A Media1 információi szerint beszállt a Fidesz-kormány melletti kampányba a Világgazdaság című lap internetes oldala, a vilaggazdasag.hu, mely fizetett hirdetéseket adott fel a Google Ads hirdetési hálózaton és a Facebookon is, hogy népszerűsítse a kormány családtámogatással kapcsolatos népszerű intézkedéseit. A banneren, amelynek sarkában egy Magyarország formájú rántott hús is megjelenik, a hirdetés headline szövege így szól: „Minden eddiginél több pénz jut a családok támogatására”.
Ezt lekattintva politikai propagandacikket kapunk a Fidesz-kormány az utóbbi időben bevezetett népszerűségjavító intézkedéseiről.
A hirdetést automatizált hirdetési rendszeren keresztül adták fel, ezért számos weboldalon találkozni lehet vele.
Mindez arra utal, hogy így kerülik ki a kampányszabályozást, és egy magánvállalattal, a kormányközeli, mintegy 500 médiatermékkel rendelkező KESMA / Mediaworks vállalattal fizettetik ki a Fidesz kampányának egy részét.
Utóbbi cég büdzséjéhez egyébként az adófizetők jelentősen hozzájárultak az utóbbi években, vagyis gyakorlatilag az adófizetők fizetik a Fidesz furcsa kampányát, ugyanis a KESMA/Mediaworks bevételeiben jelentős szeletet hasítanak ki az állami hirdetések.

Nem ez az első ilyen eset mostanában. Szintén a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks égisze alatt működik a Fejér Megyei Hírlap online kiadása, a Feol.hu, mely egy fideszes jelölt mellett kampányol – utóbbit már a Magyar Hang vette észre.
A megyei lap célzott, fizetett hirdetésben a Fejér megyei 3-as választókerület kormánypárti képviselőjelöltje, Tessely Zoltán arcképével hirdet a Facebook felületén „a választás tétje a megye eredményeinek megőrzése” szlogennel.
A Feol.hu költése nem számít bele a jelöltenként és választókerületenként elkölthető maximumba, így ez többleterőforrást biztosíthat a kormánypárti képviselőjelölt kampányának. A hirdetést abban az esetben is a kormányközelből, állami hirdetésekkel pumpált Mediaworks finanszírozta, és azt március 18-án indították a Meta / Facebook hirdetési adatbázisa szerint.
A legfrissebb adatok szerint a szóban forgó hirdetésre eddig 150-175 ezer forint közötti összeget költöttek, és 100-125 ezer alkalommal jelenhetett meg a közösségimédia-óriás felhasználóinál, a Facebook mellett az Instagramon is.

Szalay Dániel, Kasza János
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, a Twitteren és a Telegramon, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!