Figyelő

Fizetnie kell a Figyelőnek a Soros-zsoldos listája miatt

Most már másodfokon is pert vesztett a KESMA hetilapja, melynek sérelemdíjat kell fizetnie.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Jogerősen is elmarasztalta a bíróság a Figyelő kiadóját, mert a kormánypárti hetilap „Soros-zsoldosokként” listázta civil szervezetek munkatársait, megsértve ezzel személyiségi jogaikat. A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) és a Magyar Helsinki Bizottság képviselt kettőt közülük, akik bírósághoz fordultak – közölte a TASZ csütörtökön.

A Figyelő 2018 tavaszán megjelent cikkében civileket listázott, emiatt ketten a listán a listán szereplőkből, akik úgy gondolták: sérti személyiségi jogaikat, hogy „idegen, gonosz hatalmak” zsoldosaként állítják be őket bírósághoz fordultak.

Már az első fokon eljáró Fővárosi Törvényszék is megállapította, hogy első ránézésre is jogsértő a cikk tartalma, amely a civileket Soros György akaratának végrehajtójaként állította be.

A Figyelő többek között azzal próbált védekezni, hogy a lapot perlő civilek nem igazolták, hogy személyük azonos a cikkben szereplőkkel, valamint hivatkozott a véleménynyilvánítás és a sajtó szabadságára.

Fejenként félmilliós sérelemdíjat kell fizetnie a hetilapnak

A másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla lényegében helyben hagyta az elsőfokú ítéletet. Mivel a Figyelő időközben betagozódott a csaknem félezer kiadványt összefogó kormánypárti médiaalapítványba, a KESMA-ba,

így a kiadó jogutódjaként a Mediaworks Zrt.-nek kell megfizetnie 500-500 ezer forint sérelemdíjat a két listázott civil számára. Emellett közzé kell tenni a Figyelőben, hogy a jogerős ítélet milyen jogsértést állapított meg.

A bíróság megállapította, hogy az érintett civileknek, mivel nem közszereplők, nem volt lehetőségük reagálni a sajtó támadására, aminek hátrányos következményeit a magánéletükben tapasztalták. A sajtószabadság nem terjed ki a közéleti vitában részt nem vevő személyekre vonatkozó, valótlan tartalmú megbélyegzésre, hangsúlyozza az ítélet.

Az Ítélőtábla rámutatott:

a sajtó írhat arról például, hogy milyen szervezetek részesültek a Nyílt Társadalom Alapítvány pénzügyi támogatásaiban, de ahhoz nincs joga, hogy a szervezetekben dolgozó, közéleti vitákban részt nem vevő felperesek nevét közölje, és róluk teljesen valótlan összefüggéseket közöljön.

„Az ítélet azt is bizonyítja, hogy politikailag érzékeny ügyben továbbra is van Magyarországon független, szakmai alapokon nyugvó bíráskodás. Ahogyan azt is világossá tette, hogy bármilyen ténybeli alap nélkül senkit nem lehet a magyar nemzet ellen dolgozó zsoldosnak titulálni. Akkor sem, ha a kormány egyes tagjai így gondolkodnak a velük egyet nem értőkről” – nyilatkozta Tóth Balázs, a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje, aki a felpereseket képviselte.

További médiahírek találhatók a Media1 hírportálon.

Szóljon hozzá!