Playboy

Megszűnik a magyar Playboy és két másik magazin

A Marquard Media Magyarország átstrukturálja üzleti fókuszait 2020-ra, ennek esik áldozatul a magyar Playboy mellett az Exclusive és a Men's Health című lap is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Megerősítette a Media1 érdeklődésére hétfőn a Marquard Media Magyarország a 24.hu azon információját, hogy megszűnik a magyar Playboy magazin, sőt a médiavállalat egy közleményt juttatott el hozzánk, melyből kiderül, hogy a Playboy mellett

további két lap, az Exclusive és a Men’s Health magazinok kiadása és az ezekhez tartozó online magazinok frissítése is megszűnik 2020 januárjától.

A Playboy eddigi főszerkesztője átül az APA magazin élére

A 24.hu egyébként azt is írta, hogy legalább egy tucat embert elküldtek a Marquard Mediától múlt pénteken, emellett értesülésük szerint további változás, hogy az InStyle magazin és a Joy magazin kevesebb számmal jelenik majd meg a jövőben. Előbbinél az évi nyolc szám négyre csökken, de a Central Médiacsoport portáljának információja szerint a Joy magazinnál is változás lesz a megjelenési periodicitást illetően.

Úgy tudják, a megszűnő Playboy főszerkesztője. Bus István átkerül az Apa magazin élére, amelynek korábbi főszerkesztője, Vida Ferenc távozni kényszerült.

Az elbocsátásokkal kapcsolatos értesülést a kiadónál azzal árnyalták a Media1 érdeklődésére, hogy bár valóban elküldenek most sokakat, de más pozíciókra fel is vesznek új embereket, illetve azt is mondták, igyekeznek mindenkivel a lehető legkorrektebben eljárni.

A tematikus fókuszon lesz a hangsúly ezután

A médiavállalat a Media1-hez eljuttatott közleményében azt írja, hogy a Marquard Media Magyarország tartalomgyártási stratégiáját a jövőben tematikus fókuszok határozzák meg, portfólióját két terület köré szervezi: shopping & stílus (JOY, JOY-Napok, InStyle és ShoppieGo) valamint modern család & egészség (ÉVA, APA, Gyereklélek, famiily.hu és Runner’s World).

A társaság kiemelt hangsúlyt fektet a saját tulajdonú, magyar fejlesztésű márkáinak megerősítésére mint az ÉVA, az APA, a Gyereklélek és Famiily.hu. Mindezek mellett a Marquard a digitális növekedésre és digitális B2B és B2C platformok fejlesztésére összpontosít, mint például a ShoppieGo kuponapplikáció és a nemsokára induló Act-2-Access.

„Mostantól minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítunk az üzletfejlesztésre, ahol új termékek létrehozása mellett a cégcsoport német és lengyel vállalatainál születő innovációk magyar piacra való bevezetésére, illetve a magyar termékek külföldi piacokra való optimalizálására koncentrálunk. Az egyes magazinok periodikáját a fogyasztói igényekhez igazítjuk, az itt felszabaduló erőforrásainkat pedig online tartalomgyártásra, önálló videós tartalmak fejlesztésére és termékinnovációkra összpontosítjuk. Mindezek mellett a Marquard Media Content Studio erőteljes építkezését is folytatjuk, 2020-ban megerősített értékesítői csapattal, egyre bővülő termék és szolgáltatási kört teszünk elérhetővé ügyfeleinknek” – nyilatkozta Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media ügyvezető igazgatója.

A vállalat átküldött egy nyilatkozatot, amelyet Bijan Khezri, a Marquard Media Group vezérigazgatója és résztulajdonosa tett:

„Míg a médiaipar üzleti modelljei radikálisan megváltoztak, a megbízható, hiteles tartalmak és márkák fontossága és ereje soha nem volt nyilvánvalóbb és kritikusabb a tranzakciós modellek kiépítése során. Portfóliónk tematikus fókuszálása természetes evolúció, amely szervesen kapcsolódik a társadalmi tendenciákhoz. A kiadó gazdag és egyedi öröksége pedig arra késztet bennünket, hogy ezekhez igazodva újabb és újabb megbízható platformokat építsünk fel – kihasználva a márkáink és tartalmaink erejét az adatközpontú e-kereskedelmi területre való belépéshez. Biztosak vagyunk abban, hogy innovációink komoly erőt képviselnek a digitális úton megvalósuló kedvezményes vásárlások terén (ShoppieGo), és lehetővé teszik a médiavállalatoknak digitális eszközeik hatékonyabb monetizálását (Act-2-Access).”

A cég saját programot is épít, ez a Marquard Media Cares. A Fur Free aktivitás, a Joy Tündér jótékonysági programja, a Covering Climate Now tartalomgyártási szerepvállalás mellett a médiavállalat továbbra is elhivatott a tudatos fogyasztásra való ösztönzés, a körkörös gazdaság megteremtése és a zöld programok támogatása iránt.

Frissítés 2019.11.12

Mostanra megszólalt Bus István, a megszűnő magyar Playboy leköszönő főszerkesztője is, aki a bezárás okairól és az APA Magazin éléről tervezett fejlesztésekről nyilatkozott.

További sajtópiaci hírek találhatók a Media1 sajtó rovatában.

Szóljon hozzá!

Köves Slomó rabbi

Köves Slomóék is érdeklődtek a Hatoscsatorna megvásárlása iránt, de az eddigi tulajdonos az ATV-vel és több más szereplővel is tárgyalt

Paor Lilla, a Hatoscsatorna tulajdonosa és főszerkesztője a Media1-nek azt mondta, balról, jobbról és középről is vannak érdeklődőik, és ezek száma az elmúlt napokban tovább nőtt. Szavai szerint a leendő tulajdonos kilétéről egy hónapon belül döntenek, de más forrásból úgy hallottuk, hogy a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség rabbijának környezetében úgy gondolják, övék lesz a csatorna.

tévé, távkapcsoló, tv

Soron kívüli vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és a műsorterjesztés piacán a Gazdasági Versenyhivatal

A GVH-hoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a hatóság szerint a kisebb műsorterjesztők hátrányos helyzetbe kerülnek a nagy kábeles és műholdas szolgáltatókhoz képest, vagyis torzulhat a műsorterjesztési piac. Korábban a kis- és közepes hazai hírközlési szolgáltatók Orbán Viktornak is írtak levelet a problémáról.