Mint arról a Media1 nem sokkal ezelőtt már beszámolt, pénteken ünnepélyes keretek között hirdette ki a Marketing&Media című magazin, hogy zsűrije pontozással kiket szavazott meg a legbefolyásosabb hazai médiavezetők top50-es listájára idén. A listán évek óta minden alkalommal kiemelt helyen szerepelt Balásy Gyula kormányközeli vállalkozó, a New Land Media és a Lounge Group tulajdonosa, akinek a cégei milliárdokat keresnek kormánykommunikációval, például azzal, hogy teleplakátokolják az országot olyan üzenetekkel, hogy Stop! Állítsuk meg Brüsszelt!, de ők készítették a magyar származású milliárdost, Soros Györgyöt vagy például az Európai Uniót támadó további plakátokat is. A cégcsoport intézi az állami Szerencsejáték Zrt. kommunikációját és például a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság médiabüdzséjének elköltését is.

Balásy mostanában sokak számára lehet ismerős azért is, hiszen az elmúlt napokban hatalmasat ment az interneten az a videó, amit a 444 készített Balásyról, akinek miután elromlott a Ferrarija, végül Lamborghinivel parkolt be a portál kamerája elé egy, a Balatonnál megrendezett autós találkozóra. Balásy befolyása a magyar médiaiparra nem lehet kétséges, hiszen hatalmas pénzek felett rendelkeznek a cégei. A bevételek egy jelentős része ráadásul közpénzekből érkezik.
Eddig tűrte, most megtiltotta, hogy feltegyék a legbefolyásosabb médiavezetők toplistájára
Mint a Media1 egy évvel ezelőtti cikkéből kiderült, Balásy Gyula legutóbb még az 5. helyen szerepelt a Marketing&Media toplistáján. Azonban mint azt a Media1 kiszúrta, idén a korábbi évek gyakorlatát megtörve nem szerepel a most megjelent Marketing & Media top50-es listáján Balásy. Ez nem azért történt, mert a zsűri szerint ekkorát csökkent volna hirtelen a befolyása, sőt mint a Media1 bennfentes forrásokból megtudta, a zsűri eredetileg idén is megszavazta őt, sőt a top10-es listába eredetileg be is tördeltek egy róla szóló portrécikket.
Portálunk információi szerint a lap azonban levelet kapott nem sokkal az újság nyomdába küldése előtt Balásy Gyulától, aki jogi eszközökkel megtiltotta a szaklap számára, hogy szerepeltessék őt a top50 legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján. Ennek a meglehetősen abszurdnak tűnő kérésnek a lap végül eleget tett, kivették őt.
Nem akartak úgy járni, mint a Forbes egy másik üzletemberrel
A Media1 péntek este megkereste Simon Krisztiánt, a Marketing&Media főszerkesztőjét, aki megerősítette portálunk információját. Simon Krisztián azt mondta, tényleg kaptak megkeresést Balásytól, ami után a kiadó ügyvédek tanácsát kérte, ezután döntöttek úgy, hogy megelőzve egy hosszadalmas és bizonytalan kimenetelű bírósági pert, inkább kiveszik őt a befolyásos médiások listájáról.
Simon Krisztián azt mondta, nem akartak úgy járni, mint korábban a Forbes, amelyet egy másik vállalkozó az utcai standokról rendeltetett vissza bírósági úton, amiért szerepeltették őt a leggazdagabb magyarok toplistáján. A médiás magazin főszerkesztője azt mondta, hogy Balásy a listáról való kihúzása miatt a rangsorban utána következők eggyel előrébb kerültek.
Az egyelőre nem világos, hogy Balásy miért próbálta megakadályozni, hogy idén is felkerüljön a befolyásos médiások toplistájára és ha mégis felkerült volna a listára, az mennyiben sértette volna a személyiségi jogait.
Az egy évvel korábban még a rangsor 5. helyén szereplő Balásy Gyula így nem csak a médiapiac szempontjából számít már befolyásos személyiségnek, de úgyis, mint aki képes befolyásolni egy magazin tartalmát.
Ők végeztek idén a legbefolyásosabb hazai médiavezetők top50-es listájának élén
Súlyos milliárdokba került az adófizetőknek a kormány Európa jövőjéről szóló kommunikációs kampánya
A kormánymédia kapta az állam társadalmi célú reklámjaiból származó 20 milliárd forint 85 százalékát
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.