fbpx
Facebook hirdetéskezelés.

Még el sem indult a kampány, máris milliárdok mentek el politikai hirdetésekre a Facebookon

Már most jelentős összegeket költöttek el politikai tartalmak kiemelésére a legnagyobb közösségi platformon, a Facebookon a politikai tér egyes szereplői. A legnagyobb összeg a Facebook hirdetéstárában lévő adatok szerint kormánypárti hirdetőktől származott.

Összesen 88 milliót, míg az ellenzék mellett ennek a felét költötte el a közösségi portálon hirdetésekre egyetlen hét alatt január 24. és 30. között. A 444 a legutóbbi teljes hét politikai hirdetésekkel kapcsolatos költési adatai mellett megnézte az elmúlt hetek trendjeit is. Ugyan ez javuló tendenciát mutat a 444.hu szerint, de a kormányoldal még így is jelentős előnyben van a közösségi médiás költések terén.

Tarol az elmúlt időszakban három pert is elbukó, a jelentős közpénzekben részesedett Alapjogokért Központtal személyi összefonódásban működő Megafon Központ, valamint a Filep Dávid vezette Aktuális Média is. Ők együtt, összesen már több mint 800 milliót költöttek a Facebookon (2019 áprilisa óta); ehhez hozzáadva más, fideszes kötődésű blogokat és médiumokat pedig már 980 milliós összeg jön ki.

A Fidesz-KDNP és a kormány összesen már 1,2 milliárd forint felett jár.

Az ellenzéki miniszterelnök-jelölt nyert, de csak ha nem adjuk össze a kormánypárt tételeket

Az oldalak versenyét Márki-Zay Péter, az ellenzék miniszterelnök-jelöltje nyerte több mint 12,4 millió forintos költéssel. Őt az ellenzéki Erősítő blog követi 8,3 millióval, majd jönnek a Megafon Központ patronáltjai, Bohár Dániel, Rákay Philip és Deák Dániel.

Facebookos költések oldalak viszonylatában 2022 6. hetében.
Táblázat: TBG/444.hu. Adatok forrása: Facebook Ad Library

 

Összesítve az adatokat, a Megafon a vizsgált héten 32,7 milliót, míg a Fidesz 26,5 milliót költött. Márki-Zay Péter és az Erősítő blog együtt 20,8 millió forintért hirdetett.

A 444.hu által vizsgált hirdetők összesen már több mint 4,1 milliárd forintot költöttek el 2019 áprilisa óta, melyből a Fidesz része – kétharmados előnnyel – 2,58 milliárd forint.

A választási kampány hivatalosan február 12-én, szombaton veszi kezdetét.

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos.com
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások