fbpx

választások

A népszavazásról szóló, a kormány megbízásából készített óriásplakátok Budapesten, a Nagykőrösi úton 2022. március 30-án.

Milliárdok mentek az érvénytelen gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetésekre

A Miniszterelnökség idén több mint 5 milliárdot költhetett arra, hogy a hagyományos médiafelületeken népszerűsítsék az országgyűlési választásokkal egyidőben tartott gyermekvédelmi népszavazást. Bár a plakátpiacon, a tévékben, a rádiókban és a napilapokban pörgött a kampány, a közösségi médiás költések a népszavazás esetében alacsonyak voltak.

Hírklikk logó

Megválik a kormánykritikus Hírklikk a külsős újságírói zömétől – a főszerkesztő reméli, csak átmenetileg kell szüneteltetniük a közös munkát

A Media1 megtudta, hogy a 168 Óránál és a Pesti Hírlapnál zajló tömeges elbocsátás után újabb hazai médiavállalatnál vezetnek be nadrágszíjhúzó, költségmegtakarítási intézkedést: Wirth Zoltán, a Hírklikk tulajdonosa és főszerkesztője úgy döntött, felfüggeszti a közös munkát mintegy 6 főnyi külső munkatárssal, valamint teljesen megszünteti a portálhoz tartozó KlikkFM-et. Felhívtuk a korábban ellenzéki politikusok, köztük Karácsony Gergely és Szél Bernadett által is reklámozott portál főszerkesztőjét.

Az ENEMO (Választási Megfigyelő Szervezetek Európai Hálózata) a 2022.04.03-i magyar választásokra érkező missziójának néhány tagja

Választások: aggályos dolgokkal szembesült a Választási Megfigyelő Szervezetek Európai Hálózata Magyarországon

Az EBESZ választási megfigyelő missziója mellett az ENEMO magyarországi választási missziója is számos kifogásolható dolgot azonosított a magyarországi országgyűlési választások kapcsán. Jogszabályi hiányosságok, nem azonos médiaviszonyok, sérülő szavazategyenlőség, nyomásgyakorlás, szavazatvásárlás, megfélemlítés, konstruktív viták hiánya, korlátozott hozzáférés bizonyos információkhoz, probléma a levélszavazatok ellenőrzésével, visszaélés az állami erőforrásokkal. Csak néhány probléma az ENEMO jelentéséből.

Orbán Viktor 2022.04.03-án, a 4. kétharmados választási eredmény megnyerésekor

Előre borítékolható volt a Fidesz kiütéses győzelme a választásokon

Ilyen média- és reklámpiaci környezetben egy győzni akaró ellenzéknek valamilyen forradalmian új, nagyon átgondolt kommunikációs stratégiával kellett volna nekifutnia a választásoknak, már ha egyáltalán elindul, azzal ugyanis gyakorlatilag elfogadja az évekkel ezelőtt egyoldalúan megváltoztatott választási szabályok mellett azt is, hogy a kommunikációs térben a versenyfeltételek egyáltalán nem azonosak az egyes felek számára. Az ellenzék ehelyett folyamatos védekezésben találta magát és nem tudta megismertetni elképzeléseit a szavazókkal, és az egyes kormányzati botrányokkal kapcsolatos információk sokakhoz nem jutottak el.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások