Jelentősen túllépve a törvényi előírásokat, a megengedett 1 milliárd 177 millió forint helyett 1 milliárd 427 milliót költhettek csak a kormánypártok a közterületen elhelyezett, politikai üzeneteket terjesztő plakátokra márciusban listaáras költések alapján – írta a K-Monitor, a Political Capital és a Transparency International Magyarország közös gyorselemzése nyomán az rtl.hu. (Mivel az adatok listaárasak, ezért kedvezményekkel az összeg ténylegesen ettől eltérhet – megj. a szerk.)
Ezzel szemben az ellenzéki pártok e havi plakátkampányának összértéke – listaáron számítva – 390 millió 330 ezer forint volt.
A kormánypártok túlsúlyát tovább erősítik a Civil Összefogás Fórum (CÖF) és a Miniszterelnöki Kabinetiroda által kihelyezett, lakossági tájékoztatásnak nevezett plakátok.
Ez utóbbiakat hozzáadva már 3 milliárd felett jár a kormánypárti üzeneteket terjesztő plakátok márciusi összköltsége.
A három civil szervezet szerint a kormányoldal összesen 12.171 darab plakátot helyezett ki; ezzel szemben az ellenzéki tömb mindössze 1.564-et. Ez nyolcszoros különbség.
A napokban Márki-Zay Péter, az ellenzéki összefogás közös miniszterelnök-jelöltje egy videóban mondta el, hogy a kormányoldal szerinte 25 ezer, míg az ellenzék csupán 2 ezer plakáthelyhez jutott hozzá, mert a plakátos cégek sorra mondtak nemet az ellenzéknek. (Ez 12,5x-es különbséget jelent.) Az ellenzék a közmédia terén is hátrányban van: 4 év után most először kaptak 5 percet, de ezt is Orbán Viktor kilencszer megismételt beszédével vették körbe.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!