Miklósi Gábor, az Index főszerkesztő-helyettese

A 444-hez igazol Miklósi Gábor, az Index egykori főszerkesztő-helyettese

Nem a Telexnél találta meg új munkahelyét a nyári végi tömeges távozások idején felmondó Miklósi Gábor, az Index volt munkatársa, korábbi főszerkesztő-helyettese. Miklósin kívül egyébként a 24.hu egyik rovatvezető-helyettese is a 444-hez igazol.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Nem a Kárpáti Márton egykori indexes főszerkesztő-helyettes által létrehozott Telex, hanem a Magyar Jetihez tartozó 444 munkatársa lesz Miklósi Gábor újságíró, az Index volt munkatársa – tudta meg a Media1.

Miklósi Gábor 12 éven át volt az Index munkatársa, és egy időben főszerkesztő-helyettesként is dolgozott a lap élén. Miklósi e minőségében nyilatkozott lapunknak tavaly augusztus elején, amikor az Index címlapjáról a közelgő önkormányzati választások előtt egy időre eltűntek a politikai jellegű blogposztok az Indamediához tartozó blog.hu-s (i2) ajánlódobozból. Az Index szerkesztősége – élükön Miklósi Gáborral – ezzel megpróbált szembemenni és közéleti blogválogatás néven hozott létre felületet az Index nyitóoldalán, hogy a politikai tartalmak ne tűnjenek el teljesen. Miklósiék úgy érezték, a közéleti anyagok eltűnése annak ellenére vetne rájuk rossz fényt, hogy, a blogketrecbe az Inda-Labs, tehát nem az Index válogatta össze a blogtartalmakat.

„Mivel az Index olvasói nem okvetlenül vannak azzal tisztában, hogy egyébként az i2 doboz nem saját indexes tartalom, és nem mi döntünk ezekről, a közéleti anyagok eltűnése számunkra is kínos helyzetet teremtett. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem várunk tovább, és valahogy megoldjuk a helyzetet az új ketreccel. Az Index továbbra is elkötelezett híve a véleményszabadságnak, és még akkor is felületeket ad bloggerek hangjával, ha azokkal egyébként nem okvetlenül azonosul” – mondta a Media1-nek a főszerkesztő-helyettes a tavalyi botrány idején.

2019. szeptember elején azonban Pusztay András, az Index akkori vezérigazgatója (ő idén nyáron távozott az Index éléről) azt mondta a Media1-nek adott interjúban, félreértés történt, és szerinte az Index részéről „lihegték túl a dolgot”. Pusztay azt mondta, az történt, hogy az indexes kéréseknek megfelelően egy átalakítási folyamatba kezdett az Indamedia / Inda-Labs a blogok kapcsán, majd megígérte, hogy transzparens szerkesztési elvek mentén hamarosan újra lesznek közéleti blogtartalmak a blogketrecben.

Miklósi Gábor neve onnan is ismerős lehet, hogy ő volt az az indexes munkatárs, akit a kormányközeli sajtó azért támadott tavaly novemberben, mert a Puskás Aréna avatómeccsén nem állt fel az Ismerős Arcok elnevezésű zenekar Nélküled című számára, és ezt megemlítette a stadionavatóról készített riportjában. A Demokrata című kormánypárti irányultságú lap egyenesen odáig jutott, hogy azért, mert nem állt fel Miklósi ennek a számnak az elhangzásakor, „Az indexes firkász a Nélküledet használva gyalázkodott”. Az M1 állami hírcsatornán pedig baráti hangvételű, 8 perces interjút sugároztak a Mi Hazánk Mozgalom vezetőjével, Toroczkai Lászlóval arról, hogy közösség elleni uszítás miatt feljelentik az Indexet.

Ezt követően, pár napon belül Miklósi Gábor és Dezső András (az Index volt oknyomozó újságírója) képmását ismeretlenek antiszemita plakátra montázsolták és kihelyezték néhány helyszínre, amiből jókora botrány tört ki. A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) a hatóságok fellépését is követelte, az újságírószövetség szerint ugyanis a plakátok kihelyezése nemcsak megbélyegező és ízléstelen, de jogsértő is volt.

Miklósi Gábor és Dezső András az antiszemita plakátokon.
Miklósi Gábor és Dezső András az antiszemita plakátokon. Fotó: Panyi Szabolcs / Twitter / Media1-archív

Miklósi Gábor idén nyáron, a tömeges távozásokkor mondott fel az Indexnél. Ezt követően a 444-re költöző Helsinki Blog egyik, jogállamisággal kapcsolatos blogposztjának végén már felbukkant a neve szeptember végén.

Miklósi Gábor neve jelenleg még nem szerepel a 444 impresszumában, de a 444 a támogatóinak szóló hétfő esti hírlevélben már jelezte, hogy a volt indexes munkatárs hozzájuk igazol.

A 24.hu rovatvezető-helyettese is a 444-hez igazol

További fejlemény, hogy Mészáros Júlia, a 24.hu Szórakozás rovatának rovatvezető-helyettese is csatlakozik a 444.hu csapatához. Erről a 444 támogatói hírlevelében ugyancsak szó esik.

Mészáros Júlia, a 24.hu Szórakozás rovatának rovatvezető-helyetteseként a lap impresszumában
Mészáros Júlia, a 24.hu Szórakozás rovatának rovatvezető-helyetteseként a lap impresszumában

Idén szeptemberben egyébként Szász Zsófia személyében már egy másik 24.hu-s munkatárs is is a 444.hu-hoz igazolt. Másik „tömegesen távozó indexes” is érkezett már a laphoz Csurgó Dénes gazdasági újságíró személyében.

További hírek találhatók a Media1-en, ahol hétfőn este számoltunk be arról is, hogy felmondott az Indamediához tartozó Totalcarnál a Totalcar alapítója, Winkler Róbert. Azt egyelőre nem tudni, Winkler hol folytatja tovább karrierjét.

Szóljon hozzá!