magyar Cosmopolitan magazin

Ritkul a magyar Cosmopolitan, de a Central Médiacsoport több fejlesztésre is készül

A Cosmopolitan magazin mellett néhány másik magazin megjelenési gyakorisága is változik, de a Central Médiacsoport a különböző területein fejlesztésekkel ellensúlyozza ezeket.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Néhány napja a Media1 is beszámolt róla, hogy megszűnik a Marquard Media Magyarországhoz tartozó magyar Playboy, valamint az Exclusive és a Men’s Health, továbbá ezek online kiadása, illetve kevesebb lapszám jelenik meg jövőre az InStyle és a Joy című magazinokból. (Megírtuk azt is, hogy a férfi szerepek megváltozásával magyarázta a Playboy bezárását a megszűnő lap főszerkesztője, illetve hogy a kiadó a hazai márkáira, például az APA Magazinra fókuszál ezután.)

A Media1 időközben úgy értesült, hogy a Marquard Media piactársánál, a piacvezető magazinkiadónál, a Central Médiacsoportnál is nagy változások lesznek jövőre. Az egyik változás, hogy megritkul a magyar Cosmopolitan magazin és több más termék megjelenési gyakorisága

Megkérdeztük a Central Médiacsoportot is, ahonnan válaszképpen olyan vezetői nyilatkozatokat kaptunk, melyből kiderül, milyen fejlesztésekre készül 2020-ban a Central Médiacsoport: a magazinkiadás, a digitális divízió és a könyvkiadás terén is több stratégiai fejlesztés lesz.

A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata
A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Hello 2020, Hello Central Médiacsoport

Lipták Tímea magazinüzletág-igazgató elmondta: „A Central Médiacsoport 2020-ban is piacvezető magazinmárkáira koncentrál. A Nők Lapja 70. születésnapja alkalmából születésnapi kiállítást szervez és ahhoz kapcsolódóan fotóalbumot jelentet meg, fókuszál a magazin digitális megjelenésére is. A Story magazin tartalmában és vizuálisan megújul, amit januárban intenzív reklámkampány támogat. A Best magazint új főszerkesztő kinevezésével támogatja a kiadó 2020-ban.

A Story magazin logója
A Story magazin logója.

Online erősít a Cosmopolitan és több más glossy magazin

A glossy magazinok digitális megjelenéseit jövőre is tovább fejleszti a Central, így erősít a cosmopolitan.hu, marieclaire.hu, elle.hu tartalomszolgáltatásában.

Ezzel párhuzamosan optimalizálja portfólióját és a digitálisan erősödő szegmensekben megváltozott gyakorisággal jelenteti meg a Cosmopolitan, a Well&Fit és a Kismama márkákat.

  • Cosmopolitan és különszámai: 8 megjelenés
  • Well&Fit: 4 megjelenés
  • Kismama és különszámai: 5 megjelenés
  • Nők Lapja Egészség és különszámai: 9 megjelenés

Lipták Tímea hozzátette:

2020-ban a marketing erőforrásainkat a példányszám és az olvasottság stabilizálására fordítják. Ezenkívül a rendezvényszervezés is megújul és még több tematikus programmal jelentkeznek a magazinok (Cosmopolitan, Marie Claire, Elle, Nők Lapja) az egész év folyamán.

Még nagyobb hangsúly a digitális marketingen

Továbbá a kiadó még nagyobb hangsúlyt helyez az előfizetésre, modernizálja az előfizetési értékesítési folyamatokat és még jobban fókuszál a digitális marketingeszközök használatára.”

„Ahogy nő az olvasók fogékonysága a digitális tartalomfogyasztásra, úgy haladunk mi is ezen az úton, és már a rövid távú terveinkben is egyre nagyobb szerepet szánunk a digitális fizetős tartalomszolgáltatásnak” – egészítette ki Tóbiás Andrea stratégiai terjesztési igazgató.

Erdélyi Péter, értékesítési marketingvezető a kereskedelmi igazgatóság részéről foglalta össze a legfontosabb változásokat:

„A Central magazinok sales marketing csapata 2020-ban már nem csupán önmagukban nagy elérésű print márkákat, különszámokat, mellékleteket és az ezekből képzett kereskedelmi csomagokat kínál, hanem print, online, social, esetenként rendezvények olyan egymást erősítő variációit, amellyel a hirdető partnerek kereskedelmi üzenetei költséghatékony módon célba érhetnek. Az erős magazinmárkákra és azok kiegészítő csatornáira építve integrált, multiplatform, influencer, videós, augmented reality (kiterjesztett valóság) csomagokkal lép piacra a Central.  Ehhez kapcsolódóan a magazin sales bevezeti a magazinmárkákhoz kapcsolódó új mérőszámot, az aggregált elérést, azaz a total brand reachet. Összefoglalva tehát a megújult kereskedelmi modellben a magazinmárkák kiemelkedő tömegelérést és a szűkebb célcsoportok targetálására is megoldásokat kínálnak 2020-ban.”

