fbpx
Tv távirányító

Betiltották az EU területén az RT és a Szputnyik műsorainak sugárzását

Josep Borrell, az Európai Unió biztonságpolitikai főképviselője vasárnapi brüsszeli sajtótájékoztatón tett bejelentése szerint a két hírügynökséget az orosz dezinformáció elleni küzdelem jegyében tiltották be.

„Ma döntő lépést teszünk annak érdekében, hogy elzárjuk az oroszok európai információs manipulációjának csapját a Russia Today és a Sputnik EU-s sugárzásának betiltásával”

– mondta Josep Borrell a cnn.com szerint.

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke is megerősítette a hírt a Twitter oldalán – írja a Portfolio.

Von der Leyen közölte, a tiltás révén az RT és a Szputnyik nem fogják tudni terjeszteni hazugságaikat, hogy igazolják Putyin háborúját.

„Eszközöket dolgozunk ki arra, hogy kitiltsuk mérgező és káros félretájékoztatásukat Európában”

– közölte az Európai Bizottság elnöke.

A két említett orosz médiumot gyakran éri bírálat, mondván Vlagyimir Putyin és az orosz vezetés propagandáját terjeszti. A mostani betiltás konkrét előzménye, hogy Oroszország háborút indított Ukrajna ellen.

A napokban Lengyelország és Észtország már ugyancsak betiltotta az orosz propaganda terjesztését, és a brit valamint a francia médiaszabályozó hatóság is vizsgálni kezdte a lehetőségeket. Németország már hetekkel a háború tényleges kirobbanása előtt lekapcsoltatta az RT Deutsch, a Russia Today németországi adását, kifogásolva, hogy a nem sokkal korábban elindított médiaszolgáltatás nem rendelkezett médiaszolgáltatási jogosultsággal. Erre válaszként Oroszország idegen ügynöknek minősítette a német közmédia, a Deutsche Welle adását, és be kellett zárni a DW moszkvai irodáját.

Az RT lengyelországi elsötétítése kapcsán a Media1 még péntek este kérdésekkel kereste a magyar Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatóságát, hogy készül-e hasonló lépésre Magyarország, de egyelőre (vélhetően a munkaszünetre tekintettel) még nem válaszoltak a kérdéseinkre.

Azzal viszont, hogy az Európai Bizottság már lépett, Magyarországon is hasonló várható. Az RT.com egyébként napok óta nyomás alatt áll: az Anonymous hackercsoport többször megbénította a működését, hogy így vágjon vissza Oroszországnak az Ukrajna elleni agressziója miatt.

A YouTube egyébként már szombaton elkezdte kitiltani az orosz állami csatornákat, és a Facebook is bevezetett már korlátozásokat.

A napokban a magyar közmédia is orosz propagandát terjesztett, de azt egyelőre nem tudni, hogy ennek lesz-e következménye – az ügy miatt panasz is beérkezett a Médiatanácshoz, amiről az MTI nem hajlandó beszámolni. Kereste a Media1 az MTVA által terjesztett orosz propaganda kapcsán is az NMHH-t, ha válaszolnak, visszatérünk rá.

További hírek érhetők el a Media1.hu-n.

Fotó: Pexels

 

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások