24.hu logó

Így reagált a 24.hu újságírója arra, hogy Kárász Róbert műsorvezető jogi lépéseket tett ellene a jegybanki pénzekről szóló cikksorozat kapcsán

Kárász Róbert, az ATV műsorvezetője a Faceboon jelentette be, hogy jogi lépéseket tett Nagy Gergely Miklós újságíró és a 24.hu a Kárász Róbert nevével fémjelzett Eltűnt Gyermekek Felkutatásáért Alapítvány állami pénzeiről szóló cikksorozata miatt, mivel a műsorvezető meglátása szerint a portál rosszindulatúan rászállt és rágalmazzák őt, illetve az alapítványt. Kárász szavaira a Media1-en reagál az újságíró.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról korábban a 24.hu nyomán a Media1 is beszámolt, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Tényi István feljelentő feljelentésében szereplő költségvetési csalás gyanújának megalapozatlansága miatt megszüntette az ismeretlen tettes ellen folytatott nyomozást abban az ügyben, ami a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Kárász Róbert műsorvezető nevével fémjelzett Eltűnt Gyermekek Felkutatásáért Alapítvány (ELÉ) részére juttatott pénzügyi támogatások kapcsán indult.

A NAV ugyanakkor (illetékesség hiányában) a 24.hu híre szerint átküldte az aktákat a rendőrségnek, hogy vizsgálja meg, felmerül-e sikkasztás és hűtlen kezelés gyanúja az MNB-s pénzek felhasználása kapcsán. A portál cikksorozatának állítása szerint az MNB-s pénzeket az ELÉ úgy használta fel, hogy ebből Kárász, illetve kft.-je, a GAP Media Kft. is profitált, az alapítvány ugyanis az ELÉ a Gap Mediától vett igénybe eszközöket.  (Azt egyelőre nem tudni, hogy a rendőrség végül megalapozottnak találja-e a gyanút.)

Kárász szerint a 24.hu és az újságíró rászállt és rágalmaz

A 24.hu hírére ezután reagált Kárász Róbert, aki azt írta, már megtették a szükségesnek vélt jogi lépéseket a 24.hu és a szerző, Nagy Gergely Miklós ellen. A műsorvezető azt írta, hogy a portál és az újságíró cikke

„a legsötétebb pártállami és kommunista időket juttatta eszébe”.

Állította, hogy az újságíró csak a Kárászhoz köthető alapítványról cikkezik, vagyis rászállt, és ezt már korábbi munkahelyén, a Magyar Narancsnál elkezdte, ahol Kárász állítása szerint helyreigazítást kellett közzétennie. Kárász szerint az újságíró és a 24.hu rágalmazásokat közöl.

Az újságíró szerint ez nem igaz

A Media1 megkereste szerdán a Kárász által élesen bírált, a 24.hu-nál nagyjából fél éve dolgozó újságírót, mit gondol az állításokról. Nagy Gergely Miklós ezt írta:

„Valójában Kárász Róbertnek nem velem, hanem a tényekkel van vitája. Az MNB által kiadott dokumentumból fehéren-feketén látszik, hogy alapítványa saját cégét bízta meg közpénzből. Ezért engem nyugodtan beperelhet, de ez tény, mi ezt hoztuk nyilvánosságra. Azt pedig ki-ki döntse el, hogy erről az eljárásról mit gondol, mit gondolna ha egy kormánypárti/ellenzéki politikus tenné ugyanezt. Én ezt nem minősítem, ahogy Kárász egyéb tevékenységét sem kívánom kommentálni. Az is tény volt, hogy évekkel ezelőtt olyan fiatalok képét jelenítették meg eltűntként a tejes dobozokon, akik nem tűntek el. Hiba volt ezt megírnom? Aligha. Az pedig csúsztatás, hogy más alapítvánnyal nem foglalkozom, hadd emlékeztessem a kollégát néhány másik, az előző munkahelyemen megjelent írásomra:

https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/kozpenz-es-radir-109047
https://magyarnarancs.hu/belpol/hirosok-es-gazdagok-111364
https://magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/es-betyarbol-lon-kiskiraly-106531

Nagy Gergely Miklós azt is írja:

„az, hogy a 24.hu információi szerint a NAV úgy látta, hogy Kárászék tevékenysége felveti a sikkasztás és a hűtlen kezelés gyanúját, talán nem az én dolgom.”

Nagy Gergely Miklós hozzátette, ő nem emlékszik olyasmire, amit Kárász állít, hogy valaha is helyreigazítást kellett volna közölniük a Magyar Narancsnál Kárász Róbert kapcsán, mindössze egy megjelent cikket kiegészítettek Kárászék kérésére a cége reagálásával.

Kárász Róbert a Nagy Gergely Miklóst és a 24.hu-t hevesen bíráló nyilatkozatáról ITT,  az alapítvánnyal összefüggő friss fejleményekről a Media1 korábbi írásai ITT és ITT találhatók.

Hogy végül kinek lesz igaza a bíróságon, arról természetesen később a Media1 is beszámol majd.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!

Somossy Barbara; Forró Bence; Rátonyi Krisztina; Fodor Imre, a Balatoni Nyár műsorvezetői

Új műsorvezetőkkel tér vissza a Balatoni Nyár

Június 15-én indul a megújuló Balatoni Nyár című magazinműsor, mely délelőttönként várja majd a nézőket a Duna TV-n és a Duna World csatornán. Bejelentették a műsorvezetőket és a többi részletet.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!