Megújul a 24.hu arculata, változik a Startlap és a Citromail

Bognár Bálint, digitálisüzletág-vezető szintén a 2020-as évre készülve nyilatkozott a Central digitális portfóliójának terveiről:

„Jövőre folyamatos körforgásban valósítjuk meg a digitális kiadványok fejlesztését: erős, piacvezető márkákat építünk minden meghatározó szegmensben, minőségi tartalmat állítunk elő és folyamatosan elemezzük a hozzánk beérkező temérdek látogató viselkedési mintáit. A viselkedési minták alapján kirajzolódó érdeklődési területeket beépítjük a tartalomfejlesztés folyamatába és ehhez illeszkedően építjük tovább a kiadványok tartalmi stratégiáját. A digitális portfólió 2020-as fejlesztési terveinknek két iránya lesz, egyrészről minden fontosabb márkánk jelentős újítással fog jelentkezni a piacon, másrészről nagy dobással készülünk a multimédiás tartalmak fejlesztése területén”.

Bognár Bálint hozzátette:

„Az idei évben sokat léptünk azon célunk megvalósítása felé a 24.hu kapcsán, hogy felépítsük a legnagyobb elérésű hazai online terméket, erre még ráteszünk egy lapáttal jövőre. Amellett, hogy nagyon készülünk a „kötelező” eseményekre (Foci EB, Olimpia), tartalmi fronton is komoly terveink vannak és az oldal arculata is változni fog.

Bognár Bálint
Bognár Bálint

2019 során alapjaitól újítottuk meg az egyik legrégebbi márkánkat, az nlc.hu-t. A megújítás érintette a márkát, a tartalmat, de a termék vízióját nem: az nlc.hu a legnagyobb elérésű, női véleményformáló magazin. 2020 során a márka további erősítése a cél B2B és B2C vonalon egyaránt. Életmód termékeinkre – Nosalty és Házipatika – komoly technikai fejlesztés vár, és ezzel párhuzamosan egyedülálló megoldásokkal bővítjük a site-ok tartalmi- és szolgáltatáskínálatát. Jövőre két másik klasszikus termékünknél is komoly fejlesztések jönnek: megújítjuk és a piacon egyedülállóan innovatív technikai újdonságokat vezetünk be a Startlapon, illetve arculatilag és tartalmilag is felfrissítjük és egy egészen izgalmas irányba pozicionáljuk a Citromail szolgáltatásait. Aktív időszakunk lesz B2B vonalon is következő év, továbbra is újabb és újabb egyedi hirdetési megoldásokat kínálunk a hirdetőinknek, az adatalapú hirdetési megoldásaink is újabb lendületet kapnak. 2020-ban folytatjuk az évek óta telt házzal működő B2B tematikus rendezvényeinket is.”

Könyvújdonságokkal készül a könyvkiadás részleg

A Central könyvkiadása is több újdonsággal készül a jövő évre.

Fekete Judit marketing menedzser egy igazi rocksztár látogatásával kezdte a kiadó jövőre tervezett akcióit:

„Az Animus kiadó jóvoltából hazánkba látogat 2020.áprilisában a világhírű skandináv krimi szerző, Jo Nesbø. Nagyon büszkék vagyunk, hogy az író elfogadta meghívásunkat.”

A könyvkiadó további tervei között szerepel a tavalyi év egyik legnagyobb bestsellerének folytatása is: Heather Morris könyve, az Auschwitzi tetováló az egész világot meghódította, 2020-ban pedig érkezik a folytatás.

A skandináv krimik másik nagyágyúja, Jussi Adler- Olsen is új krimivel rukkol elő a kiadó gondozásában, de szintén Magyarországra látogat az egyik legmeglepőbb bestseller szerzője is, Thomas Erikson, aki az Idiótákkal körülvéve című pszichológia könyv szerzője.

Jönnek új tehetségek a skandináv krimi területéről és olyan nevekkel is újra találkozhatunk, mint Lars Kepler. A Central Könyvek háza táján is érkeznek a bestsellerek, a nagy sikert elérő Villa című családregény folytatódik, és a Nők Lapja szerzője, Schäffer Erzsébet is érkezik egy újabb kötettel.

Borító: A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Klubrádió

Ismét a Médiatanács kezében a Klubrádió sorsa

Kérelmet adott be pár hete az éppen ma a 18. születésnapját ünneplő, pár éve a Médiatanács által majdnem teljesen elnémított rádió a 2021 elején lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása ügyében a grémiumhoz. Stock Richárd vezérigazgatót erről kérdezte a Media1.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!