jog

Az RTL Híradó Szellő István és Erős Antónia műsorvezetésével

Folytatódik az RTL Magyarország és a Gazdasági Versenyhivatal csatája a 24.hu-t működtető Central Digitális Média Kft. kapcsán

A Media1 információi szerint a GVH nemrég végzéssel tette nyilvánvalóvá, hogy ismételten sem vizsgálja érdemben az RTL Magyarország és a 24.hu-t is tulajdonló Centrál Digitális Média összefonódására vonatkozóan évekkel ezelőtt benyújtott kérelmet – annak ellenére, hogy a vizsgálat lefolytatására kötelezte nemrég a Kúria a versenyhatóságot. Az ügy megint bíróságra kerül.

A Forbes magazin legutóbbi lapszámát a Hell Energy üdítőmárka fotójával takartuk le (Media1-montázs)

Tovább nehezíti a magyar újságírók dolgát az adatvédelmi hatóság

A Péterfalvi Attila vezette Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság arra jutott, hogy a magyar Forbes magazin összeállíthat listákat az elérhető nyilvános üzleti adatok alapján, de csak szigorú egyeztetési követelmények mellett. Utóbbiak elmaradása miatt összesen 4,5 millió forint összegű bírságot is kiszabott nemrég a hatóság a magazin kiadójára. Bár a Forbes jogorvoslattal él a rá kiszabott bírságokkal és döntés részleteivel szemben, az ügy azért is érdekes, mivel messze túlmutat önmagán.

Magyar György ügyvéd

Magyar György ügyvéd szerint jogilag is aggályos, hogy a Pesti TV és a HírTV újságírókhoz csönget be

A sztárügyvéd felidézte, hogy épp a Fidesz-kormányzás alatt fogadták el a magánélet védelméről szóló jogi szabályozást, ami alapján szerinte a Pesti TV és a HírTv által felkeresett személyeknek érdemes bírósághoz fordulniuk jogi elégtételért. Magyar György a 24.hu oknyomozó újságírójához és az Index.hu elbocsátott főszerkesztőjéhez történt becsöngetés kapcsán fejtette ki álláspontját.

A TV2 Comedy humorcsatorna, a Humor+ utódjának logója

Kitört a háború a TV2 Comedy név miatt

Ahogyan az várható volt, komoly jogvita lett abból, hogy a TV2 Média Csoport humorcsatornájának új neve erősen hasonlít a konkurens Comedy Central humorcsatornájának nevéhez. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala nyilatkozattételre szólította fel a TV2 Csoportot, miután vélhetően a konkurens Comedy Central humorcsatorna védjegy tulajdonosa kifogást nyújtott be vélt védjegybitorlás miatt.

Pápai Gábor karikatúrája az Origo által elkövetett tartalomlopásról

Médiajogász: Jogsértést követhetett el az Origo és Demeter Szilárd, a Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatója

A fideszes médiaholdinghoz tartozó Origo engedély nélkül előre leközölte piactársa, a Magyar Narancs egy későbbi számába tervezett cikkhez kapcsolódóan a Demeter Szilárdnak elküldött, szerzői jogi védelem alatt álló kérdéseket, ráadásul mint hamar kiderült, az Origo és Demeter Szilárd valótlan tényállítással is igyekezett manipulálni a publikumot. A Media1 által megkérdezett médiajogász szerint az Origo és Demeter Szilárd nem csak etikai, de jogi normákat is megsérthetett.

Story4 TV

A Story4 tulajdonosa Luxemburgból (is) szolgáltatna műsort, de a helyi médiahatóság nem támogatja

Egyelőre kérdéses, megadja-e az engedélyeket a luxemburgi kormány, miután a Story4, a Film4, a TV4, az Arena4 és a Galaxy4 tévécsatornákat működtető Network4 luxemburgi médiaszolgáltatási jogosultságot igénylő dokumentációját az északnyugat-európai ország médiahatósága nem találta kellően alaposnak. A Media1 arról kérdezte Borsány-Gyenes Andrást, a vezérigazgatót, mik a szándékaik Luxemburgban.

24.hu logó

Így reagált a 24.hu újságírója arra, hogy Kárász Róbert műsorvezető jogi lépéseket tett ellene a jegybanki pénzekről szóló cikksorozat kapcsán

Kárász Róbert, az ATV műsorvezetője a Faceboon jelentette be, hogy jogi lépéseket tett Nagy Gergely Miklós újságíró és a 24.hu a Kárász Róbert nevével fémjelzett Eltűnt Gyermekek Felkutatásáért Alapítvány állami pénzeiről szóló cikksorozata miatt, mivel a műsorvezető meglátása szerint a portál rosszindulatúan rászállt és rágalmazzák őt, illetve az alapítványt. Kárász szavaira a Media1-en reagál az újságíró.