Elkészült a három mértékadó médiapiaci adatszolgáltató, a MATESZ (Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség), a Kantar és a NOK (Nemzeti Olvasottságkutatás) legújabb elemzése a sajtópiac aktuális helyzetéről.
A 2018-as Transzparencia jelentés szerint a MATESZ által auditált vagy a NOK által mért print termékek súlya stabil volt a sajtópiaci reklámköltésben: 2018-ban a Kantar Media által mért listaáras print reklámköltés 87 százalékát vonzották be.

Hiába előny a mérés, sokakat nem auditálnak
Valamennyi sajtópiaci hirdetőt tekintve jelentősen nagyobb arányban (apróhirdetések nélkül számolva) 74,4 milliárd forint értékben helyeztek el hirdetést méréssel támogatott lapokban. Nem mért lapokban ennek 14 százaléka realizálódott hirdetési árbevételként.
Az elemzés szerint azok a hirdetők (1.369 darab), akik mért és nem mért lapokban is hirdettek, a mért szegmensben több mint hétszer akkora hirdetési pénzt helyeztek el, mint a nem mértben (57,8 milliárd forint versus 8,2 milliárd).
Ezek a tematikák vonzották leginkább a hirdetőket
10 tematika vonzotta a teljes print piaci árbevétel 92 százalékát, melyekből három tematika stabilan tartotta magát: a megyei napilapok (30%), a női lapok (22%) és az országos közéleti napilapok (20%) részesedése jelentős.
2018-ban a Kantar által figyelt megyei lapok és vasárnapi lapok 100 százalékát, az országos közéleti napilapok 88%-át, a számítástechnikai lapok 75%-át, a közéleti lapok 50%-át, a rádió- és tévéújságok (RTV) 50% és a rejtvényújságok 50%-át mérték vagy auditálták.

Az elemzés szerint a TOP 200 hirdető bizalma is növekszik a méréssel támogatott print termékek iránt: költésük 94%-a jelent meg ebben a szegmensben, így ez stabilitást mutat.
További, a sajtó világára vonatkozó hírek,cikkek olvashatók a Media1 sajtó rovatában. Olvasóink figyelmébe ajánljuk azt a hírt is, hogy megszűnik a KESMA /Ripost Media sztármagazinja, a Hello!