Story4 TV

A Story4 tulajdonosa Luxemburgból (is) szolgáltatna műsort, de a helyi médiahatóság nem támogatja

Egyelőre kérdéses, megadja-e az engedélyeket a luxemburgi kormány, miután a Story4, a Film4, a TV4, az Arena4 és a Galaxy4 tévécsatornákat működtető Network4 luxemburgi médiaszolgáltatási jogosultságot igénylő dokumentációját az északnyugat-európai ország médiahatósága nem találta kellően alaposnak. A Media1 arról kérdezte Borsány-Gyenes Andrást, a vezérigazgatót, mik a szándékaik Luxemburgban.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 és a luxemburgi Reporter című lap megtudta, hogy a magyarországi Story4, Film4, TV4, Galaxy4 és a március végén elindított Arena4 tévécsatornát tulajdonló Network4 (Digital Media and Communications Zrt. / DMC) nemrégiben médiaszolgáltatási jogosultság iránti kérelmet nyújtott be a magyar NMHH luxemburgi megfelelőjénél, az ALIA-nál, azaz Luxemburg Független Médiahatóságánál (Autorité luxembourgeois indépendante de l’audiovisuel) a csatornái számára.

A Network4 ugyanis szeretne médiaszolgáltatásokat indítani Luxemburgban.

Az ALIA azonban negatív véleményt fogalmazott meg a végső döntést majdan meghozó kormány számára. Erről az N.05/2020 azonosítószámú dokumentum is tanúskodik a luxemburgi médiahatóság honlapján.

A Network4 és meglévő tévés portfóliója, a Tv4, a Film4, a Story4, a Galaxy4 és az Arena4
A Network4 és meglévő tévés portfóliója, a Tv4, a Film4, a Story4, a Galaxy4 és az Arena4

Az ALIA döntése még nem jelent kormányszintű végső elutasítást

Az ALIA negatív viszonyulása azért lehet rossz hír a magyar médiavállalat szempontjából, mivel a luxemburgi kormány az ALIA javaslatát is meghallgatja, mielőtt meghozza döntését a licencről. Mint azt a cikkünk elkészítésében közreműködő Veronique Poujoltól, a Reporter munkatársától megtudtuk, Luxemburgban ilyen kérelmekről az ALIA tanácsát is meghallgató hírközlési minisztérium terjeszti be a javaslatot a kormánynak, és ott a miniszterek, valamint Xavier Bettel miniszterelnök közösen döntenek a kérelemről.

A hírközlési minisztériumban azt mondták: egyelőre nem tudják megmondani, mikorra születhet meg a végső döntés, hogy megadják-e a Network4-nek a luxemburgi tévés engedélyeket. A válaszból azonban kiderül, hogy az ALIA negatív véleménye nem kötelezi őket, szabadon dönthetnek.

A luxemburgi médiahatóság egyébként azt írta az áprilisi határozatában, hogy

a Network4 (Digital Media and Communications Zrt.) műsorstratégiai és üzleti tervei nem eléggé alátámasztottak ahhoz, hogy engedélyt kapjon a sugárzásra.

Luxemburgból terjesztik az RTLII-t és több más magyar nyelvű tévécsatornát is

Bár kevesen tudják, de a luxemburgi joghatóság alól működik több magyar nyelvű tévécsatorna, például az RTLII, illetve több más, az RTL Magyarország portfóliójába tartozó tévécsatorna.

Ezt abból a tavalyi júliusi, a Media1-en megjelent hírből is tudhatjuk, melyben arról esett szó, hogy a magyar médiahatóság, az NMHH Médiatanács nem tudta megbüntetni az RTLII médiaszolgáltatóját a csatornán sugárzott ValóVilág by powered by Big Brother című reality-ben sugárzott, pornográfnak minősített tartalom miatt, hanem az ügyet kénytelen volt átadni a luxemburgi társhatóságnak, mely egyébként ezután tízezer eurós összegű bírságot rótt ki az RTLII luxemburgi szolgáltatójára. (Ismert az is, hogy a TV2 Média Csoporthoz tartozó egyes tévécsatornák, így például a Mozi+ sem magyarországi, hanem romániai joghatóság alól működnek.)

Való Világ 9 powered by Big Brother
Való Világ 9 powered by Big Brother: a luxemburgi hatóság büntette meg korábban

Jobb adózás, kiszámíthatóbb médiaszabályozói, jogi környezet

A Media1 piaci forrásból úgy értesült, hogy a külföldi joghatóságot általában azért választják a kereskedelmi televíziók, mert az adott országok adórendszere egyrészt kedvezőbb, másrészt – és inkább ez a legfőbb indok – a luxemburgi médiahatóság nem olyan átpolitizáltan működik, mint a magyarországi NMHH Médiatanács, így döntései sokkal kiszámíthatóbbak, következetesebbek, azokat nem befolyásolja az aktuális politikai széljárás.

Mint ismert, Magyarországon a Médiatanács teljes „fideszes megszállás alatt” működik hosszú évek óta, döntéseit pedig kritikusai sokszor részrehajlónak, elfogultnak nevezik, amit bíróság által utóbb jogellenesnek hozott médiatanácsi döntésekkel is alá lehet támasztani.

A Network4 vezérigazgatója szerint külföldi terjeszkedésről van szó

A Media1 a hétvégén utolérte Borsány-Gyenes Andrást, a Network4 / DMC vezérigazgatóját, aki röviden hajlandó volt válaszolni a luxemburgi licencek ügyében.

Borsány-Gyenes hangsúlyozta:

A Network4 nemzetközi terjeszkedésre, más országokban új csatornák indítására készül, ennek előkészítéséhez tartozik a médiaszolgáltatási engedélyek igénylése, nem az tehát a cél, hogy a magyarországi csatornáikat (Story4, Film4, TV4, Galaxy4, Arena4) áthelyezzék. A vezérigazgató azt mondta, az ALIA által kifogásolt pontokról azóta egyeztettek a hatósággal, és kiegészítéseket nyújtottak be, így remélik, hogy a luxemburgi kormány támogatja majd az engedélykérelmüket.

Borsány-Gyenes András, a Network4 (Digital Media and Communciations Zrt.) vezérigazgatója
Borsány-Gyenes András, a Network4 (Digital Media and Communciations Zrt.) vezérigazgatója

Több országban is megjelennek

A vezérigazgató elárulta azt is, hogy több közép-európai országban is szeretnének megjelenni a következő időszakban – ezek előkészítése azonban részben még folyamatban van. Borsány-Gyenes András arra, hogy mikortól indulhat meg a Network4 csatornák sugárzása, azt mondta, hogy a koronavírus ugyan jelentős és sokszor váratlan kihívások elé állítja a tévés iparágat, így természetesen őket is, de a jelenlegi tervük az, hogy 2020. negyedik negyedévében elindulhatnak.

Fotó: Unsplash

Borsány-Gyenes András kérte: említsük meg, hogy egyébként a magyar médiahatósággal korrekt viszonyt ápolnak, hiszen nemrégiben, amikor tavasszal az Arena4 sportcsatornát magyar joghatóság alatt indították, a kérelmük nagyon gyorsan átment a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon.

Egy másik magyar médiacég is nemzetközi terjeszkedésre készül

A napokban derült ki, hogy a magyar médiapiac egy másik szereplője, a TV2 Média Csoport is konkrét lépéseket tett egy általa már korábban beharangozott külföldi terjeszkedés érdekében. A Mészáros Lőrinc közeli üzletember, a Takarékbank vezéreként is ismert Vida József tulajdonában lévő vállalat a szlovén Planet Tv felvásárlására irányuló ajánlatot tett.

Mindkét külföldi terjeszkedésre készülő cég, a TV2 Média Csoport és a Network4-csatornák reklámidejét is a Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó kiterjedt üzleti céghálójába tartozó Atmedia értékesíti. Ez utóbbi tévés sales house egyébként körülbelül 40 hazai tévécsatorna reklámidejét értékesíti a Dikh Tv-től és az MTVA-csatornákon át az Ozone TV-ig, de néhány külföldi csatorna reklámidejét is ők árulják mint amilyen a Natgeo Wild, a Disney Channel és a Viasat History.

A Media1 cikke Véronique Poujol, a luxemburgi Reporter újságírójának közreműködésével, a két médium nemzetközi együttműködésében készült.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en, ahol a minap számoltunk be arról is, hogy Paor Lilla megpróbálja eladni a hatoscsatornát, és a lehetséges vevőjelöltek között találhatók Köves Slomóék, de több más szereplővel is tárgyaltak.

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!