fbpx
A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1

Új lehetőség a magyar TV2 és mások számára Szerbiában: ismét országos frekvenciapályázatot hirdetett a médiahatóság

A Media1 megtudta, hogy a Szerb Köztársaság médiahatósága, a REM Tanácsa újabb országos televíziós földfelszíni frekvenciapályázatot tett közzé a honlapján. Az országos nemzeti frekvenciapályázat mellett körzeti frekvenciapályázat is indul Avalában, valamint rádiós frekvenciapályázat Belgrád térségében. Az újabb országos DVB-T frekvenciapályázat egy újabb nagy esélyt jelenthet a TV2 számára is a korábbi sikertelen pályázata után, hogy betörjön a szerb televíziós piacra.

A REM (Regulatory Authority for Electronic Media) Tanácsa, vagyis a szerb médiaszabályozó hatóság grémiuma július 29-én határozott egy újabb, földfelszíni digitális sugárzáson (DVB-T) keresztül történő, a Szerb Köztársaság teljes területére vonatkozó televíziós műsorszórás médiaszolgáltatási engedély versenyeztetéséről.  A REM Tanácsa ugyanezen ülésén hozott határozatot az Avala-körzetből földfelszíni digitális átvitellel televíziós műsorszórási médiaszolgáltatás, valamint földfelszíni analóg átvitel útján rádiós médiaszolgáltatások nyújtására vonatkozó engedélyek kiadásáról szóló nyilvános pályázat kiírásáról.

A Szerb Köztársaság egész területére vonatkozó televíziós médiaszolgáltatás nyújtására összesen 1 engedély szerezhető a mostani pályázatban, valamint a szintén most meghirdetett pályázatok keretében 3 engedély szerezhető Avala körzet területére, és 12 rádiós frekvenciajogosultság szerezhető Belgrád város régiójába.

A Media1 Szerbia-szakértőjének segítségével azt is megmutatjuk, hogy az országos frekvenciára vonatkozó pályázat (melynek kiírása IDE kattintva érhető el) végeredményének kihirdetése 2022 utolsó negyedévében, várhatóan november-december körül lesz. (Az avalai médiaszolgáltatási jogosultságra vonatkozó tenderről ITT, míg a Belgrádra vonatkozó rádiós pályázatokról ITT érhetők el a részletek.)

Mint arról beszámoltunk, nemrég a Szerb Köztársaság már megpályáztatott négy országos földfelszíni frekvenciát, és a frekvenciapályázaton a 14 résztvevő között a magyar TV2 Csoport is részt vett. Azonban ahogy arról a Media1 beszámolt, a Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor rövid idő alatt milliárdossá vált barátjához közeli televíziós társaság helyben létrehozott leányvállalata, a TV2 RS Broadcasting akkor nem jutott frekvenciához, mivel a jogosultságokat korábban használó tévétársaságok kaptak lehetőséget az eredményhirdetésen a folytatásra. A REM Tanácsa azonban jelezte, hogy a nagy érdeklődésre tekintettel meg fog versenyeztetni még egy, egy ideje már szabad frekvenciát.

A TV2, nem sokkal a végeredmény megjelenése után, augusztus elején azt jelezte a Media1 érdeklődésére, hogy nem tett le a szerbiai tévés piacon való megjelenésről.  Így nyilatkoztak akkoriban:

„A szerb országos televíziós frekvenciákra kiírt pályázaton 14 induló vett rész. Pályázatunkban a TV2 magyarországi és szlovéniai eredményeit alapul véve egy új, az európai standardoknak megfelelő és népszerű formátumokra épülő csatornát mutattunk be. A médiahatóság úgy döntött, hogy meghosszabbítja a jelenlegi tévécsatornák engedélyét, és nem adott frekvenciát új pályázónak. Az eredmény ellenére továbbra is látunk potenciált a szerb piacban, így ha a jövőben újabb befektetési lehetőség adódik, akkor komolyan megvizsgáljuk”.

A TV2 vezérlője
A TV2 vezérlője

Szerbia a 2. külföldi ország lenne, ahol a magyar kormányhoz közeli TV2 Média Csoport megjelenne, hiszen korábban Szlovéniában is megjelent a Planet TV felvásárlásával, ami ténylegesen 3 tévécsatornát jelent.

A néhány napja lezárult, négy országos országos DVB-T frekvenciapályázaton az alábbi 14 médiaszolgáltató vett részt: TV2 RS Broadcasting (TV2 Csoport), Pink, Happy, Vesti, BK, Una, Nova S, N1, Prva, B92, Kopernikus, TV K1, TV Tanjug, Kurir TV, a győztes pedig a TV Pink, a TV Prva, a National Happy TV és a TV B92 lett.

Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke nemrég egy lapinterjúban azt mondta, hogy a TV2 Csoport a külföldi terjeszkedési törekvései részeként szerette volna megvenni az RTL Horvátországot is, de ez végül másképp alakult.

További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.

Borító: A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások