RTL Klub, logó, RTL Klub HD

Az RTL beperli az Origót és a TV2-t

Újabb jogi eljárásra készülhet a Fidesz-közeli KESMA alá tartozó Origo a hétvégén közölt, az RTL-t lejáratni hivatott cikk miatt, pedig épp nemrég bukott egy ilyen ügyet a weboldal. Perre készülhet a TV2 is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az RTL Magyarország jogászai minden lehetséges jogi lépést meg fognak tenni a vasárnap az Origón az RTL-ről közölt lejárató jellegű írást közlő médiumokkal szemben – válaszolta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a Media1 ezzel kapcsolatos érdeklődésére hétfőn Budapesten, a kábeldíjakról szóló sajtóbeszélgetés alkalmával. (A kábeldíjról és a beszélgetés többi témájáról a Media1 külön, részletes tudósításban számol be.)

Vidus Gabriella elmondta: az Origo, majd az Origo cikkéről beszámoló TV2 olyan valótlan információkat is tényként állított be az RTL Magyarország kapcsán, amelyek miatt korábban az Origo egyébként már pert vesztett, az Origo kiadójának így le kellett volna közölnie egy helyreigazítást, amit azonban Vidus tudomása szerint a médiavállalat egyelőre nem tett meg.

Az RTL Magyarország vezérigazgatója azt mondta: miután az már bizonyított tény, hogy az Origo korábbi cikke fikción alapult, így reményei szerint a friss, de a problémás kijelentéseket újra felidéző cikk kapcsán egy újabb jogi eljárásban is hasonlóan ítél majd a bíróság, ha perre kerül sor.

Vidus azt mondta, számít arra is, hogy további médiumokban is megjelennek majd a valótlan tényállítások az RTL-ről, így ezen médiumokkal szemben is várhatóan jogi lépéseket tesz a tévétársaság.

A NER-közeli médiában pillanatokon belül szétterjedt a cikk

Az Origón vasárnap jelent meg a Hatalmasat bukott az RTL Klub című írás, amiről azután órákon belül a TV2 Tények, majd a 888, illetve a Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyéb propaganda szellemiségű termékei, például a Ripost, a HírTV és az állami média, a hirado.hu oldalon szintén beszámolt.

Az Origo cikkében az RTL üzleti eredményeiről szóló (többek között a Media1-en is megjelent) hírből kiragadva beszámoltak arról, hogy az M-RTL Zrt. veszteséges lett, ami önmagában véve igaz is, csakhogy az anyavállalat, az RTL Group számára inkább az az releváns, hogy az RTL Magyarország, ahová az M-RTL Zrt. mellett több más RTL-es érdekeltség is tartozik, nyereséges-e, márpedig igen, és Vidus Gabriella szerint a tulajdonos elégedetten fogadta a csoportszintű 8 milliós eurós nyereséget.)  Az Origo cikke többek között állítja, hogy az RTL trükközik az adózással, valamint a cikk azt is, hogy egyre többször a TV2 verte az RTL-t a főműsoridőben, és sorra buknak meg az RTL-es műsorok. Ez az „egyre többször” azonban legfeljebb néhány estét jelentett, hisz ahogy a vállalat üzleti jelentéséből, a Nielsen Közönségmérés adatai alapján is kiderül, az RTL továbbra is piacvezető főműsoridőben.

Idén eddig 800 millió forint állami bevétel

A cikk azt is állítja, hogy az RTL Magyarország önérzetesen elutasította korábban az állami reklámokat.

Vidus Gabriella erről a mai sajtóbeszélgetésen az Index újságírójának kérdésére azt mondta, ez is valótlan állítás, hiszen az RTL-t nem is keresték egészen tavaly decemberig, hogy ott hirdetnének, vagyis nem volt mit elutasítani. Vidus hozzátette: tavaly decemberben megváltozott valami, azóta érkezik állami hirdetés is az RTL Magyarországhoz, az idei év első 5 hónapjában 800 millió forint körüli bevételük volt ebből. Vidus hozzátette: az RTL-t nem befolyásolják az állami reklámbevételek, a munkájukat ugyanúgy végzik, ahogy korábban is, vagyis szó sincs arról, hogy a NER és az RTL között valamiféle egyezség született volna.

Az RTL Magyarország először a családok évéről szóló reklámot fogadta be, majd a jobban teljesít szpotot.

Vidus azt mondta, volt egyetlen olyan kormányzati hirdetés, amit elutasítottak, de ez is csak idén, mégpedig a Joga van tudni című kampány részeként készített reklám, de minden más reklámot leközöltek, amikor erre irányuló megrendelés érkezett a céghez az elmúlt időszakban.

Az RTL mai sajtóbeszélgetéséről ide kattintva olvashatnak bővebben.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Sóbors.hu

Megújult a Sóbors.hu

Az Indamédia csoport gasztroportálja új arculattal és néhány új funkcióval várja az olvasóit.

start_it_k&h_2019

Új lehetőség startupoknak

Jellemzően korai fázisban levő, minimum két fős csapatok jelentkezését várják a Start it @K&H inkubációs programba.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!