
Megszigorítja a politikai reklámozás szabályait az EU
Tiltani készül az Európai Parlament az Európai Unión kívüli szervezetek politikai reklámjait. Más változások is várhatók.
Tiltani készül az Európai Parlament az Európai Unión kívüli szervezetek politikai reklámjait. Más változások is várhatók.
Egyelőre nem érkezett bejelentés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) a kormány most zajló nemzeti konzultációjának reklámkampánya miatt. A hatóság vizsgálat nélkül viszont nem kíván állást foglalni a kampány jogszerűségéről.
Az MRSZ szerint azok a plakátok a politikai reklámkampány részei, ami nem esik a szövetség Reklámetikai Kódexének hatálya alá.
Emellett egy másik eset miatt figyelmeztetésben is részesítette a tévétársaságot a grémium. Bírságot szabtak ki a Best FM szolgáltatójára is.
Gyakorlatilag nem volt olyan megjelenési forma, amelyet nem a kormánypártok uraltak, derül ki a Kantar listaáras becsléséből.
Az országgyűlési választást és népszavazást követően 15 napjuk volt a médiumoknak megküldeni az ÁSZ-nak a tájékoztatójukat, amiből kiderül, mekkora összeg folyt be hozzájuk.
Az Állami Számvevőszék nagyjából még két hétig fogadja be a két referendummal kapcsolatos politikai hirdetésekre vonatkozó adatokat.
A TV2 Tények című műsora már fizetett hirdetésekben is támadja Márki-Zay Pétert és népszerűsíti Orbán Viktort a Facebookon. Mivel a politikai reklám árát a Mészáros Lőrinc közeli és közpénzfinanszírozott TV2 Csoport, nem pedig a Fidesz fizeti ki a Facebooknak, így az összeg nem számít bele abba, amit a pártok a kampány során elkölthetnek reklámra. Ráadásul a TV2 egyáltalán nem is közölhetne politikai reklámot.
Ezúttal rádiós frekvenciák ügyében nem született döntés.
Nagy a kormánypárti fölény.
Copyright © 2019-2023 All rights reserved / Minden jog fenntartva. Media1 Digitális Média Kft.
v 1.96.2023.04.04.1313
Az oldal reCAPTCHA-t használ. Adatvédelmi elvek és használati feltételek szerint.