fbpx
A Refresher márka logója

Új lapot indít Refresher néven a Central Médiacsoport

A hamarosan induló új online lap célcsoportja a Z-generáció. A termék elindításához kapcsolódóan egy cseh cégben tulajdonrészt is vásárol a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.

Refresher néven új, fiatalokat célzó márkát vezet be a hazai online piacra a Central Médiacsoport. Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. többségi tulajdonosa és vezérigazgatója a Forbes 30/30 elnevezésű pozsonyi konferenciáján, kerekasztal-beszélgetés keretében jelentette be a hírt, majd péntek délben a 24.hu, a nlc.hu, a Startlap és több más internetes oldal kiadója közleményt is kiadott a fejleményről.

A Media1-nek megküldött közlemény szerint a Refresher magyarországi bevezetése őszre várható. Bejelentették azt is, hogy a Central Médiacsoport jelentős tulajdonrészt vásárolt a cseh és a szlovák piacon a márkát több éve üzemeltető Refresher S. A nevű cégben.

„Azt látjuk, hogy a szlovák és a cseh médiapiac sokkal fejlettebb, és a magyar piac előtt jár. A Refresher új megközelítésben nyúl a tartalomgyártáshoz és az üzleti modell kialakításához, reagálva a fiatal generáció és a hirdetők igényeire. Szeretnénk ezt a tudást beépíteni a Central üzletmenetébe, mert hiszünk abban, hogy a folyamatos tanulás a fejlődés kulcsa. A Refresher S.A akvizíciójával a Central Médiacsoport elindult a nemzetközi terjeszkedés útján, és részese lett egy növekedési folyamatnak, melynek célja, hogy a V4-ek országaiban gyártson fiataloknak szóló, minőségi tartalmat”

– nyilatkozta a befektetés kapcsán Varga Zoltán.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója
Fotó: Central Médiacsoport / Media1-archívum

A bejelentés szerint a termék bevezetését egy, a magyar Z generációt fókuszba állító kutatás előzte meg. Az 1995 és a 2009 között született fiatalok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló tanulmány ITT található.

A Central Médiacsoport közölte: nagyon fontos számára a legfrissebb piaci trendek nyomán a tartalomgyártás fejlesztése, valamint a termékportfólió olvasótáborának kiszélesítése.

A Refresher szlovák változata 2022.06.24-én
A Refresher szlovák változata 2022.06.24-én

Boros Gábor, a Refresher vezérigazgatója és alapítója örömének adott hangot, hogy létrejött a megegyezés a Centrallal:

„Nagyon örülök, hogy több szlovákiai magánbefektető és a Central Médiacsoport Zrt. stratégiai befektetőként is csatlakozott az új generáció hangjához a Refresherhez. A beruházásnak köszönhetően tovább fejlődhetünk, javíthatunk a tartalom minőségén, inspirálhatunk, oktathatunk és szórakoztathatunk”.

Boros Gábor, a Refresher alapítója
Boros Gábor, a Refresher alapítója

Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális üzletágának vezetője hozzátette:

„A meglévő márkáink fejlesztése mellett a fő célunk a termékportfóliónk fiatalítása, elsősorban azért, hogy a millenniumi, és még inkább a Z generáció számára is értékes tartalmat hozzunk létre minden olyan felületen, ami számukra fontos lehet. A hazai piacon eddig nem született releváns válasz ennek a célcsoportnak az elérésére, így portfóliónk bővítése mellett értékes alternatívát tudunk nyújtani a hirdetőinknek, ha a Z generációt akarják megszólítani digitális felületeken, illetve egy fiatal márka közösségi csatornáin keresztül. Bízunk benne, hogy a Refresher márka hazai bevezetésével őket is közelebb tudjuk hozni ehhez a célcsoporthoz.”

Bognár Bálint a Central Médiacsoport Bognár Bálint digitális üzletágigazgatója
Bognár Bálint a Central Médiacsoport digitális üzletágigazgatója / Fotó: Central Mediacsoport / Media1-archívum

A Refresher.sk életmód- és hírportál a Central közleménye szerint több mint 3 millió egyedi felhasználóval rendelkezik Szlovákiában és Csehországban. Az eredetileg Boros Gábor és Vajda Filip által alapított érettségi projekt a 2011-es indulása óta a fiatalokat (18-30 éves) célozza meg, és a modern generáció hangját képviseli. Az életmód tartalmak mellett a szerkesztőség egyre inkább a hírekre, a politikára és a kihívást jelentő témájú cikkekre koncentrál. Szlovákiában a Refresher bevételeinek többsége natív hirdetésekből származik.

További hírek érhetők el a Media1-en. Kérheti híreinket már Telegramon is. Megtalál minket Facebookon is.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások