fbpx
SzegedMa képernyőkép

Meg vannak számlálva a SzegedMa napjai?

Egy szegedi híroldal úgy tudja, hogy már decembertől beolvasztaná a fideszes médiaholding a Délmagyarország című lapba a Szegedma.hu oldalt. Megkérdeztük a Mediaworksöt, mik a terveik.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Szegeder.hu úgy tudja, hogy december elején teljesen beleolvad a Délmagyarország című megyei napilapba a SzegedMa hírportál, illetve megszűnik az önálló tartalomgyártás a szegedma.hu weboldalon. A sajtóértesülés szerint a jelenleg a szegedi Szentháromság utcán található szerkesztőség is költözhet a Szabadkai útra.

A változások oka a Szegedma riválisa szerint a Fidesz-közeli KESMA tulajdonában álló kiadványok további centralizálása, de Nemesi Pál,hivatalosan függetlenként, valójában a Fidesz erős támogatásával induló polgármesterjelölt és a helyi Fidesz újbóli szegedi bukása is közrejátszhatott.

Más NER-sajtótermékek is veszélyben vannak?

A napokban a 444 írt arról, hogy a kormányközeli médiumok közül ugyancsak megszűnhet a Lokál és a Ripost, valamint a megyei napilapoknál is leépítés várható. A Mediaworks azonban napok óta nem válaszol a Media1 erre vonatkozóan elküldött kérdéséire.

A Szegeder egyébként úgy tudja, hogy a beolvadást követően decembertől elképzelhető, hogy egyfajta bulvár aloldalként még tovább funkcionálhat majd a SzegedMa, de identitásától mindenképp megfosztják. Ami már biztosnak tűnik a lap szerint, hogy Kapitány Gergely jelenlegi főszerkesztővel folytatják tovább.

A SzegedMa egyike volt a tavaly felajánlott félezer terméknek

A Szegeder megjegyezte: anyagilag eddig sem volt független a Mészáros Lőrinccel is többször üzletelő Szíjj László érdekeltségébe tartozó Napfénymédia Kft. által kiadott lap, hiszen tavaly 122 millió forint veszteséget termelt a cég, és a tulajdonosa sok más médiavállalkozóhoz hasonlóan felajánlotta a céget a Fidesz-közeli médiaalapítványnak, a KESMA-nak 2018 őszén. Így a SzegedMa egyike annak a közel félezer médiumnak, amely bekerült a NER ernyője alá.

A SzegedMa egyébként 2008 májusában jött létre, vagyis ha igazak a Szegeder napvilágot látott információi, akkor a honlap története – legalábbis a mostani formájában – 11 év után ér véget.

A Media1 kérdést küldött a Mediaworks sajtóirodájának, de csakúgy mint a korábban a Ripost és a Lokál lehetséges megszűnése kapcsán néhány nappal ezelőtt, úgy a SzegedMa jövőjét firtatóan sem válaszoltak egyelőre. Ha ez később mégis megtörténik, vagy bármi kiderül a SzegedMa jövőjéről, arról természetesen beszámolunk még.

Sajtótörténeti sajtóhelyreigazítás

Addig is, amíg bármi kiderül, olvasóink figyelmébe ajánljuk a SzegedMa napokban megjelent azon helyreigazítását, mely szerint a Szegedma valótlanul állította, hogy a bíróság szerint a Délmagyar című kormányzati lap nem terjesztett valótlanságokat Ujhelyi István szocialista EP-képviselőről. A SzegedMa a Délmagyar alapján azt állította valótlanul, hogy a bíróság a lapnak igazat, pedig az oldal valójában jogerősen elbukta a sajtópert, amit a szocialista politikus kezdeményezett a Délmagyarország és a SzegedMa ellen.

Borító: A SzegedMa 2019. október 24-én, tele kormányhirdetésekkel

Szóljon hozzá!