fbpx
Magyar Playboy

A megszűnő magyar Playboy főszerkesztője a férfi szerepek megváltozásával magyarázza a lap bezárását

Bus István szerint részben a modern férfi kép- és szerepminták változása áll az eddigi általa irányított férfimagazin bezárásának hátterében. Bus István egyébként házon belül, az APA Magazin élén folytatja tovább karrierjét, ezzel kapcsolatos terveiről is tájékoztatást adott.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról tegnap a Media1 is beszámolt, a Marquard Media Magyarország bejelentette, hogy 2020 januárjától nem jelenteti meg többé a Playboy, a Men’s Health és az Exclusive című magazinjait, és a vállalat több munkatársától megválik. Emellett a 24.hu szerint a céghez tartozó inStyle magazin és a Joy magazin kevesebb számmal jelenik majd meg a jövőben.

A kiadó ügyvezetője, Óhidi Zsuzsanna mellett ma Bus István, a Playboy eddigi főszerkesztője is megszólalt a témáról, hogy választ adjanak arra: mi áll szerintük a Playboy bezárásának hátterében.

Új tematikus fókuszok

A Marquard Media részéről először is megismételték, amit már tegnap is hangoztattak egy sajtóanyagban, hogy ezután új tematikus fókuszok határozzák meg a médiavállalatuk  tartalomgyártási stratégiáját, közülük az egyik a modern család & egészség témakörök, illetve megismételték azt is, hogy a kiadó az elmúlt években létrehozott saját márkái építésére kíván koncentrálni mint amilyen az ÉVA, a Gyereklélek, a Famiily.hu és az APA, így az élet számos területén egyensúlyozó nőket, a kiegyensúlyozott gyerekeket nevelni akaró szülőket, az apaságot a maga teljességében megélni vágyó férfiakat egyaránt képes lehet megszólítani a vállalat médiaportfóliója.

Sűrítik az APA magazin megjelenését

A kiadó bejelentette, hogy az APA márka erőteljes építésével 2020-tól Bus Istvánt bízta meg, aki a Playboy korábbi főszerkesztőjeként, „nagy nevű női lapok szerzőjeként és gyakorló apaként garancia arra, hogy a magazin megőrzi a gondolkodásra késztető, a szabadságot és a felelősséget hangsúlyozó elveket és a világszínvonalú minőséget”. (Az APA magazin eddigi főszerkesztője, Vida Ferenc a tegnapi sajtóhírek szerint távozik.)

Tájékoztatást adtak arról is, hogy az APA magazin 2020-tól megnövelt periodicitással, évente 6 alkalommal jelenik meg, és a nagy sikerű Év Apája választás mellett saját gyártású videós tartalmakkal, podcastokkal, gyermekeknek szóló külön-kiadványokkal lép piacra.

Bus István és Óhidi Zsuzsanna magyarázata a bezárásra

Bus István, a Playboy leköszönő és az APA Magazin új főszerkesztője így kommentálta a Playboy bezárását:

„Amióta James Bond sírva fakadt a mozivásznon, tudhatjuk, hogy a férfi szerepek és identitás alapvetően átalakult. Egy férfiről már nemcsak a karrierje, az autója, az órája vagy épp a telefonja ad képet, de az is, hogy milyen társ, milyen apa, hogy érzékeny-e a társadalmi ügyek iránt, és ha kell, hajlandó-e kiállni a gyengébbekért. A férfiak is aktív szereplőkké válnak a család mindennapi életében, hiszen részt akarnak venni a gyermekeik nevelésében, sőt ki nem hagynák ezt a kalandot. Mi a jövőben rájuk koncentrálunk, emiatt az új és határozott fókusz miatt engedtük el a kiadó egyéb, férfiaknak szóló márkáit mint a Playboy és a Men’s Health.”

Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media Magyarország ügyvezetője ehhez azt tette hozzá:

„Kiadónk számos férfimagazin-márkát gondozott több mint 25 éves fennállása során mint a CKM, a Playboy, az Exclusive és a Men’s Health, ami szakértői tapasztalatokkal vértezett fel bennünket a kihívást jelentő férfi célcsoportok megszólításában. Az elmúlt időszakot a férfi lifestyle magazinok szegmensének beszűkülése és a 21. századi férfikép jelentős megváltozása egyszerre határozták meg. A Playboy mindig is ikonikus márka marad számunkra, hálával és tisztelettel gondolunk rá, azonban az újonnan meghatározott fókuszainkat tekintve és az általunk megszólítani kívánt fogyasztói körnek célozva, már nem releváns.”

Az ügyvezető igazgató elmondta továbbá:

„A korábban is említett társadalmi szerepváltozások, a valódibb egyenlőségre való törekvés férfi és nő között, új lehetőségeket és feladatokat teremtettek, ezeknek kívánunk vezető szakértőjévé válni. Formálói, alakítói szeretnénk maradni a modern családi életnek, amelyben a család minden tagja egyenrangú, akár gyermek, akár nő, akár férfi. Minden családtag számára segítséget nyújtunk az élet bármely területén felmerülő kérdésekben, úgy, ott és akkor, amikor a kérdés felmerül. Ezért is fontos, hogy a saját márkáink keretrendszere teljes szabadságot biztosít nekünk abban, hogy mindig és mindenben a fogyasztók valós, aktuális igényeire reagáljunk.”

További sajtópiaci hírek olvashatók a Media1 sajtó rovatában.

Szóljon hozzá!