fbpx
Huth Gergely átveszi az állami díját Kásler Miklós minisztertől

Mi lesz a megszűnő Pesti TV stábjával? Megkérdeztük a TV2-t, vesznek-e át munkatársakat

Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója, a PestiSrácok főszerkesztője hétfőn arról írt, hogy a Pesti TV tulajdonosa a TV2 Csoporthoz tartozik. A Media1 érdeklődésére azonban a TV2 sajtóosztálya ezt – a különböző, a Media1 által is ismert kötődések, személyi összefonódások ellenére – cáfolta. Megkérdeztük azt is, vesz-e át munkatársakat a TV2 a Pesti TV-től, amire azt mondták, nincs automatikus átjárás a csatornák között. Huth Gergely, akit tavaly még kitüntetett Lovagkereszttel a Fidesz-kormány, a Fidesz hozzá nem értéséről posztolt, és arról, hogy a PestiSrácok jövője is veszélybe került.

Mint arról hétfőn a Media1 elsőként beszámolt, a tulajdonos döntése miatt megszűnik a Pesti TV, ugyanis nem akarják tovább égetni a – legalábbis részben – Mészáros Lőrinc (Orbán Viktor barátja) pénzén létrehozott médiavállalat tőkéjét az egészen minimális nézettségű és meglehetősen drágán működő, veszteséges tévécsatorna fenntartására. Megírtuk azt is, hogy Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója, egyben a PestiSrácok főszerkesztője – aki tavaly még állami díjat kapott a Fidesz-kormánytól – bírálta a Fideszt a mostani döntés kapcsán, és arról írt a közösségi médiás felületén, hogy

a Fidesz nem ért a médiához, valamint jelezte azt is, hogy a Pesti TV megszűnésével kapcsolatos döntés miatt veszélybe került a PestiSrácok jövője is, vagyis a Pesti TV bezárása akár a PestiSrácokat is magával ránthatja.

Azt is írta:

„A Pesti TV tulajdonosai, azaz Vaszily Úr (Vaszily Miklós – megj. a szerk.) és Mészáros Úr (Mészáros Lőrinc, akinek a pénzén valósult meg a csatorna – megj. a szerk.) cégei az alacsony reklámbevétel miatt nem kívánják tovább finanszírozni a Pesti TV működését. Mint üzletembereknek, ehhez minden joguk megvan.”

Huth Gergely a Pestisrácok.hu oldalon egyébként még hétfőn arról írt a megszűnés kapcsán, hogy a Pesti TV kiadója, a Progress Media Hungary Kft. úgymond „a TV2-csoporthoz tartozik”:

A PestiSrácok oldalán megjelent állítás szerint a Pesti TV a TV2 Csoporthoz tartozik
A PestiSrácok oldalán megjelent állítás szerint a Pesti TV a TV2 Csoporthoz tartozik

Huth egyébként nem először állított ilyet: már a Pesti TV indulásakor is azt mondta, hogy köszöni a lehetőséget a TV2 Csoportnak és akik mögötte állnak. Azt is mondta akkor, hogy ilyen lehetőséget csak olyanok kaptak az elmúlt 30 évben, akik elvtársak voltak, vagy az elvtársak gyerekei.

Ennek apropóján a Media1 tegnap, kedden kérdéseket küldött a TV2 Média Csoportnak, igaz-e, amit a Pesti Srácok állított, illetve megkérdeztük azt is, tervezik-e, hogy a Pesti TV stábjából átvesznek munkatársakat a TV2-hez, például a Tényekhez.

TV2: nincs automatikus átjárás, a Pesti TV nem tagja a cégcsoportnak

A TV2 sajtóosztályától ezután a Media1 következő választ kapta:

„Mivel a Pesti TV nem a TV2 Csoport tagja, így nincs automatikus átjárás a csatornák között.”

Huth Gergely ezek szerint valótlanul állította a PestiSrácok oldalán, hogy az általa programigazgatóként jegyzett tévécsatorna tulajdonosa, a Progress Média Hungary Kft. a TV2 Csoporthoz tartozik. Talán az téveszthette meg, hogy tényleg felfedezhetünk erős személyi és címszintű kötődést is a két médiavállalat között, hiszen a TV2 Zrt. igazgatósági elnöke is az a Vaszily Miklós, aki a bezárásra váró Pesti TV-t tulajdonló kft.-nek is társtulajdonosa. (Vaszily Miklós emellett az Index.hu-nak és az Indamediának is társtulajdonosa.) A Pesti Tv-t működtető kft. székhelye a TV2 Róna utcai székházába van bejegyezve Budapesten – Vaszily azonban még 2020 nyarán azt nyilatkozta a Media1 érdeklődésére, csak azért ez a székhely, mert a TV2-ben található az irodája, ott tölt el sok időt, így logikus volt, hogy a Progress Média Hungary Kft.-t is oda jegyezzék be, hogy a hivatalos iratok oda kerüljenek.

Emellett a két tévétársaság között az is komoly kapcsot jelent, hogy míg a TV2-t a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó bankok hitelezik, addig a Pesti TV-be Mészáros Lőrinc tett bele jelentős pénzt. Őt egyébként a tavaly még Fidesz-kormány által kitüntetett, de most hirtelen a Fidesz médiához való hozzáértését megkérdőjelező Huth a Pesti TV-t működtető kft. tulajdonosaként emlegette a közösségi médiában Vaszily mellett.

Mészáros Lőrinc a HírTV Célpont című műsorában korábban
Mészáros Lőrinc a HírTV Célpont című műsorában korábban. Fotó: Youtube

A Digital-Media Hungary-n is téma volt a Pesti TV megszűnéséről szóló cikkünk

A Siófokon zajló kétnapos médiakonferencia, a Digital-Media Hungary egyik kerekasztal-beszélgetésének szereplője volt Vaszily Miklós, a megszűnő Pesti TV társtulajdonosa. Vaszily a Media1 hétfői cikkére visszautalva, a konferencia közönsége előtt a pódiumon felajánlotta tréfálkozva Milkovics Pálnak, a Pesti Hírlap tulajdonosának a Pesti TV-t. Üzlet nem, csak derültség lett belőle. Milkovics egyébként egy másik beszélgetésben is részt vett, erről szóló tudósításunk itt érhető el. A Media1 idén is jelen van a konferencián, ezzel kapcsolatos tudósításaink itt érhetők el.

Még több hír érhető el a Media1-en. Kérheti híreinket Telegram segítségével, és ott vagyunk Facebookon is.

Borító: A Huth Gergely szerint a médiához nem értő Fidesz-kormány kitünteti Huth Gergelyt, a Pesti TV programigazgatóját. Fotó: MTI
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások