fbpx
Telekom üzlet

Ideiglenesen a Magyar Telekom is ukrán tévécsatornákkal bővítette kínálatát

A távközlési szolgáltató díjmentesen elérhetővé tette két ukrán műsorszolgáltató programját, melyek online és a televíziós kínálatban is nézhetőek.

A Vodafone Magyarország után a Magyar Telekom is felvett ideiglenesen a kínálatába két ukrán nyelvű tévécsatornát, az 1+1 Internationalt és az Ukraina 24-et – értesült a Media1.hu.

Információnkat alátámasztja, hogy a távközlési szolgáltató ukrán menekülteknek szóló tájékoztató oldalán is találtunk erre vonatkozó információt.

A következőt közölték:

„Ingyenes Telekom TV GO regisztrációval elérheted az 1+1 International és az Ukraina 24 csatornákat mobilodról, tabletedről vagy számítógépen. A csatornák minden lakossági IPTV és Telekom TV díjcsomagba bekerültek a 117-es és 118-as programhelyen, és promóciós jelleggel elérhetőek díjmentesen”.

Az 1+1 International és az Ukraina 24 csatornák ideiglenes kínálatba kerüléséről szóló tájékoztató a Magyar Telekom honlapján.
Az 1+1 International és az Ukraina 24 csatornák ideiglenes kínálatba kerüléséről szóló tájékoztató a Magyar Telekom honlapján.

A távközlési vállalat azért teszi elérhetővé ideiglenesen két ukrán tévécsatornát, hogy a hazánkba érkezett ukrán menekültek tájékozódását elősegítse.

Orosz propagandatévé is elérhető a Vodafone-nál és a Telekomnál

Bár az orosz-ukrán háború kirobbanását követően az Európai Unió (EU) kitiltotta a területéről az orosz propagandacsatornákat, a szankció nem terjedt ki a szintén orosz propagandát terjesztő RTR Planetára, mely a Vodafone és a Telekom kínálatában is elérhető továbbra is.

Korábban a Momentum Mozgalom és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) is követelte az RTR Planeta eltávolítását a kínálatból, mivel a csatornán Vlagyimir Putyin orosz elnök legfőbb propagandistájának is műsora van. (A csatornán korábban idegen államok likvidálását is népszerűsítették, az Európai Bizottság az uniós médiajog megsértése miatt több hónapra elérhetetlenné tette a tévécsatornát egy másik EU-tagállamban.)

A Vodafone a felszólításra úgy reagált, konzultálnak az EU-val az ügyben, miután nem vehetik ki egyik napról a másikra a csatornát a kínálatból, mivel az nem szerepel a szankcionált műsorszolgáltatók listáján. Azt viszont megtehették volna, hogy normál ÁSZF-változtatással kiveszik a csatornát, de ezt mégsem tették meg egyelőre.

Szintén reagált a Magyar Telekom. Azt hangsúlyozták, hogy folyamatosan figyelik a jogszabályi környezetet, és egyeztetéseket folytatnak a téma kapcsán. Arra viszont nem reagáltak a Media1 érdeklődésére, hogy egy olyan csatornát, amelyiket jogsértő, szélsőséges tartalmai miatt az Európai Bizottság is elsötétített, miért szerepeltetnek a kínálatukban.

A Media1 megkérdezte a témában az Európai Bizottságot (EB) is. Lapunk konkrétan arra volt kíváncsi, hogy mi az oka, hogy míg az állami RT (Russia Today) és a Szputnyik TV uniós tiltólistára került az orosz-ukrán háború kapcsán az álhírek elleni harc jegyében, a szintén állami RTR Planeta ellen nem hoztak most hasonló döntést. Az EB válaszát ide kattintva tudja elolvasni.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Kiemelt fotó: Telekom üzlet. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások