fbpx
Milkovics Pál, a 168 Óra és a Pesti Hírlap tulajdonosa

Milkovics Páléknál landolhat a Cosmopolitan magyar változata a Central Médiacsoport után

Ez már a második olyan médiatermék lehet, amelyet a Central Médiacsoport adott ki, de végül elkerül a Milkovics Pál vezette Michaeli, Schwartz & Brit Mediához. Bár a vezérigazgató a Media1 érdeklődésére ezúttal is kitérő jellegű választ adott ezzel kapcsolatban, úgy tudjuk, hamarosan jöhet a hivatalos bejelentés.

Mint arról péntek délután már beszámoltunk, a Central Médiacsoport hivatalosan is bejelentette, hogy 25 év után elkerül tőle a Cosmopolitan című lap, lezárul a kapcsolatuk a licenctulajdonossal, a Hearst csoporttal, és 2022. május 15-től kikerül a Cosmo a Central Médiacsoport portfóliójából. (A Central még 2020-ban a nyomtatott kiadást megszüntette, azóta interneten közöltek különféle női tartalmakat. A Media1 már tavaly december végén arról írt, hogy a licenc tulajdonosa, a Hearst tudomásunk szerint nem tervezi a folytatást a Centrallal, és a Michaeli, Schwartz & Brit Médiához kerülhet a márka, de ezt hivatalosan senki nem akarta megerősíteni: a Central 2021. december 30-án azt közölte, hogy érvényes szerződése van a Hearst céggel – arra pedig kitérő jellegű választ adtak akkor, van-e szerződésük 2022-re, illetve az ezt követő évekre.)

A Central Médiacsoport most pénteken közölte azt is, hogy a jövőben a saját fejlesztésű projektjeikre koncentrálnak, és számítanak a Cosmopolitan szerkesztőségének minden tagjára, ugyanis a portfólió más lapjainál biztosítanak nekik munkát. Azt is írták, hogy a kiadó pozitívan tekint a jövőbe és továbbra is kiemelt hangsúlyt helyez a megmaradó két licenctermékére, a 2007 óta a kiadó gondozásában megjelenő Marie Claire és National Geographic magazinra.

Cosmopolitan Hungary
A Cosmopolitan Hungary, a magyar Cosmopolitan Facebook-oldala

A közleményből kiderült, hogy a licenctulajdonos, a Hearst Magazine döntött úgy, hogy nem hosszabbít szerződést a (Varga Zoltán üzletember érdekeltségébe tartozó) médiavállalattal:

„Szomorúan vettük tudomásul a licenctulajdonos döntését, de megyünk tovább, hiszen az a tudás, amit az évek során belefektettünk a márkába, nem vész el, itt marad velünk. A cégcsoport női elérése a termék leválásával nem változik, továbbra is megőrizzük vezető szerepünket a szegmensben. A változás egyben egy új lehetőséget is jelent a számunkra, hiszen a továbbiakban szabadabban tudunk gondolkozni arról, hogy milyen formában, csatornán, és márkán keresztül érhetjük el a fiatal, női olvasóközönséget. Rengeteg új ötletünk van, amelyeket a közeljövőben meg is fogunk valósítani” – nyilatkozta Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális üzletágának vezetője.

Biztosan nem szűnik meg a Cosmopolitan

Arra a centrálos közlemény nem tért ki, hogy mi lesz pontosan a Cosmopolitan sorsa, megmarad-e a cosmopolitan.hu-n a tartalomszolgáltatás. A licenc márkatulajdonosa, a Hearst 2021 decembere óta még nem reagált a Media1 megkeresésére a lap jövőjével kapcsolatban. Azonban a Media1 információi szerint a 168 Órát, az ELLE magazint, a Neokohnt, a Pesti Hírlapot kiadó, valamint tavaly év végén a Jazzy és a Klasszik Rádiót felvásárló, és nemrég egy plakátcéget is megszerző Michaeli, Schwartz & Brit Mediánál landolhat a termék, ahogyan arról a Media1 elsőként tavaly decemberben is beszámolt, vagyis:

a Cosmopolitan nem szűnik meg, hanem másik kiadóhoz kerül azután, hogy a Central Médiacsoport és a Hearst közötti licencszerződés lejár.

A Media1 úgy tudja, hogy hasonlóan ahhoz, mint amikor az ELLE magazin átkerült 2021 elején a Central Médiacsoporttól a korábban Brit Media néven ismert céghez, most is ilyesmi várható, vagyis szinte ugyanaz a forgatókönyv ismétlődhet, mint az ELLE esetében, azzal a különbséggel, hogy az ELLE esetében a Central volt az, amely nem akart hosszabbítani a licenctulajdonossal, ebben az esetben viszont a fordítottja történik, illetve valószínűsíthető, hogy a Hearst azért is szakított a Centrallal, mert kedvezőbb ajánlatot kapott a Michaeli, Schwartz & Brit Mediától.

A Media1 pénteken este elérte Milkovics Pált, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatóját, hogy ismételten megkérdezze, van-e ilyen tervük, hogy átveszik a lapot, de ő, ahogy tavaly decemberben is, most is csak annyit mondott, hogy „no comment”, és sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta értesülésünket.

Nagy mozgások az ELLE magazinnál

A Michaeli, Schwartz & Brit Media a héten azzal is szerepelt már a Media1 hírei között, hogy megtudtuk, hamarosan Mádai Vivien, a TV2 műsorvezetője, Instagram-celeb lehet a tavaly óta a portfóliójukba tartozó ELLE magazin főszerkesztője, Liptai Líviát váltva a poszton. Arról is beszámoltunk – utóbbit a 444 nyomán –, hogy további emberek is távoznak az ELLE-től.

Pénteken ezután a Kreatív arról írt, hogy hogy az vezethetett a fejleményekhez, hogy úgymond „túl progresszív volt a lap”, de Milkovics Pál azt írta erre a felvetésre a Kreatívnak és ezt megismételve a Media1-nek is, hogy a legnagyobb probléma pont az volt, hogy nem volt elég a progresszív a lap. Milkovics azt állítja, hogy többek között a bizonyos „történelmi címlap”, melyet most többen idéznek – amelynek címlapján meleg párok szerepeltek – kifejezetten a kiadó kezdeményezésére jött létre, nem a volt főszerkesztő vagy távozók ötletei alapján. Milkovics azt mondta, hogy a kiadó elvárása mindig is az volt és a jövőben is az lesz, hogy ezt a típusú progresszivitást képviselje a magazin.

Milkovics hozzátette:

„Arról, hogy milyen környezetben dolgozhattak nálunk a kollégák, ide másolnám Liptai Lívia saját szavait, amelyet akkor írt, amikor a kiadónkhoz került a lap:
»Tavaly megfogadtam, hogy csak olyan lapot szeretnék készíteni, amit az elejétől a végéig elolvasnék. Nem állítom, hogy a régi Elle nem tükrözött engem, minket, a csapatot, egyáltalán nem, sőt! De sokszor kellett az eladhatóság kedvéért kompromisszumot kötni és mindig emlékeztettek rá: ez egy női magazin, egy hatalmas tartalomgyár terméke.
Most azonban szabad kezet kaptunk. Az Elle egy divatlap lett, tele közéleti témákkal. Vizuálisan progresszívebb, tartalmilag pedig végleg eldobhattuk a női magazinokban megszokott témákat.»”

További hírek érhetők el a Media1-en. Azonnal értesülhet híreinkről, ha feliratkozik a Media1 új Telegram-csatornájára. Ott vagyunk Facebookon is.

Borító:  Milkovics Pál
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások