apatigris című sorozatának április 12-i premierje a hatodik helyen végzett és 23,9 százalékos közönségaránya volt.
Top7 műsorként az RTL Híradó március 22-i adása 392 ezer nézőt és 22,4 százalékos közönségarányt tudott elérni.
A lista 8. helyén a TV2-s Sztárban sztár leszek végzett október 25-én. 390 ezer nézője volt a shownak és 21,7 százalékos közönségaránya.
A 9. helyre futott be az RTL-es Mellékhatás 1. része április 4-én, mely 379 ezer nézőt és 21,2 százalékos arányt ért el.
A 10. helyen szintén RTL-es produkció végzett, méghozzá a Drága örökösök 12.23-i, záró epizódja, melyet a tévénézők 20,4 százaléka választott ebben a korcsoportban, és 379 ezer nézőt tudott felmutatni.
11. helyen végzett a TV2 Nicsak, ki vagyok? 04.26-i döntője, melyet 374 ezer néző választott és ezzel közönségaránya 22,6% volt.
A tavalyi év 12. legnézettebb műsora a TV2-n az Exatlon Hungary 12.28-i adása lett, melyet 358 ezer néző választott és 19,2 százalékos közönségarányt produkált.
A közmédiás M4 Sport a 13. helyre került be, a Bajnokok Ligája Barcelona-FTC mérkőzéssel, ami október 20-án került adásba. Ez 356 ezer nézőt vonzott és 23,3 százalékos közönségaránya volt.
Nagyot ment a TV2-n a minden évben megismételt Reszkessetek betörők! című műsor is, melyet Szenteste 354 ezer néző választott a korcsoportban és 21,3 százalékos közönségarányával az év 14. legnézettebb műsora lett 18-49-ben. Másnap a Reszkessetek betörők! 2. 354 ezer nézővel és 20,9 százalékkal a 15. legnézettebb tévéműsor lett.
A 16. legnézettebb műsor lett az RTL-en a Fókusz Plusz március 21-i adása, melyet 354 ezer néző választott és 20,5 százalékos közönségarányt ért el.
A 17. heten újra egy közmédiás műsort találunk: a Magyarország-Izland Foci Eb pótselejtező november 11-i adását 351 ezer néző választotta a korcsoportban és ezzel 20,2 százalékos közönségarányt szállított az M4 Sport számára.
18. helyen végzett a TV2 Dancing with the Stars 1. adása november 10-én, melyet 350 ezer, 18 és 49 év közötti néző választott, és ezzel 24,4 százalékos közönségaránya volt.
19. lett az RTL Klub Fókusz című műsorának március 31-i műsora, mely 332 ezer nézőt és 22,2 százalékos közönségarányt produkált.
20. lett A konyhafőnök VIP döntő az RTL Klubon november 13-án, 332 ezer nézővel és 19,9 százalékos közönségaránnyal.
Érdekes, hogy a legnézettebb tévéműsorok teljes lakosságra (4+) vonatkozó 20-as toplistájában az RTL Klubon és a TV2-n kívül senki más, így a 18-49-es listában két helyezést is elérő M4 Sport sem szerepel.
A 20 legnézettebb tévéműsor a teljes lakosság körében 2020-ban
1. Álarcos énekes (1) döntő (RTL Klub, 04.12) – 1,486 millió (30,6%)
2. A mi kis falunk évadzáró (RTL Klub, 04.04) – 1,340 millió (28,5%)
3. Bödörék 1.rész (TV2, 05.01) – 1,270 millió (27,3%)
4. RTL Híradó (RTL Klub, 03.22) – 1,149 millió (24,3%)
5. Fókusz- ki van a maszk mögött? (RTL Klub, 03.22) – 1,119 millió (22,6%)
6. Dancing with the Stars 1. adás (TV2, 10.10) – 1,075 millió (28,5%)
7. Apatigris 1.rész (RTL Klub, 04.12) – 1,057 millió (24,4%)
8. Sztárban sztár döntő (TV2, 11.08) – 1,041 millió (22,4%)
9. Drága örökösök sorozatzáró (RTL Klub, 12.23) – 1,037 millió (21,9)
10. Farm VIP 1. adás (TV2, 11.15) – 1,032 millió (21%)
11. Nicsak ki vagyok? (1) döntő (TV2, 04.26) – 1,028 millió (23%)
12. Tények (TV2, 03.24) – 1,025 millió (24,5%)
13. Tények Plusz (TV2, 01.01) – 1,002 millió (21,3%)
14. Tények Különkiadás (TV2, 03.13) – 971 ezer (21,3%)
15. Doktor Balaton 2.rész (TV2, 12.27) – 963 ezer (20,2%)
16. Fókusz (RTL Klub, 03.19) – 877 ezer (19,8%)
17. Exatlon Hungary (TV2, 12.28) – 866 ezer (18,4%)
18. Fókusz Plusz (RTL Klub, 03.21) – 832 ezer (17,4%)
19. Mellékhatás 1.rész (RTL Klub, 04.04) – 826 ezer (18,6%)
20. A Konyhafőnök VIP döntő (RTL Klub, 12.18) – 814 ezer (20,3%)
További hírek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legfrissebb tartalmakról, illetve kövessen bennünket a Facebookon vagy RSS-sel!